بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

آیا بازار سهام بر لبه پرتگاه گام برمی‌دارد؟

آیا بازار سهام بر لبه پرتگاه گام برمی‌دارد؟

🔸شاخص S&P 500 روی لبه ی پرتگاه تلوتلوخوران حرکت می‌کند و با روند صعودی خود تمامی جو عدم قطعیت ناشی از کرونا ویروس را کنار می زند. اگرچه این روند صعودی در حال حاضر متوقف شده اما نزدیک شدنش به بالاترین میزان در تمامی دوران برخی از سرمایه گذاران را مضطرب کرده است.
🔹جیمز مونتیر اقتصاد دان رفتاری و عضو گروه تخصیص دارایی GMO می گوید:” هرگز شاهد بازاری نبودم که با وجود جوی بدون قطعیت این قدر با ارزش باشد.”
وی در ادامه می نویسد:” به نظر می رسد که بازار سهام آمریکا جرعه ای از نوش داروی دکتر پانگولاس نوشیده است؛ شرایطی که همه چیز در بهترین جای قابل‌تصور خود به‌سر می‌برد. اشاره ای به شخصیتی در یکی از آثار ولتر مبنی بر اینکه وضعیت کنونی همیشه نشانگر بهترین حالت جهان های ممکن است.
🔺البته مانند ولتر که طرفدار موضعی خوش بینانه است؛ مونتیر نیز بر این باور است که با وجود رکود بی سابقه اقتصادی ناشی از شیوع کرونا فعالان بازار ممکن است نسبت به انفجار شاخص سهام بیش از حد خوش‌بینی به خرج داده باشند.

آیا بازار سهام بر لبه پرتگاه گام برمی‌دارد؟


وی می‌نویسد:” گویا بازار دارد در حال پیاده‌سازی یک دامنه ریسک است و (این ریسک) را با قطعیت قیمت گذاری می کند.”
نگرانی وی در رابطه با روند بهبودی سهام موضوعی است که در میان تعدادی دیگر از سرمایه گذاران خرسی و گاوی نیز طرفدارانی دارد. چگونه ممکن است بازار بعد از سقوط ۳۰ درصدی خود در ماه مارس این گونه رشد کند؟
وی اظهار داشت که تنها در زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ شاهد روند بهبود V شکلی قدرتمندی ‌بوده‌ایم که اکنون در بازار شاهد آن هستیم.
🔻به گفته ی وی: ” در تئوری مطمئنا بازار سهام وسیله ای برای دیدن آینده است که با آن می‌توان ورای موضوعات کوتاه مدت رصد کرد.” وی می افزاید:” تاریخ به ما می آموزد که بازار استاد double-counting اس که در ان مضارب بالا را به درآمدهای بالا وصل می‌کند و مضارب پایین را به درآمد های پایین.”
🔹بلا تکلیفی بر سرتوافق محرک مالی درکنگره آمریکا، افزایش تنش ها میان چین و آمریکا در اثر لغو برنامه مذاکرات درباره پایبندی پکن به شرایط توافقنامه فاز یک تجاری و نگرانی از شیوع دوباره ی کرونا در پاییز و زمستان تنها چند مورد از نگرانی های فعالان بازار است.
🔸با این حال، توماس لی بنیانگذار Fundstart Global در مورد چشم انداز بازار خوش بین است. وی هدف پایان سال خود برای S&P500 را با ۷۵ امتیاز به ۳۵۲۵ افزایش داد. ” از دید گاه ما این فقط بازی انتظار است. بر این باوریم که کاتالیزورهایی هستند که از حرکت بالای ۳۳۹۳.۵۲ حمایت کنند.”
🔹گفتنی است که پیش بینی لی مبنی بر روند صعودی بازار که از بخش‌های به اصطلاح کانون بازار سهام و مالی، انرژی و سایر بخش ها که در روند صعودی اخیر از رقابت جا مانده بودند نشات می گرفت، آن‌گونه که وی برای چهاردهم آگوست پیش بینی کرده بود محقق نشد. در چنین شرایطی شاید ارزش آن را داشته باشد تا چند جلسه معاملاتی دیگر به استراتژیست ها فرصت دهیم تا روند حاکم بر بازار هفته ی آینده را پیش‌بینی کنند.
حتی با وجود نظرات کارشناسی سرمایه گذاری وال استریت هم پی بردن به چشم انداز بازار و اقتصاد کاری بس دشوار است.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟