بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

آیا قیمت طلا دوباره افزایش می یابد؟

طلا

طلا

از روز دوشنبه پس‌ازاینکه Pfizer و BioNTech خبری در مورد واکسن کرونای ساخت این شرکت‌ها منتشر کردند قیمت طلا تقریباً 100 دلار کاهش‌یافته و سطح حمایت حیاتی خود را حفظ کرده است.
بااین‌وجود برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند با توجه به اینکه عدم قطعیت زیادی وجود دارد و نقدینگی موجود در بازار برای حمایت از طلا نیز بسیار زیاد است، این فشار فروش بیش‌از حد به نظر می‌رسد. قراردادهای آتی ماه دسامبر طلا که پیش‌تر در 1855.60 دلار به ازای هر اونس معامله‌شده بودند، امروز 5% کاهش یافتند.

رابین بار تحلیلگر مستقل کالا اظهار داشت درحالی‌که خبرهای اخیر به ضرر طلا هستند، هنوز سرمایه‌گذاران بسیاری هستند که در مورد واکسن اطمینان ندارند. سرمایه‌گذاران باید اجازه دهند تاکمی از انتشار خبر بگذرد و سپس در سرمایه‌گذاری خود بر روی طلا تغییراتی ایجاد کنند.
او افزود «زمانی که گردوخاک ناشی از این خبر بنشیند، من هنوز هم خواهان خرید طلا باوجود کاهش قیمت آن هستم. تا در دسترس عموم قرار گرفتن واکسن زمان زیادی مانده است. زمانی باید طلا را فروخت که واکسن در اختیار همه قرار گیرد.»
او همچنین اضافه کرد که 24 ساعت آینده برای بازار طلا بسیار حیاتی است زیرا باید دید که آیا قیمت‌ها می‌توانند سطوح حمایت بحرانی خود را حفظ کنند یا نه. تاکنون طلا توانسته است سطح حمایت خود را در کف قیمت ماه سپتامبر در 1850 دلار حفظ کند. سطح حمایت مهم بعدی در نزدیکی میانگین متحرک 200 روزه در 1794 دلار به ازای هر اونس قرار دارد.
اُول هنسن رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو اظهار داشت که به عقیده او قیمت طلا در کوتاه‌مدت افزایش خواهد یافت زیرا به نظر او مدتی زمان می‌برد تا واکسن در اختیار عموم مردم قرار گیرد.
او گفت «ویروس شاید از بین برود ولی این به معنی این نیست که رشد اقتصادی سریعاً به روال قبل برمی‌گردد. آسیب‌های فراوانی به اقتصاد واردشده است که به‌آسانی جبران نمی‌شوند و زمان زیادی نیاز دارند».
او همچنین افزود از شنیدن کاهش قیمت طلا به دلیل انتشار خبر واکسن غافلگیر نشده است. این خبر می‌تواند سبب کاهش احتمال تزریق بسته‌های کمکی مالی به بازار توسط دولت‌ها شود.
«در اصل شاهد تغییر جهت معاملاتی هستیم که در طی 6 ماه انجام داده‌ایم؛ اما هنوز عدم قطعیت زیادی وجود دارد که می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند. وجود واکسن خبر خوبی است اما داستان را تغییر نمی‌دهد.»
بااینکه انتظارات در مورد اقدامات محرک جدید در حال تغییر هستند، ازنظر هنسن اقتصاد جهانی همچنان باید به تریلیون‌ها دلاری که در فصل بهار به بازارهای مالی تزریق شد رسیدگی کند.
تحلیلگران و اقتصاددانان اشاره کردند که در طی بحران مالی سال 2008 حدود یک دهه طول کشید تا فدرال رزرو بتواند اقدامات محرک را با موفقیت کم به‌پیش ببرد.
هنسن گفت «واقعیت این است که نرخ بهره در آینده نزدیک افزایش نخواهد یافت و این موضوع به نفع طلا است. اگر اقتصاد جهانی سریعاً به وضعیت قبل بازگردد، تورم می‌تواند افزایش یابد و سبب ایجاد نرخ بهره واقعی منفی شود.»

منبع:Kitco

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

برای دسترسی به سایر تحلیل‌ها کلیک کنید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟