بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

اخطار استفان روچ درمورد سقوط شدید ارزش دلار؛ احتمال وقوع یک رکود مضاعف بالای ۵۰ درصد است

اخطار استفان روچ درمورد سقوط شدید ارزش دلار؛ احتمال وقوع یک رکود مضاعف بالای ۵۰ درصد است

استفان روچ، اقتصاددان و مدیر سابق مورگان استنلی اخطار داد که سال آینده سالی بی رحم برای دلار خواهد بود. این استاد دانشگاه ییل نه تنها معتقد است که به احتمال زیاد شاهد یک رکود مضاعف خواهیم بود، بلکه می‌گوید ایده دیوانه‌وار نابودی دلار دیگر چندان هم دیوانه‌وار نیست.

وی روز چهارشنبه به CNBC گفت:«ما داده‌هایی داریم که تایید می‌کنند پویایی پس انداز و حساب جاری بسیار بدتر از آنچیزی است که پیش‌تر تصور می‌کردم» روچ دو رقم شوم در سه ماهه دوم را برجسته می‌کند.

وی گفت: «کسری حساب جاری در ایالات متحده، که گسترده‌ترین معیار عدم تعادل بین‌المللی ما با سایر کشورهای جهان است، در سه ماهه دوم با یک رکورد روبرو شد. نرخ پس انداز خالص ملی، که مجموع پس انداز افراد، مشاغل و بخش دولتی را شامل می‌شود نیز در سه ماهه دوم یک رکود در کاهش را ثبت کرد و برای اولین بار پس از بحران مالی جهانی منفی شد.»

در حال حاضر شاخص دلار آمریکا در حدود ۹۴ معامله می‌شود. هنگامی که روچ در ژوئن گذشته در مصاحبه با « Trading Nation» پیش‌بینی کرد شاخص دلار ۳۵ درصد افت می‌کند، این شاخص در حوالی سطح ۹۶ قرار داشت.

در آن زمان روچ پیش‌بینی میکرد که این اتفاق تا یکی دوسال آینده (یا بیشتر) رخ دهد اما اکنون می‌گوید این اتفاق تا پایان سال ۲۰۲۱ رخ خواهد داد.

استفان روچ گفت:«با کمبود پس انداز و تمایل به رشد، کسری حساب جاری، برای وام پس‌انداز مازاد در نظر گرفته می‌شود و این موضوع همیشه واحد پولی را پایین می‌آورد و دلار نیز از این قاعده مستثنی نیست»

روچ رئیس اسبق مورگان استنلی در امور آسیا است و در زمان اپیدمی سارس در سال ۲۰۰۳ در آسیا زندگی می‌کرد. وی با اشاره به ۲۰۰ هزار مرگ و میر بر اثر کرونا در آمریکا و رشد مجدد موارد ابتلا در اروپا، از وضعیت بهبود اقتصادی ابراز نگرانی کرد.

وی احتمال بروز رکود اقتصادی مضاعف در آمریکا را بالای ۵۰ درصد پیش‌بینی کرد. روچ گفت:«در حالیکه به سمت فصل آنفلوانزا حرکت می‌کنیم، نرخ موارد ابتلا به کرونا به طرز غیرقابل قبولی در حال افزایش است. خطر پس‌لرزه چیزی نیست که بتوانید آن را نادیده بگیرید. سابقه تاریخی نشان می‌دهد که این دوره بی‌شباهت با آنچیزی نیست که بازارهای کف‌آلود اصرار دارند آن را متفاوت جلوه دهند.»

منبع: CNBC

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟