مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

استراتژی معامله‌ در فارکس به چه معناست؟

Long-Term Forex Trading Strategies For Professional Traders

استراتژی معاملاتی در بازار فارکس به تکنیک مورد استفاده معامله‌گر این بازار می‌گویند که تعیین می‌کند روی یک جفت ارز در یک زمان خاص خرید کند یا فروش انجام دهد.

استراتژی‌های معامله‌گری فارکس ممکن است بر‌اساس تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال و یا رویدادهای خبری باشند. استراتژی مورد استفاده معامله‌گر در معاملات ارز، معمولا در مواقعی، سیگنال‌های معاملاتی‌ای صادر می‌کند که محرک تصمیمات خرید یا فروش می‌باشند. انواع استراتژی‌های معامله در فارکس در اینترنت موجود هستند و یا ساخته خود معامله‌گران می‌باشند.

– اصول استراتژی‌های معامله‌گری

استراتژی‌های معامله در فارکس، می‌توانند هم دستی و هم اتوماتیک سیگنال‌هایی برای انجام معامله صادر کند. در سیستم‌های دستی معامله‌گر روبروی صفحه کامپیوتر نشسته و به دنبال یافتن و تفسیر پوزیشن‌های مناسبی است که استراتژی، سیگنال آن را صادر کرده است.

سیستم‌های اتوماتیک به الگوریتمی می‌گویند که توسط یک معامله‌گر ساخته و توسعه داده می‌شود که به صورت اتوماتیک سیگنال‌های معاملاتی را پیدا‌کرده و معاملات را اجرا می‌کند. سیستم‌های اتوماتیک چون احساسات انسانی را از چرخه خارج می‌کنند ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند.

معامله‌گران باید هنگام خرید استراتژی‌های آماده معامله‌گری فارکس دقت داشته باشند زیرا تایید سابقه (هیستوری) آنها دشوار بوده و بسیاری از سیستم‌های معامله‌گری موفق به صورت مخفی نگه داشته می‌شوند.

-ساخت استراتژی برای معامله در  فارکس

بسیاری از معامله‌گران فارکس با یک استراتژی ساده شروع می کنند. به عنوان مثال، ممکن است معامله‌گران مشاهده کنند که یک جفت ارز خاص از یک سطح حمایت یا مقاومت برگشته است. در این صورت ممکن است عوامل دیگری اضافه کنند که دقت این سیگنال‌ها را به مرور زمان افزایش دهد. مثلا، ممکن است تعیین کنند که قیمتها از یک سطح حمایت خاص به اندازه درصد یا پیپ‌ معینی برگشت بخورند بعد وارد معامله شوند.

چند عامل برای یک استراتژی موفق فارکس وجود دارد:

  •  انتخاب بازار: معامله‌گران باید جفت ارز مورد معامله خود را تعیین کرده و در مطالعه آن جفت ارزها ماهر شوند.
  • تعیین حجم مناسب: برای کنترل مقدار ریسک پذیرفته شده در هر معامله، معامله‌گران باید حجم پوزیشن‌ها را مناسب تعیین کنند.
  • نقاط ورود به معامله: معامله‌گران باید قوانینی تنظیم کنند که چه وقت وارد یک پوزیشن خرید یا فروش در یک جفت ارز مشخص شوند.
  • نقاط خروج از معامله: معامله‌گران باید قوانینی نیز برای تعیین زمان و شرایط خروج از یک پوزیشن خرید یا فروش تنظیم کنند. همچنین از موقعیت‌های زیانده خود در چه شرایطی خارج شود .
  • تاکتیک‌های معامله‌گری: معامله‌گران باید قوانینی برای چگونگی خرید و فروش جفت ارز و انتخاب تکنولوژی اجرایی مناسب تعیین کنند.

معامله‌گران باید سیستم‌های معاملاتی خود را در برنامه‌هایی مثل متاتریدر توسعه دهند تا اجرای قوانین آنها آسان باشد. علاوه بر‌این، این اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهند تا استراتژی‌ها را در گذشته چارت تست کنند و عملکرد گذشته آنها را بسنجند.

-چه زمانی باید استراتژی‌ معاملاتی را تغییر دهیم؟

استراتژی معاملاتی فارکس زمانی موفق می‌شود که معامله‌گران قوانین را رعایت کنند. ولی مثل بقیه موارد، یک استراتژی خاص ممکن است همیشه برای همه معاملات چاره‌ساز نباشد. یعنی یک استراتژی ممکن است همیشه کاربردی نباشد. اگر یک استراتژی، دیگر سودمند نباشد و نتایج مطلوبی ارائه ندهد، معامله‌گران باید موارد زیر را قبل از تغییر قوانین بازی درنظر بگیرند:

  1. هماهنگ کردن مدیریت ریسک با سبک معامله‌گری: اگر نسبت ریسک به ریوارد مناسب نباشد، باید استراتژی را عوض کرد.
  2. تحول شرایط بازار: استراتژی معامله‌گری به ترندهای مشخص بازار وابسته بوده و درصورت نغییر آنها ممکن است یک استراتژی خاص منسوخ شود. این مسئله نشانه‌ای برای تصحیح یا تغییر استراتژی است.
  3.  درک استراتژی: اگر یک معامله‌گر به خوبی متوجه استراتژی نشود، احتمال کار نکردن آن استراتژی زیاد است. اگر مشکلی پیش بیاید و یا معامله‌گر قوانین را نداند، اثربخشی استراتژی از بین می‌رود.

با وجودیکه تغییر خوب است، تغییر زیاد یک استراتژی معاملاتی ممکن است گران تمام شود. اگر استراتژی خود را به مراتب تغییر دهید ممکن است کاملا شکست بخورید.

مترجم: صفورا ناوری

منبع: Investopedia

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

3 دیدگاه در “استراتژی معامله‌ در فارکس به چه معناست؟
  1. مهران اکبرزاده گفت:

    سلام بر اساتیدو کارشناسان محترم utofx
    هر انسان با سوادی که تحصیلات دانشگاهی داشته باشد اصولاً باید بداند که انتخاب مطالب حرفه‌ای ؛ ترجمه و دسته بندی آنها کار بسیار حرفه‌ای و تخصصی است که مستلزم انرژی؛ زمان؛ و از همه مهمتر داشتن علم اینکار می‌باشد از ته دل سپاسگزارم .
    شما پرچمدار علم و مهارت بازار فارکس در ایران و به زبان فارسی هستید و به جرات میتوانم بگویم که معامله گران ایرانی در مسیر کسب مهارت‌های بازار فارکس دعاگوی شما خواهند بود این حرف حقیر را آینده اثبات خواهد کرد
    شما جاده صاف کن منابع فارسی درزمینه فارکس هستید
    درود بر شما

    1. سلام
      ممنون از لطف و توجه شما

  2. علی گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟