بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

قدرت دلار و افزایش بازده اوراق همچنان ادامه دارند

قدرت دلار و افزایش بازده اوراق همچنان ادامه دارند

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 2 فروردین (22 مارس)

  • قدرت دلار و افزایش بازده اوراق همچنان ادامه دارند

دلار پس از آغاز هفته جدید با شرایطی محکم، همچنان به برتری نسبت به رقبای خود ادامه می دهد. افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا منجر شده بازده اوراق در ساعات اولیه روز سه‌شنبه به سمت محدوده 99 حرکت کند. امروز در تقویم اقتصادی رویداد مهمی وجود ندارد. فعالین بازار توجه خود را معطوف سخنرانی اعضای بانک مرکزی و تحولات پیرامون مناقشه روسیه و اوکراین کردند.

کرملین در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، اشاره کرد که هیچ پیشرفت قابل‌توجهی در مذاکرات صلح با اوکراین وجود ندارد و هشدار داد که تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا “به همه ضربه می‌زند.” به همین ترتیب، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که نمی‌توان در مورد اقداماتی که باید با سرزمین‌های اشغالی در اوکراین انجام شود، تصمیم‌گیری کرد. در آستانه نشست اروپا، معاملات آتی شاخص سهام آمریکا افت کوچکی را ثبت می‌کنند.

در همین حین به دلیل سخنان هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح از ماه مه سال 2019 و بالاتر از محدوده 2.3% قرار گرفت. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، بار دیگر تاکید کرد که در صورت نیاز برای بازگرداندن ثبات قیمت، سیاست‌ها می توانند “محدود کننده” شوند. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، خاطرنشان کرد که انتظار دارد در سال 2022 شش بار نرخ بهره افزایش یابد و توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، استدلال کرد که ممکن است برای مهار تورم، افزایش 0.50 درصدی نرخ بهره مناسب باشد.

جفت ارز EURUSD پس از این که پایین‌تر از محدوده 1.1 قرار گرفت، شرایط سختی را به سر می‌برد. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه بیان کرد که سیاست‌های این بانک، با سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا هماهنگ نخواهد بود. امروز نیز لاگارد در ساعت 17:45 به وقت ایران سخنرانی خواهد داشت.

جفت ارز GBPUSD به دلیل تقویت قدرت دلار به سمت محدوده 1.310 حرکت می‌کند. امروز کانلیف از بانک مرکزی انگلیس سخنرانی خواهد داشت. وی هفته گذشته به تغییر ندادن نرخ بهره رای داده است.

فضای ریسک گریز بازار منجر شده تقاضا برای طلا افزایش یابد اما افزایش بازده اوراق خزانه داری روند صعودی این فلز گرانبها را محدود کرده است. به همین دلیل XAUUSD در محدوده کوچکی پایین‌تر از 1950 دلار معامله می‌شود.

در پی افزایش بازده اوراق خزانه داری، جفت ارز USDJPY رالی خود را ادامه داد. هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن، اوایل روز گذشته گفت که آنها در حال حاضر به یک بسته محرک اقتصادی فکر نمی کنند.

بیت کوین روز گذشته افت کرد و به سمت محدوده 40 هزار دلار حرکت کرد اما توانست مومنتوم صعودی خود را به دست آورد و به سمت محدوده 43390 دلار حرکت کرد. اتریوم نیز برای اولین بار از اوایل ماه مارس بالاتر از محدوده 3 هزار دلار قرار گرفت.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟