بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 مارس

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 1 فروردین (21 مارس)

  • ادامه درگیری‌ها در اوکراین و رشد دلار
  • سخنرانی پاول در کانون توجهات

در بحبوحه جنگ طولانی روسیه و اوکراین فضای بازار در روز دوشنبه ریسک گریز شد و دلار آمریکا رشد کرد. تشدید درگیری‌ها اعتماد سرمایه گذاران را پس از خودداری اوکراین از تسلیم شهر بندری جنوبی ماریوپول در حالی که روسیه درباره “فاجعه” انسانی هشدار داد، کاهش داد.

با تشدید بحران، امیدها برای دیپلماسی که در هفته گذشته دیده شد، کاهش یافت. معامله گران همچنین نظرات هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا را در میان پیامدهای تماس جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در نظر می‌گیرند. بایدن به چین درباره عواقب در صورت حمایت از حمله روسیه به اوکراین هشدار داد.

در همین حال، بانک مرکزی چین (PBOC) از کاهش نرخ‌های وام مسکن خودداری کرد و این نرخ‌ها در سه ماهه اول امسال تغییر نکردند.

تنش‌های فزاینده پیرامون بحران اوکراین باعث افزایش دوباره قیمت نفت شد، چرا که اتحادیه اروپا در حال بررسی این است که آیا تحریم نفتی روسیه را اعمال کند یا خیر. رهبران اتحادیه اروپا و بایدن قرار است روز دوشنبه با یکدیگر دیدار کنند تا پاسخ غرب به مسکو را قطعی کنند.

در غیاب داده‌های اقتصادی مهم، معامله گران سخنرانی لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، و پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، را زیر نظر دارند.

با توجه به فضای ریسک گریزی شاخص دلار با رشد 0.10 درصدی حوالی 98.35 معامله می‌شود.

جفت ارز EURUSD مومنتوم بهبودی خود را از دست داد و به دلیل افزایش جریانات ریسک گریزی پایین‌تر از محدوده 1.1050 معامله می‌شود. این جفت ارز نظرات هاوکیش هولزمن، عضو بانک مرکزی اروپا، را نادیده گرفت. وی به دنبال افزایش نرخ بهره بود.

جفت ارز GBPUSD همچنان در روند اصلاحی است و حوالی 1.3150 معامله می‌شود. بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را 0.25% افزایش داد اما در مورد برنامه‌ها برای سیاست‌های انقباضی تردید نشان داد. افزایش شدید تورم همچنان رشد اقتصادی را تهدید می کند. این هفته توجهات معطوف شاخص تورمی انگلیس و خرده فروشی است.

جفت ارز USDJPY همچنان پایین‌تر از سقف قیمتی 6 سال اخیر خود در حوالی 119.41 معامله می‌شود. واگرایی بین سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا و ژاپن همچنان ادامه دارد. بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه سیاست‌های خود را تغییر نداد.

در پی افزایش نگرانی‌های ژئوپلیتیکی طلا کمی رشد کرد با این حال پایین‌تر از محدوده 1941 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین که هفته گذشته رالی قیمتی داشت، کمی افت کرد و حوالی 41 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز حوالی 2850 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟