بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

رویدادهای ژئوپلیتیک در کانون توجهات

رویدادهای ژئوپلیتیک در کانون توجهات

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 28 بهمن (17 فوریه)

  • رویدادهای ژئوپلیتیک در کانون توجهات

در روز پنج‌شنبه بازارها همچنان محتاطانه دنبال می‌شوند چرا که سرمایه گذاران هنوز مطمئن نیستند درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین رخ خواهد داد یا خیر. بازده اوراق خزانه داری کاهش یافته، شاخص دلار رشد کرده و معاملات آتی بازار سهام آمریکا افتی بین 0.3 تا 0.5 را نشان می‌دهند. امروز آمار مدعیان بیکاری و آمار مجوز ساخت و ساز آمریکا منتشر می‌شوند اما احتمالا بازارها بیشتر تحت تاثیر اخبار ژئوپلیتیک خواهند بود.

در جلسه معاملاتی آسیا، اسپوتنیک (Sputnik) گزارش داد که اوکراین خمپاره و نارنجک را به چهار نقطه در جمهوری خلق لوهانسک (LPR) شلیک کرده که باعث آغاز یک دوره جدید حرکت به سمت دارایی‌های امن شد. البته کشور اوکراین این ادعا را رد کرده است.

میک ماران، مدیر کل سرویس اطلاعات خارجی استونی، بیان کرد شاهد حرکت نیروهای روسیه به سمت مرزهای اوکراین است. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه‌ای با MSNBC گفت که هنوز شاهد عقب‌نشینی نیروهای روسیه نیست. با این حال وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که 10 کاروان نظامی کریمه را پس از مانورهای نظامی ترک کرده‌اند، اما به نظر نمی‌رسد این خبر به بهبود وضعیت بازار کمک کرده باشد.

روز گذشته صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا منتشر شد. شرکت کنندگان در این جلسه عنوان کرده بودند تمایل دارند در صورتی که تورم طبق انتظارات کاهش نیابد زودتر سیاست‌های پولی همساز را حذف کنند.

روز گذشته جفت ارز EURUSD به سمت محدوده 1.140 حرکت کرد اما حوالی محدوده 1.1370 به کار خود پایان داد. امروز در پی فضای ریسک گریزی بازار، این جفت ارز به سمت محدوده 1.130 حرکت می‌کرد اما در حال حاضر به سمت 1.1350 بازگشتی داشته است.

جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از محدوده 1.36 نوسان می‌کند و فشار نزولی در این جفت ارز دیده می‌شود. روز چهارشنبه روسیه اعلام کرد در صورتی که انگلیس تحریم‌های بیشتری را بر این کشور اعمال کند، روسیه نیز تلافی خواهد کرد.

با افزایش تقاضا برای ین به عنوان دارایی امن، جفت ارز USDJPY پایین‌تر از محدوده 115.50 معامله می‌شود. امروز همچنین سفارشات ماشین آلات ژاپن منتشر شد که نسبت به پیش‌بینی‌ها منفی 2% بسیار بهتر و 3.6% اعلام شد.

طلا نسبت به تغییرات سنتیمنت بازار به سرعت واکنش نشان می‌دهد. این فلز گرانبها ابتدا پایین‌تر از محدوده 1850 دلار قرار گرفت اما سپس رشد چشم‌گیری داشت و به محدوده 1870 دلار نزدیک شد. جفت XAUUSD در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه به سمت محدوده 1880 دلار حرکت می‌کرد.

بیت کوین روز چهارشنبه افت نسبی ثبت کرد و در حال حاضر حوالی 44 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز روز چهارشنبه در محدوده منفی به کار خود پایان داد و حوالی 3 هزار دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟