بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

جلسه بانک مرکزی انگلیس در کانون توجهات

جلسه بانک مرکزی انگلیس در کانون توجهات

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 26 اسفند (17 مارس)

  • عقب نشینی دلار
  • جلسه بانک مرکزی انگلیس در کانون توجهات

علی‌رغم چشم انداز هاوکیش بانک مرکزی آمریکا، جریانات ریسکی در نیمه دوم روز چهارشنبه بر بازارها غالب شدند. شاخص دلار 0.6% افت کرد و در ساعات اولیه معاملاتی امروز تقریبا روند سایدی داشته است. سرمایه گذاران در انتظار داده‌های تورمی ناحیه، جلسه بانک مرکزی انگلیس و تصمیم گیری در مورد نرخ بهره هستند. در میان اخبار متناقض در مورد مناقشه روسیه و اوکراین، حال و هوای بازار همچنان مختلط است.

طبق انتظارات بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 0.25% افزایش داد. نمودار دات پلات مشخص کرد که سیاست گذاران انتظار دارند امسال نرخ بهره 6 بار افزایش یابد و نرخ بهره تا پایان سال 2022 به 1.9% و در پایان سال 2023 به 2.8% برسد. هر چند واکنش اولیه منجر شد بازده اوراق خزانه داری افزایش یابد و به دلار قوی شود اما سخنان پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، آرامش را به بازار بازگرداند.

پاول بیان کرد همچنان انتظار می‌رود تورم در نیمه دوم سال کاهش یابد با این حال با توجه به افزایش عدم اطمینان‌ها به بازارها اطمینان داد بدون لطمه زدن به فعالیت‌های اقتصادی، با تورم مقابله خواهند کرد. پاول خاطرنشان کرد: ما به شدت متعهد هستیم که اجازه ندهیم تورم بالا برای مدت طولانی باقی بماند.خبر خوب این است که اقتصاد و بازار کار بسیار قوی است و می تواند افزایش نرخ بهره را تحمل کند.

فایننشال تایمز اواخر روز چهارشنبه گزارش داد که اوکراین و روسیه به پیشرفت قابل توجهی در راستای طرح صلح بالقوه دست یافته اند.این تیتر خوش بینی‌ها را برای آتش بس زنده کرد، اما طبق گزارش‌ها، اوکراین بی طرف بودن را رد کرده است. علاوه بر این، چندین خبرنگار خاطرنشان کردند که اوکراین تغییر مثبت در لحن روسیه را تلاشی برای کاهش فشار تحریم‌ها می‌دانست.

جفت ارز EURUSD برای دومین روز پیاگی در محدوده مثبت به کار خود پایان داد. این جفت ارز در محدوده کوچکی حوالی 1.1030 معامله می‌شود.

جفت ارز GBPUSD پس از شکست محدوده 1.310 روند بهبودی خود را ادامه داد و حوالی 1.3150 معامله می‌شود. امروز پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی انگلیس نرخ بهره را 0.25% افزایش دهد.

افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا، منجر شده جفت ارز USDJPY به بالاترین سطح در 6 سال اخیر بالاتر از محدوده 119 برسد. این جفت ارز حوالی 118.50 معامله می‌شود.

طلا در واکنش به بیانیه بانک مرکزی آمریکا برای اولین بار از ماه مه پایین‌تر از محدوده 1900 دلار قرار گرفت. جفت XAUUSD با این حال در پی سخنرانی پاول بهبودی داشت و در جلسه معاملاتی آسیا نیز رشدی داشت. در حال حاضر طلا بالاتر از محدوده 1930 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین از فضای ریسک پذیری استفاده کرد و توانست بالاتر از محدوده 40 هزار دلار قرار بگیرد. امروز بیت کوین حوالی محدوده 41 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم نیز روز گذشته رشد 6 درصدی داشت و بالاتر از محدوده 2700 دلار نوسان می‌کند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟