مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

افت دلار در پی بهبود سنتیمنت ریسک پذیری

افت دلار در پی بهبود سنتیمنت ریسک پذیری

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 24 اسفند (15 مارس)

  • افت دلار در پی بهبود سنتیمنت ریسک پذیری
  • داده‌ها در کانون توجهات

در حالی که بازارها آخرین عناوین اخبار روسیه و اوکراین و پیامدهای افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا را ارزیابی می کنند، دلار در تلاش برای یافتن تقاضا است. امروز شاخص تولیدات صنعتی ناحیه یورو برای ماه ژانویه، شاخص ارزیابی انتظارات اقتصادی آلمان و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) ماه فوریه امروز منتشر خواهند شد.

علیرغم انتشار خوب داده‌های خرده‌ فروشی و تولیدات صنعتی از چین، شاخص سهام شانگهای کامپوزیت چین در روز سه‌شنبه تقریباً 5 درصد افت کرد چرا که کل استان جیلین و شنزن به دلیل رکورد تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه قرار گرفتند.

مشاور رئیس جمهور اوکراین، بیان کرد انتظار دارند حداکثر ظرف چند هفته یا حداکثر در ماه مه به توافق صلح با روسیه دست یابند. با این وجود، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در اوایل جلسه اروپا تقریباً 0.5٪ کاهش یافت و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا با افت 1.5 درصدی حوالی 2.1٪ نوسان می‌کند. اگرچه با توجه به این تحولات انتظار محیط ریسک گریزی را داشتیم، اما شاخص دلار آمریکا با 0.3% افت به زیر 99.00 کاهش یافته است. قیمت نفت WTI بیش از 4% افت داشته و حوالی 98 نوسان می‌کند.

جفت ارز EURUSD اولین روز هفته را در حوالی محدوده 1.09 به اتمام رساند اما امروز رشدی داشت و حوالی 1.1 نوسان می‌کند.

جفت ارز GBPUSD حوالی محدوده 1.3050 نوسان می‌کند. نرخ بیکاری انگلیس که در ماه ژانویه 4.1% اعلام شده بود به 3.9% کاهش یافته است.

طلا روز گذشته تحت فشار نزولی شدید قرار گرفته بود و امروز نیز با تقریبا 1% افت حوالی 1935 دلار معامله می‌شود.

علی‌رغم تضعیف دلار، جفت ارز USDCAD حوالی 1.2850 معامله می‌شود. افت قیمت نفت منجر شده تقاضا برای دلار کانادا کاهش یابد.

جفت ارز USDJPY به بالاترین سطح از ژانویه سال 2017 و حوالی 118.44 قرار گرفت اما با افتی مواجه شد. افت بازده اوراق خزانه داری منجر شده این جفت ارز پایین‌تر از محدوده 118 نوسان کند.

روز دوشنبه بیت کوین تقریبا 5% رشد داشت اما نتوانست از محدوده 40 هزار دلار عبور کند و مجددا افت کرد. اتریوم نیز نتوانست بالاتر از محدوده 2600 دلار باقی بماند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟