بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

پیشنهادات معاملاتی بانک سرمایه‌گذاری HSBC  برای سال 2022

پیشنهادات معاملاتی بانک سرمایه‌گذاری HSBC  برای سال 2022ایده های معاملاتی بانک سرمایه‌گذاری HSBC  برای سال 2022

قبلا چشم‌انداز جامع موسسه ING از بازار فارکس برای سال 2022 توسط یوتوفارکس منتشر شده است، اکنون پیشنهادات معاملات بانک بزرگ انگلیسی HSBC ارائه می‌شود.

فروش EURUSD

ما معتقدیم که یورو در سال ۲۰۲۲ به ویژه در مقایسه با دلار به عملکرد ضعیف خود ادامه خواهدداد. از نظر ما اگرچه ممکن است در سال آینده شاهد افزایش نرخ بهره از طرف بانک مرکزی اروپا باشیم، اما بانک مرکزی اروپا تا عادی سازی سیاست‌های خود فاصله زیادی دارد. در طرف مقابل فدرال رزرو است که در بحبوحه تورم بالا و فشارهای قوی بر روی دستمزدها شروع به اتخاذ سیاست‌های انقباضی کرده است. در دنیایی که تفاوت نرخ بهره اهمیت زیادی دارد، انتظار‌ داریم یورو همچنان به عملکرد ضعیف خود ادامه دهد همچنین اگر بانک مرکزی اروپا انتظارات بازار را بیش از این ناامید کند، انتظار نزول بیشتری نیز داریم.

بیشتر بخوانید: نرخ بهره یا Interest Rate چیست و چه نقشی در اقتصاد و فارکس دارد؟

فروش GBPUSD

ما دیدگاه نزولی در مورد پوند را برای سال ۲۰۲۲ حفظ می‌کنیم. اگرچه انتظار داریم بانک مرکزی انگلستان سیاست‌های انقباضی خود را در ماه‌های آتی افزایش دهد، اما وسعت این سیاست‌ها احتمالا در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی به ویژه فدرال رزرو محدودتر خواهد بود. تولید بریتانیا بر خلاف بسیاری از اقتصادهای G10 هنوز پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری باقی مانده‌است و رشد ضعیف ساختاری با افزایش نرخ بهره برجسته‌تر خواهد‌شد. این موضوع را به خوبی در منحنی بازده بریتانیا مشاهده می‌کنیم که شروع به معکوس شدن کرده است. این موضوع باعث می‌شود که بانک انگلستان در کوتاه‌مدت به سختی بتواند هاوکیش‌تر از قیمت‌گذاری بازار ظاهر شود. ارزیابی فدرال رزرو از نرخ بهره بلندمدت بسیار بالاتر است و این موضوع پتانسیل شروع یک چرخه طولانی مدت از افزایش نرخ بهره را فراهم می‌کند. ترازهای خارجی بریتانیا نیز احتمالا با عادی شدن سیاست‌ها، بدتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: رابطه بین اوراق قرضه، نرخ تورم و نرخ بهره چگونه است؟

خرید  NOKSEK

اگرچه هر دو ارز اسکاندیناوی به طور مشابه در معرض کند شدن چرخه تجارت جهانی و چشم‌انداز رشد اقتصادی اروپا هستند، اما ما معتقدیم کرون نروژ باید به خاطر واگرایی آشکار در سیاست‌های پولی، فضایی برای عملکرد بهتر نسبت به کرون سوئد داشته باشد. بانک مرکزی نروژ قبلا افزایش نرخ بهره را آغاز کرده است و مسیر روشنی برای ادامه آن دارد. این موضوع علی‌رغم تورم نسبتا ملایم است و بانک مرکزی بر دستورکار خود مبنی بر ثبات مالی به عنوان دلیلی برای سیاست‌های انقباضی تمرکز می‌کند. در طرف دیگر بانک مرکزی سوئد به شدت داویش است و ما تا سال ۲۰۲۴ هیچ افزایش نرخ بهره‌ای را پیش‌بینی نمی‌کنیم. بازارها بر روی افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ قیمت‌گذاری کرده‌اند که این موضوع دلیلی برای ناامیدی شدید فراهم می‌کند، به ویژه اینکه تورم سوئد هنوز بسیار پایین است. ما فکر نمی‌کنیم که بانک مرکزی سوئد در ماه‌های آینده با شروع چرخه انقباضی و کوتاه مدت خود اشتباه سیاستی سال ۲۰۱۱ را تکرار کند. نرخ بهره پایین و فضای زیاد برای ناامیدی از افزایش نرخ بهره باعث می‌شود که از نظر ما کرون سوئد در سال آینده عملکرد بدتری داشته باشد.

فروش CNHINR

از نظر ما یوان چین نسبت به ارزهای آسیایی در سبد CFETS نسبتا بالا ارزشگذاری شده است. برای اینکه بتوانیم یک معامله خوب داشته باشیم، ما ترجیح می‌دهیم یوان چین را در برابر ارزهایی با بازده بالاتر مانند روپیه هند بفروشیم. همچنین دلایل خوب دیگری برای علاقه به روپیه هند وجود دارد. جریان مداوم سرمایه‌گذاری خارجی، عرضه اولیه‌های قوی و پتانسیل برای گنجانده شدن اوراق قرضه دولتی هند در شاخص‌های جهانی از جمله این دلایل است. همچنین سیاست‌های پولی در چین و هند نیز واگرایی دارد. بانک خلق چین ممکن است همچنان به سمت سیاست‌های تسهیلی هدفمند متمایل شود چرا که شتاب رشد این کشور هنوز افزایش پیدا نکرده است، در حالی که بانک مرکزی هند در حال تخلیه نقدینگی مازاد است و احتمالا به زودی شروع به افزایش نرخ‌های ریپوی معکوس کند.

خرید یک سبد سفارشی SGD

در میان نگرانی‌ها از تورم جهانی ما معتقدیم که دلار سنگاپور عملکرد بهتری خواهد داشت چرا که مرجع سیاست‌های پولی سنگاپور به طور معمول شدیدا تمایل دارد تا مستقیما از نرخ ارز برای مدیریت ریسک‌های تورمی استفاده کند. با این حال، از آنجایی که ما تخمین می‌زنیم که شاخص رسمی SGD NEER تنها ۰.۸ درصد تا حد بالایی خود فاصله دارد و شیب در حال حاضر تنها ۰.۵ درصد است، ما ترجیح می‌دهیم که یک سبد سفارشی در برابر SGD خریداری کنیم تا به بازده بالاتر برسیم. پیشنهاد ما خرید SGD در برابر AUD، EUR، GBP، RMB و TWD بر اساس حجم یکسان است. اینها ارزهایی هستند که دلار سنگاپور پس از شیوع کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ در برابر آنها به طور متوسط ۵ درصد عملکرد بدتری داشت. این سبد همچنین ریسک نتیجه منفی معامله را تقریبا به صفر می‌رساند.

فروش USDRUB

ما معتقدیم که روبل در سال ۲۰۲۲ افزایش بیشتری نسبت به دلار آمریکا خواهد داشت. تورم یک چالش بزرگ برای روسیه است اما سیاست بانک مرکزی این کشور همچنان مناسب است. بانک مرکزی روسیه در مورد هدف خود برای بازگرداندن نرخ بهره واقعی به حدود ۱-۲ درصد در سریع‌ترین زمان ممکن بسیار صریح بوده است. از نظر ما، چنین هدفی در سال ۲۰۲۲ محقق خواهد شد و از ارز این کشور حمایت خواهد شد. در همین حال، مازاد حساب جاری در بحبوبه عادی شدن تولید نفت و همچنین قیمت‌های بالای نفت  بسیار قابل توجه خواهد بود. با  توجه به این موضوعات ما معتقدیم که ارزش روبل قرار است به طور کامل عادی شده و USDRUB به ۶۵.۰ کاهش یابد.

فروش EURPLN

از نظر ما، شکاف تولیدی مثبت و عادی سازی سیاست پولی به افزایش زلوتی لهستان کمک خواهد کرد. از نظر ما، افزایش‌های اخیر نرخ بهره تنها آغاز چرخه افزایش نرخ است و این سوال در مورد نرخ پایانی در کانون توجه قرار دارد. بانک مرکزی لهستان ممکن است برای مبارزه با تورم بالای ۵ درصد در سال ۲۰۲۲ مجبور به افزایش تهاجمی نرخ بهره باشد که این موضوع احتمالا منجر به افزایش ارزش زلوتی خواهد شد. حرکت قابل توجه رو به پایین برای EURPLN بسیار محتمل است چرا که ورود سرمایه به لهستان احتمالا باقی خواهد ماند و هیچ اختلالی در ارزشگذاری این ارز در بازار فارکس مشاهده نمی‌شود.

خرید MXNCLP

با توجه به دیدگاه ما نسبت به دلار که نسبت به ارزهای آمریکای لاتین به طور کلی قوی‌تر خواهد بود، معامله ترجیحی ما در این منطقه یک معامله با ارزش‌های نسبی است. از نظر ما خرید پزوی مکزیک (با بازده ۱۲ ماهه ۶.۸ درصد) نسبت به پزوی شیلی (با بازده ۱۲ ماهه ۴.۹ درصد)‌ معامله خوبی است. این معامله همچنین منعکس کننده احتمال عملکرد بهتر بازار آنی پزوی مکزیک در مقابل پزوی شیلی است. ما نگرانی‌هایی در مورد ریسک‌های سیاسی در شیلی با توجه به انتخابات پیش رو داریم. همچنین مجلس قانون اساسی این کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۲ قصد دارد قانون اساسی جدیدی تدوین کند، در حالی که فکر می‌کنیم پزوی مکزیک می‌تواند به خاطر ریسک‌های مالی و سیاسی پایین‌تر عملکرد بهتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: چشم انداز موسسه ING از ارزهای فارکس در سال ۲۰۲۲

منبع: HSBC

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟