بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

بازگشت دلار طلا را از اوج پایین کشید، منتظر مذاکرات محرک اقتصادی آمریکا هستیم

سنتیمنت روزانه (سه شنبه 28 جولای):
دلار آمریکا روز سه‌شنبه نشانه‌هایی از حیات بروز داد و توانست در مقابل سایر ارزهای رقیب اقزایش قیمت پیدا کند. این ارز با کمک سنتیمنت مثبت شاخص‌های سهام آسیا توانست بعضی از عقب‌ماندگی‌ها را نسبت به سایر ارزهای رقیب جبران کند.
همچنین دلار به تصمیم FOMC چشم امید دارد. تصویب محرک‌های اقتصادی پیش از انقضای مزایای بیکاری که روز جمعه رخ می‌دهد می تواند به افزایش قدرت دلار کمک کند.
صعود دلار به جاه‌طلبی‌های طلا در سه روز گذشته پایان داد و این فلز با کاهش ۳۵ دلاری از سطح ۱۹۸۱.۳۴ به زیر کشیده شد. اما طلا همچنان منتظر فرصت است تا یکبار دیگر رالی خود را از سر بگیرد. نگرانی‌های اقتصادی به خاطر کرونا، انتظارات از فدرال رزرو و تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین می‌تواند در این رالی به طلا کمک کند.
علی‌رغم اخبار خوشبینانه نسبت به واکسن کرونا و درحالیکه معاملات آتی S&P 500 درحال کاهش است، بازده اوراق خزانه آمریکا نیز کاهش یافت. روز دوشنبه شرکت مدرنا و Pfizer اعلام کردند که ۳۰۰۰۰ آزمایش واکسن کرونا انجام داده‌اند که می‌تواند راه را برای تولید واکسن تا پایان سال هموارتر کند.
خریداران تازه‌نفس دلار باعث تغییراتی در بازار ارز نیز شدند. EUR/USD تا نزدیک سطح ۱.۱۷۷۰ سقوط کرد، GBP/USD نیز به زیر سطح ۱.۲۸۵۹ کاهش یافت. USD/JPY هم به سطح ۱۰۵.۵۰ بازگشت.
اما ارزهای کالا محور بیشترین تغییرات را داشتند. NZD/USD به ۰.۶۶۵۰ کاهش یافت AUD/USD که به سمت بیشترین قیمت در ۱۵ ماه گذشته در ۰.۷۱۸۳ حرکت می‌کرد به سمت ۰.۷۱۰۰ تغییر مسیرداد و USD/CAD نیز با کمک کاهش قیمت نفت WTI تا ۱.۳۴۰۰ افزایش یافت.

به رمزارزها هم توجه کنید. بیت کوین به ۱۱ هزار دلار رسید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟