با ثبت نام در سایت یوتوبروکرز از سیگنال رایگان ما استفاده کنید 

بروکر رگوله‌ شده چیست؟

بروکرهای رگوله در تجربه معاملاتی شما تاثیر زیادی دارند. به همین دلیل زمانی که قصد دارید یک بروکر فارکس را بررسی‌ کنید باید سعی کنید از بین قابل اعتماد‌ترین و بهترین بروکرها این کار را شروع کنید
بروکرهای پیشنهادی
بروکر لایت فایننس
بروکر لایت فایننس
بروکر آلپاری
بروکر آلپاری
amarkets
بروکر آمارکتس
بروکر CapitalXtend
بروکر CapitalXtend

بروکرهای رگوله در تجربه معاملاتی شما تاثیر زیادی دارند. به همین دلیل زمانی که قصد دارید یک بروکر فارکس یا پلتفرم معاملاتی را بررسی‌ کنید باید سعی کنید از بین قابل اعتماد‌ترین و بهترین بروکرها این کار را شروع کنید. البته چون بروکرهای زیادی وجود دارند و برای تحقیق و انتخاب‌کردن بین آن‌ها باید جنبه‌های زیادی را در نظر بگیرید، انتخاب بروکر می‌تواند کار سخت و زمان‌بری باشد. ما قصد داریم به شما کمک کنیم که راحت‌تر بروکرتان را انتخاب کنید و سوالات رایج شما را در این زمینه پاسخ دهیم.

آیا می‌توان در بازار فارکس بدون داشتن بروکر معامله کرد؟

ممکن است اولین سوالی که به ذهن شما برسد، همین سوال باشد. بازار فارکس (FX یا بازار ارز) بزرگ‌ترین بازار دنیا است که به صورت یک صرافی غیرمتمرکز فعالیت می‌کند و پروسه معاملات به صورت الکترونیکی از طریق شبکه‌‌‌ها انجام می‌گیرد. بزرگ‌ترین فعالان در بازار فارکس، بانک‌های بین‌المللی و موسسات مالی هستند که در حجم‌های بزرگ نیاز به مبادله ارز دارند. در این بازار ارزها به صورت جفتی از طریق مبادله ارز معامله می‌شوند تا بتوانند به تجارت در سطح بین‌الملل کمک کنند. این عملیات به عنوان بازار بین‌بانکی شناخته می‌شود.
بنابراین تا قبل از این‌که بروکرهای فارکس به وجود آیند، تنها در صورتی می‌توانستید در بازار فارکس فعالیت داشته‌باشید، که یک معامله‌گر قانونی می‌بودید و در حجم‌های بزرگ معامله می‌کردید. در این شرایط معامله‌گران خرد و جامعه جهانی نمی‌توانستند در بازار فارکس معامله کنند. به همین دلیل بروکرهای فارکس به وجود آمدند. این بروکرها، شرکت‌ها یا نمایندگانی هستند که به معامله‌گران خرد اجازه می‌دهند از طریق پلتفرم معاملاتی‌شان، در بازار فارکس فعالیت داشته‌باشند و بتوانند در بازارهای مختلف از جمله معلاملات آتی کالاهای اساسی، شاخص‌ها، اوراق قرضه و غیره معامله کنند.

آیا برای معامله‌گری در بازار فارکس نیاز به دریافت گواهینامه دارید؟

یکی دیگر از فرصت‌های خوبی که بروکرهای فارکس در اختیار ما قرار داده‌اند، این است که بدون داشتن گواهینامه‌ای در حوزه معامله‌گری یا در حوزه مالی می‌توانیم به معامله‌گری بپردازیم. بعلاوه با اندک سرمایه می‌توانیم از صدها فرصت دیگر که بروکرها در اختیار ما قرار می‌دهند، استفاده کنیم. از جمله این فرصت‌ها می‌توان به معامله‌گری درفارکس، انجام تحلیل تکنیکال و در اختیار داشتن تحلیل لحظه‌ای بازار‌های مختلف اشاره‌کرد.

آیا بروکرهای فارکس رگوله‌شده هستند؟

حالا به سوال اصلی می‌پردازیم. آیا بروکرهای فارکس رگوله‌شده هستند؟ و آیا معامله‌کردن در بازار غیرمتمرکزی مثل بازار فارکس می‌تواند امن باشد؟ بروکرهای غیر‌قابل اعتماد عمدتا رگوله‌شده نیستند و یا در کشورهایی با اقتصاد آزاد تاسیس می‌شوند و مجوز درستی در اختیار ندارند. مشخصا شما به عنوان یک معامله‌گر خرد اگر این بروکرها را انتخاب کنید به راحتی پول‌هایتان را از دست می‌دهید و سرتان کلاه می‌رود.
به دو دلیل افزایش تقاضا برای بازار فارکس، و دلیل دیگر این‌که معامله‌گران به آموزش در حوزه معامله‌گری و حوزه مالی دسترسی نداشتند، کشورهای مختلف در سراسر جهان شروع به تاسیس سازمان‌هایی کردند تا بتوانند بر بازار نظارت کنند و شرکت‌هایی که بروکر فارکس تاسیس می‌کنند را رگوله کنند. پس جواب سوال بله است، بروکرهای فارکس می‌توانند با دریافت مجوزهایی از سوی مقامات محلی رگوله‌شوند. از جمله این سازمان‌های نظارتی می‌توان به مرجع هدایت مالی (FCA)در انگلستان، کمیسیون سرمایه گذاری و اوراق بهادار استرالیا (ASIC)، کمیسیون معاملات آتی کالاهای اساسی ( Commodity Futures Trading Commission یا CFTC) در آمریکا، کمیسیون MAS در سنگاپور و دیگر سازمان‌ها اشاره کرد.

بهترین بروکرهای
پیشنهادی
با ما یک قدم جلوتر باشید

منظور از بروکر رگوله‌ شده چیست؟

مفهوم کلی رگولیشن (Regulation) این است که سازمان‌ها بتوانند بر تجارت فارکس در کشور یا منطقه‌ای خاص نظارت کنند، از مشتریان بروکرها محافظت کنند و به ‌آن‌ها اطمینان دهند که شرایط برای معامله‌کردن بازار فارکس امن است. پس به بیان ساده، بروکرهای رگوله‌شده به معنی بروکر امن و معتبری هستند که مطابق با قوانین و معیارهای مختلفی که توسط مقامات بین‌المللی تنظیم‌شده، فعالیت می‌کنند و هدف بروکرها فراهم‌کردن شرایط امن برای معاملات و خدمات خوب به مشتریان، است. پس محیط معامله‌گری و خدمات ارائه‌شده از جمله تحلیل تکنیکال، آموزش، و ابزارهای مختلف در راستای همین هدف بنا می‌شوند.
ناظران علاوه بر این‌که ارائه خدمات را مرتبا بررسی می‌کنند، از طریق طرح‌های جبران خسارت و دیگر بررسی‌های امنیتی از مشتریان محافظت می‌کنند. البته در نظر داشته‌باشید که این شرایط می‌توانند بین رگولاتورهای مختلف، تفاوت داشته‌باشد.

چطور می‌توان فهمید که بروکر رگوله ‌شده است؟

برای این‌که بفهمید بروکرتان رگوله‌ است یا خیر، ابتدا باید سایت رسمی بروکر را بررسی کنید. چون شرکت‌های رگوله‌شده همیشه مجوزهای خود را در سایت ارائه می‌دهند. در قدم بعدی باید مجوز را از طریق سایت رسمی شرکت رگوله‌کننده بررسی کنید.
این حقیقت را نمی‌شود کتمان کرد که بروکرهای کلاه‌بردار به راحتی می‌توانند اطلاعات تقلبی در اختیار شما قرار دهند و به شما اطمینان دهند که مجوزهای رسمی در اختیار دارند، در حالی که مجوزی ندارند. پس همیشه سعی کنید از طریق منابع رسمی اطلاعات‌شان را تایید کنید. همچنین سعی کنید در بروکرهایی معامله کنید که در حوزه‌های قضایی سخت‌گیرانه‌ای تاسیس شده‌اند.

چگونه بهترین بروکر فارکس را انتخاب کنید؟

امنیت سپرده‌ شما باید همیشه در اولویت باشد. به همین دلیل، به شما توصیه می‌کنیم تنها در بروکرهای رگوله ‌شده حساب معاملاتی باز کنید. بگذارید بطور ساده بیان کنم، بروکر رگوله ‌شده به این معنی است که شما با امنیت مناسب، سپرده و سرمایه‌گذاری‌تان را در فارکس معامله می‌کنید. پس شرط اول برای یک بروکر خوب، رگوله‌بودن آن است.
در مرحله بعد، باید شرایط اساسی را مورد بررسی قرار دهید و پیشنهادی را که برای شما و استراتژی‌تان مناسب است انتخاب کنید.

ترتیبی که یوتوبروکرز برای خواندن مطالب سری رگوله بروکر و معرفی انواع رگوله ها به شما پیشنهاد می‌کند:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *