مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

آغاز هفته معاملاتی همراه با رشد بازده اوراق خزانه داری و دلار

آغاز هفته معاملاتی همراه با رشد بازده اوراق خزانه داری و دلار

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 8 فروردین (28 مارس)

  • آغاز هفته معاملاتی همراه با رشد بازده اوراق خزانه داری و دلار

دلار آمریکا در ابتدای هفته با توجه به افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در برابر رقبای اصلی خود عملکرد بهتری داشت. تغییر منفی در سنتیمنت ریسک نیز باعث تقویت بیشتر دلار شد. امروز تراز تجاری آمریکا برای ماه فوریه منتشر خواهد شد. سخنرانی بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس، مهم‌ترین رویداد امروز است.

روز یکشنبه، چین اعلام کرد که در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، قرنطینه دو مرحله‌ای برای شانگهای آغاز شده است. در همین حال زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، بیان کرد که در دور بعدی مذاکرات با روسیه بر حاکمیت و تمامیت ارضی اصرار خواهند کرد.

بانک مرکزی ژاپن در جلسه معاملاتی آسیا اعلام کرد قصد خرید نامحدود اوراق قرضه دولتی 10 ساله ژاپن در نرخ 0.25% را دارد. جفت ارز USDJPY در واکنش به این خبر به بالاترین سطح از ماه دسامبر سال 2015 رسید. این جفت ارز بالاتر از محدوده 123.0 معامله می‌شود.

جفت ارز EURUSD عقب نشینی کرد و همچنان پایین‌تر از محدوده 1.1 معامله می‌شود. لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیان کرد که داده‌های منتشر شده خطر رکورد تورمی را نشان نمی‌دهند. در تمام سناریو‌ها، انتظار می‌رود تورم کاهش یابد و حوالی محدوده مورد نظر 2% بانک مرکزی در سال 2024 برسد.

جفت ارز GBPUSD به محدوده 1.3131 رسید اما بازگشتی به محدوده 1.3150 داشت. امروز بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس، سخنرانی خواهد داشت.

در پی افزایش بازده اوراق خزانه داری، طلا هفته را افت شدیدی آغاز کرد. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری بیش از 1% رشد کرد و حوالی 2.5% نوسان می‌کند. جفت XAUUSD افت 1.2 درصدی داشته و حوالی 1935 دلار معامله می‌شود.

بیت کوین بیش از 5% رشد کرد و به بالاترین سطح از ماه دسامبر اخیر در حوالی 47694 قرار گرفت. اتریوم نیز در بالاترین سطح در دو ماه اخیر و حوالی 3300 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟