بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

افزایش بازده اوراق خزانه داری و ادامه رالی دلار

افزایش بازده اوراق خزانه داری و ادامه رالی دلار

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 17 فروردین (6 آوریل)

  • افزایش بازده اوراق خزانه داری و ادامه رالی دلار
  • صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا در کانون توجهات

شاخص دلار به دلیل داده‌های خوب اقتصادی و اظهارات هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا، به بالاترین سطح در دو سال اخیر رسید. امروز صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا منتشر خواهد شد. سرمایه گذاران به دقت اخبار مربوط به درگیری روسیه و اوکراین و همچنین سخنرانی‌های مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) را زیر نظر خواهند داشت.

فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا واردات زغال‌سنگ روسیه را به ارزش تقریبی ۴ میلیارد یورو در سال ممنوع خواهد کرد. اتحادیه اروپا همچنین تمام انتقالات با چهار بانک بزرگ روسیه را مسدود خواهد کرد. امروز انتظار می‌رود که ایالات متحده از بسته تحریمی جدیدی رونمایی کند که طبق گزارش‌ها شامل ممنوعیت همه سرمایه‌گذاری‌های جدید در روسیه می‌شود.

برینارد از بانک مرکزی آمریکا، روز سه‌شنبه اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا آماده است تا در صورتی که تورم و انتظارات تورمی الزام کنند، “اقدامات قوی‌تری” انجام دهد. برینارد همچنین خاطرنشان کرد که در اواخر سال جاری از طریق ترکیبی از کاهش ترازنامه و افزایش نرخ بهره، سیاست‌ها به موضعی خنثی‌تر منتقل خواهند شد. به همین ترتیب، دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، تکرار کرد که می توانند کاهش ترازنامه را از اوایل ماه مه آغاز کنند.

داده‌های ایالات متحده نشان داد که فعالیت های اقتصادی در بخش خدمات با سرعت چشمگیر در ماه مارس به رشد خود ادامه داده است.

در همین حال، شاخص PMI بخش خدماتی چین (کایکسین) (مارس) از 50.2 در ماه فوریه، به 42 در ماه مارس کاهش یافت و پایین‌تر از انتظارات (53) منتشر شد. چین شهر شانگهای را تا زمانی که نتایج دور بعدی تست انبوه را که قرار است از 6 آوریل آغاز شود، ببینند، در قرنطینه کامل نگه می دارد.

جفت ارز EURUSD پایین‌تر از محدوده 1.0900 قرار گرفت و به پایین‌ترین سطح در یک ماه اخیر رسید.نگرانی سرمایه گذاران از سقوط اقتصاد منطقه یورو به رکود در بحبوحه درگیری طولانی روسیه و اوکراین افزایش یافته است.

روز سه‌شنبه جفت ارز GBPUSD بالاتر از محدوده 1.3150 قرار گرفت اما در نیمه دوم روز و در پی تقویت قدرت دلار بازگشت قوی داشت. در حال حاضر این جفت ارز حوالی محدوده 1.3050 معامله می‌شود.

افزایش بازده اوراق خزانه داری آمریکا، منجر به افت طلا شد و این فلز گرانبها در محدوده منفی به کار خود پایان داد. جفت XAUUSD
امروز حوالی 1920 دلار معامله می‌شود.

جفت ارز USDJPY روز سه‌شنبه نزدیک به 100 پیپ رشد کرد و به سمت محدوده 124 حرکت می‌کند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا با رشد 2 درصدی حوالی 2.6% نوسان می‌کند.

روز سه‌شنبه جفت ارز AUDUSD در پی چرخش هاوکیش بانک مرکزی استرالیا به بالاترین سطح از ژوئن سال 2021 رسید. با این حال این جفت ارز بیشتر رشد خود را پس داد و در حال حاضر حوالی 0.7600 معامله می‌شود.

بیت کوین روز سه‌شنبه 2% افت داشت و حوالی 44 هزار دلار معامله می‌شد. با این حال این رمزارز بازگشتی داشته و حوالی 45400 معامله می‌شود. اتریوم نیز با 5% افت پایین‌تر از محدوده 3400 دلار معامله می‌شود.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟