مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: آرامش قبل از طوفان بانک مرکزی اروپا

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: آرامش قبل از طوفان بانک مرکزی اروپا

  • مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه – تاریخ 30 تیر (21 ژوئیه)

روز دوشنبه بازارها فشار فروش شدیدی را تجربه کردند و در حال حاضر ثبات موقتی در بازارها ایجاد شده است. احتمالا امروز در بازار فارکس شرایط آرام باشد و به نوعی آرامش قبل از طوفان جلسه بانک مرکزی اروپا را شاهد باشیم. افت اخیر پوند موجب شد جفت ارز EURGBP به منطقه بیش از حد ارزش گذاری شده، نفوذ کند و احتمالا از این منطقه روند صعودی محدود خواهد بود.

دلار آمریکا: ثبات نسبی

بازارها پس از فشار فروش شدید روز دوشنبه به ثبات نسبی رسیدند. شاخص‌های بازار سهام آسیا رشد کردند و بازده اوراق 10 ساله آمریکا بالاتر از محدوده 1.20% قرار گرفته است. نگرانی‌ها در مورد گونه دلتای ویروس کرونا و تاثیر آن بر چشم انداز رشد جهانی در بازار مشخص است، و اصلاح غیر قابل اغماض در دارایی‌های ریسکی اتفاق افتاده است. در جلسه فردا بانک مرکزی اروپا احتمال دارد لحن این بانک داویش‌تر باشد که می‌تواند موجب رشد ارزهای ادواری شود. احتمالا امروز بازار آرام و با ثبات خواهد بود. به طور کلی عقیده داریم افت اخیر ارزهای ادواری تنها اصلاح بوده و انتظار داریم ارزهایی که بانک مرکزی آن‌ها لحن هاوکیش داشتند در فصل تابستان روند بهبودی را ادامه دهند. از جمله این ارزها می‌توان به دلار کانادا، دلار نیوزیلند، دلار نروژ در بین کشورهای G10 و رئال برزیل (BRL)، پزو مکزیک (MXN) و روبل روسیه (RUB) در کشورهای نوظهور اشاره کرد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 21 ژوئیه/ 30 تیر

یورو: آرامش قبل از جلسه بانک مرکزی اروپا

انتظار داریم امروز جفت ارز EURUSD و قبل از جلسه بانک مرکزی اروپا روند سایدی داشته باشد. این ریسک وجود دارد که لحن داویش بانک مرکزی اروپا (ECB) بیشتر شود و همین موضوع می‌تواند روند صعودی EURUSD را قبل از جلسه این بانک محدود کند. با توجه به این که سنتیمنت ریسک پذیری موقتا به ثبات رسیده و چشم انداز جلسه‌ای داویش از جلسه ECB فردا وجود دارد، این احتمال وجود دارد که روند نزولی ارزهای فارکس اسکاندیناوی متوقف شود.

پوند: در مسیر ارزان شدن

افت اخیر پوند موجب شد جفت ارز EURGBP به منطقه بیش از حد ارزشگذاری شده‌ای از ماه آوریل برسد. بر اساس مدل‌های ارزش مالی منصفانه کوتاه مدت ما این جفت ارز 1.5% بالاتر از ارزش خود معامله می‌شود. این بدین معنی است که سرعت افت پوند در برابر یورو باید کاهش یابد. به همین دلیل پیش‌بینی نمی‌کنیم جفت ارز EURGBP بتواند بالای محدوده 0.8700 قرار بگیرد. دولت انگلیس امروز بیانیه‌ای درمورد مراودات تجاری پس از برگزیت با ایریلند شمالی منتشر می‌کند که احتمالا منجر می‌شود بار دیگر اختلافات با اتحادیه اروپا بیشتر شود.

کرونای چک (CZK): رشد جفت ارز EURCZK محو خواهد شد

دو عامل متضاد محرک حرکت EURCZK هستند. اولین عامل بانک مرکزی چک (CNB) است که برای کرونای تغییر مثبتی ایجاد کرده چرا که این بانک در حال حاضر هاوکیش‌ترین بانک در سطح دنیا است اما در طرف مقابل و منفی، معاملات خرید بسیار موجب شده این ارز در زمان فشار و بحران بیشتر آسیب پذیر باشد. به عقیده ما رشد قیمت تا محدوده 25.80 می‌تواند فرصت مناسبی برای فروش باشد چرا که پیش‌بینی می‌شود امسال بانک مرکزی این کشور 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد و این امر می‌تواند موجب رشد CZK مخصوصا در برابر فورینت مجارستان (HUF) و زلوتی لهستان (PLN) شود.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟