بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: نگاه‌ها معطوف به بانک مرکزی اروپا

تحلیل بنیادی روزانه بازار فارکس: نگاه‌ها معطوف به بانک مرکزی اروپا

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 28 تیر (19 ژوئیه)

این هفته از لحاظ داده‌های آماری هفته آرامی است اما جلسه روز پنج‌شنبه بانک مرکزی اروپا در کانون توجهات است. تغییر لحن بانک مرکزی به سمت داویش می‌تواند بر یورو تاثیر منفی داشته باشد. لحن محتاطانه بانک مرکزی می‌تواند به رشد ارزهای دوره‌ای کمک کند.

دلار آمریکا: مومنتوم صعودی دلار ادامه نخواهد داشت

در هفته گذشته لحن محتاطانه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در مورد موقتی نبودن ریسک‌های تورمی و نیاز به کاهش خرید اوراق برای بهبود پایدار سنتیمنت ریسک پذیری کافی نبود و پیش‌بینی می‌کنیم روند صعودی دلار محدود باشد. این هفته‌ برای دلار داده‌های چندان مهمی در تقویم اقتصادی وجود ندارد و احتمالا عوامل داخلی آمریکا محرک رالی قیمتی برای دلار نخواهند بود، اما لحن محتاطانه/داویش بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه می‌تواند موجب رشد ارزهای چرخه‌ای فارکس شود و حتی این ارزها در برابر دلار نیز قوی شوند. پیش‌بینی می‌کنیم جفت ارز EURUSD همچنان روند نزولی را ادامه دهد.

پیش‌بینی نمی‌شود روند صعودی دلار در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد و احتمالا ارزهای چرخه‌ای همچنان از داستان تورم عمدی (Reflation) در سطح جهان بهره ببرند. مخصوصا ارزهایی که لحن بانک مرکزیشان به سمت هاوکیش تغییر کرده و برای معاملات انتقالی (carry) مناسب هستند می‌توانند رشد خوبی داشته باشند. (در G10 دلار کانادا، دلار نیوزیلند، کرون نروژ و در بازارهای نوظهور رئال برزیل (BRL)، پزو مکزیک (MXN) و روبل روسیه (RUB) جزء این ارزها هستند)

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 19 ژوئیه/ 28 تیر

یورو: بانک مرکزی اروپا در کانون توجهات

مهم‌ترین رویداد این هفته جلسه بانک مرکزی اروپا در روز پنج‌شنبه است. پس از بازبینی استراتژی (Strategy review) این بانک و تغییر هدف تورمی از “پایین‌تر اما نزدیک به 2%” به “2%” می‌توان استراتژی جدید را به عنوان “رسمیت بخشیدن” به تلاش‌هایی که بانک مرکزی در چند سال گذشته در حال انجام بوده و یا به عنوان قدمی به سمت لحن داویش‌تر تفسیر کرد. چرا که هدف تورمی 2% به تلاش قاطع‌تری اشاره دارد. این بدین معنی است که احتمالات برای افت جفت ارز EURUSD بیشتر شدند.

احتمالا عدم تغییر سوگیری بانک مرکزی برای رشد یورو کافی نخواهد بود. همچنین هر تغییری از جانب بانک مرکزی به سمت تفسیر لحن داویش‌تر بازبینی استراتژی می‌تواند تاکیدی بر روند نزولی اخیر EURUSD باشد.

پوند: تاثیر لحن داویش بانک مرکزی اروپا بر GBPUSD

این هفته برای انگلیس داده خرده فروشی ماه ژوئن و شاخص PMI تولیدی و خدماتی ماه ژوئیه که هر دو در روز جمعه منتشر می‌شوند، اهمیت دارد. همچنان انتظار داریم جفت ارز EURGBP در محدوده ساید 0.85 – 0.86 باقی بماند. پیش‌بینی می‌شود جلسه بانک مرکزی اروپا برای جفت ارز EURUSD ریسک‌های نزولی به همراه داشته باشد و این موضوع احتمالا می‌تواند باعث افت جفت ارز GBPUSD نیز شود. میانگین متحرک 200 روزه در جفت ارز GBPUSD حوالی 1.3690 قرار گرفته و بهتر است آن را زیر نظر داشته باشید.

کرون نروژ: افت به دلیل کاهش نقدینگی

از جمله دلایل برای عملکرد ضعیف کرون نروژ (NOK) در 3 هفته اخیر می‌توان به چندین مورد از عوامل خارجی و کاهش نقدینگی در فصل تابستان اشاره کرد. کرون نروژ در برابر کاهش نقدینگی آسیب پذیر است چرا که این ارز در بین ارزهای G10 کمترین میزان نقدشوندگی را دارد.

با توجه به این که سنتیمنت ریسک پذیری این هفته احتمالا به ثبات خواهد رسید انتظار داریم این هفته جفت ارز EURNOK به سمت 10.30 بازگردد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

 

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟