مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل بنیادی طلا: درگیری میان اعضای فدرال رزرو پیش از انتشار آمار اشتغال

تحلیل بنیادی طلا: درگیری میان اعضای فدرال رزرو پیش از انتشار آمار اشتغال

  • معامله‌گران طلا و فدرال رزرو منتظر انتشار آمار اشتغال آمریکا

قیمت طلا در معاملات آتی روز سه شنبه در حال کاهش است اما حجم آن بسیار کم است. محدوده معاملاتی در حال حاضر باریک است که نشان می‌دهد برخی از بازیگران بزرگ پیش از انتشار گزارش اشتغال در روز جمعه کنار نشسته‌اند. با توجه به اینکه فدرال رزرو تا ۲۱-۲۲ سپتامبر نشستی برگزار نمی‌کند، معامله‌‌گران پاسخ قاطعی به این گزارش نشان خواهند داد.

در ساعت ۸:۴۱ به وقت گرینویچ، معاملات آتی Comex برای ماه دسامبر در ۱۸۱۴.۲۰ دلار معامله می‌شد که ۸ دلار کاهش را نشان می‌دهد.

حال که فدرال رزرو جلسه‌ ای برگزار نمی‌کند، معامله‌گران باید بر روی داده‌های اقتصادی و سخنرانی اعضای فدرال رزرو تکیه کنند.

قراردادهای آتی ماه دسامبر در قیمتی معامله می‌شود که در ۱۶ ژوئن معامله می‌شد، همان روزی که فدرال رزرو زمان بندی افزایش نرخ بهره خود را تغییر داد. این به ما می‌گوید که معامله‌گران طلا در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو مطمئن نیستند. به همین خاطر احتمالا در کوتاه مدت شاهد معاملات نوسانی خواهیم بود.

چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته جروم پاول اعلام کرد که فاصله زیادی تا افزایش نرخ بهره باقی مانده است. در آن زمان طلا ۴۱.۹۰ دلار افزایش یافت. در روز جمعه طلا با انتشار داده‌های ضعیف تورم PCE به میزان ۲۴.۴۰ دلار کاهش یافت. روز دوشنبه نیز طلا پس از آنکه داده‌های PMI تولیدی آمریکا بدتر از پیش‌بینی بود، افزایش یافت.

وضعیت اعضای فدرال رزرو:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اعضای فدرال رزرو تاکنون صحبت‌های متفاوتی داشته‌اند که در زیر به بعضی از  آنها  اشاره می‌‌کنیم.

داویش: لائل برینارد روز جمعه گفت : فدرال رزرو قبل از بازگرداندن سیاست‌های خود باید شاهد بهبود بیشتر در بازار کار آمریکا باشد. داده‌های سپتامبر می‌توانند دید خوبی به ما بدهند.

هاوکیش با شرایط: کریستوفر والر روز دوشنبه گفت که بانک مرکزی در صورتی که دو گزارش اشتغال بعدی بالای ۸۰۰ هزار شغل باشند، می‌تواند تا ماه اکتبر حمایت‌‌های خود را کاهش دهد. والر اضافه کرد هیچ دلیلی برای کاهش تیپرینگ وجود ندارد.

داویش با شرایط: نیل کاشکاری روز یکشنبه گفت نگرانی‌ها در مورد سویه دلتای کرونا میتواند بر روی بهبود بازار کار ایالات متحده تاثیر منفی بگذارد.

همچنین پاول  نیز تاکید زیادی بر اهمیت داده‌ها کرده است بنابراین تعجبی ندارد که معامله‌گران ریسک ورود به معامله پیش از انتشار آمار اشتغال را نپذیرند.

نشست بعدی فدرال رزرو برای ۲۱ تا ۲۲ سپتامبر برنامه‌ریزی شده است. قبل از آن دو داده اشتغال منتشر می‌شود. از آنجا که نگرانی‌های تورمی کمرنگ شده است، گزارش اشتغال به احتمال زیاد نوسانات کوتاه مدتی در طلا ایجاد خواهد کرد.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟