بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل بیت کوین؛ آیا پادشاه رمزارزها سطح حمایتی مهم کلاستر نهنگ‌ها را پس می‌گیرد؟

بیت کوینبیت کوین در ۲۰ آوریل به زیر ۵۴ هزار دلار سقوط کرد در حالی که وضعیت نواحی کلاستری نهنگ‌ها نشان می‌دهد که مناطق اصلی برای باز‌پس‌گیری قیمتی بیت کوین در کوتاه مدت ۵۶۲۷۴ دلار و ۵۵۱۷۲ دلار است.
بازار رمزارزها پس از آنکه در روز دوشنبه پس از اندکی رالی صعودی، بار دیگر افت کرد. در این میان بیت کوین با از دست دادن ناحیه کلاستر ۵۵۱۷۲ دلار به زیر ۵۴ هزار دلار رسید.

تحلیل بیت کوین؛ آیا پادشاه رمزارزها سطح حمایتی مهم کلاستر نهنگ‌ها را پس می‌گیرد؟

در کوتاه مدت بسیار مهم است که بیت کوین به بالای ۵۵۱۷۲ دلار برسد و آن سطح را به عنوان یک سطح حمایتی خوب پس بگیرد. در غیر این صورت احتمالا به سمت آزمایش کردن منطقه حمایتی ۵۱ هزار دلار می‌رود.

چرا مناطق حمایتی کلاستر نهنگ‌ها اهمیت دارد؟

نواحی کلاستری نهنگ‌ها در نقاطی شکل می‌گیرند که نهنگ‌ها (یا سرمایه‌گذاران با حجم سرمایه بالا) مقدار قابل توجهی بیت کوین را خریداری کرده یا بفروشند.
از آنجا که نهنگ‌ها برای دفاع از پوزیشن خود تمایل دارند بیت کوین را در منطقه‌ای که قبلا خریده بودند باز هم بخرند، کلاسترهای نهنگ اغلب به عنوان مناطق حمایتی قوی در نظر گرفته می‌شوند.
تحلیلگران Whalemap که داده‌های فعالیت نهنگ‌ها را ردیابی می‌کنند، خاطر نشان کردند که حجم زیادی از نهنگ‌ها در سطح ۵۸ هزار دلار وجود دارتد.
در کوتاه مدت، با توجه به این که سطح ۵۸ هزار دلار به عنوان یک منطقه مهم مورد توجه است، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند سطوح ۵۶۲۷۴ و ۵۵۱۷۲ سطوح کلیدی کوتاه مدت خواهند بود.
این تحلیلگران می‌گویند:«حجم زیادی از کیف پول نهنگ‌ها در حدود ۵۸ هزار دلار قرار دارد. این سطح باید سطح مهمی برای بیت کوین باشد. سطوح ۵۶۲۷۴ و ۵۵۱۷۲ در حال حاضر می‌توانند سطوح حمایتی مهمی برای ادامه روند صعودی باشند»

اگر بیت کوین نتواند سطح ۵۶۲۷۴ را پس بگیرد به این معنی است که نهنگ‌ها به پوزیشن‌های فعلی خود اضافه نمی‌کنند.

سطح ۵۱ هزار دلار نیز یک سطح حیاتی است چرا که در صورت شکسته شدن این سطح احتمال تغییر ساختار و از بین رفتن روند صعودی بیت کوین وجود دارد.
در سطح فعلی اگر قیمت نتواند از سطح ۵۵ هزار دلار فراتر رود به راحتی تا سطح ۴۷۴۳۸ که سطح حمایتی معتبر بعدی است کاهش پیدا می‌کند.
هنگامی که قیمت بیت کوین از بالای ۶۰ هزار دلار به نزدیکی ۵۰ هزار دلار سقوط کرد، تحلیلگران Whalemap اعلام کردند که تنها هولدرها نیستند که بیت کوین می‌فروشند بلکه نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران با سرمایه بالا نیز در این اقدام مشارکت دارند.
آنها نوشتند:
«از آنجا که Whalemap تراکنش‌های هولدرها را بررسی می‌کند، مشخص شد که کوین‌هایی که در جریان ریزش اخیر بیت کوین معامله شده است در اصل پس از هالوینگ (halving) سال ۲۰۲۰ خریداری شده‌اند. بررسی نقشه خروج نهنگ نیز نشان می‌دهد که کوین‌هایی که در این ریزش جابجا شدند تنها متعلق به هولدرها نبوده است بلکه نهنگ‌ها نیز فروخته‌اند.»

بر این اساس بسیار سخت است که تصور کنیم بیت کوین در کوتاه مدت می‌تواند روند صعودی خود را از سر بگیرد.

تحلیل بیت کوین؛ آیا پادشاه رمزارزها سطح حمایتی مهم کلاستر نهنگ‌ها را پس می‌گیرد؟
چندین معامله‌گر برجسته نیز عقیده مشابهی داشته‌اند. یک معامله‌گر مطرح با نام مستعار “Trader XO,” بر این باور است که اگرچه بیت کوین را نزولی نمی‌بیند اما معتقد است که یک اصلاح عمیق در پیش است.
او گفت:« بیت کوین در حال حاضر هیچ موقعیتی ندارد. ممکن است یک اصلاح عمیق تا سطوح ۰.۵ تا ۰.۷۰۵ فیبو داشته باشیم اما نزولی نه.»

منبع

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟