بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 20 خرداد – سشن آمریکا

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 20 خرداد - سشن آمریکا تحلیل تکنیکال روزانه فارکس ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد):

یورو پس از آنکه آخرین جلسه تصمیم‌گیری بانک مرکزی اروپا برگزار شد، در برابر دلار رشد کرد. در این جلسه همانطور که انتظار می‌رفت نرخ بهره و تسهیل کمی (QE) بدون تغییر باقی ماند. همچنین پیش‌بینی‌های بانک مرکزی اروپا در مورد رشد اقتصادی به خاطر بازگشایی اقتصاد و همچنین تسریع روند واکسیناسیون بهبود پیدا کرد. تحلیلگران انتظار دارند این بانک تا سه ماه آینده بحث در مورد کاهش خرید اوراق قرضه را شروع کند. داده هایی که پیش از این جلسه منتشر شد نشان داد که تورم نروژ در ماه مه ۲.۷ درصد بوده است در حالی که این آمار در ماه آوریل ۳.۰ درصد بود. همچنین برای سوئد تورم در ماه مه ۱.۸ درصد بود در حالیکه آمار تورم برای این کشور در ماه آوریل ۲.۲ درصد بود.

دلار آمریکا پس از انتشار آخرین آمار تورم و مدعیان بیکاری کمی افزایش پیدا کرد اما سپس کاهش یافت. داده‌ها نشان دادند که که شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا برای ماه مه ۵ درصد افزایش داشته است در حالی که این آمار برای ماه آوریل ۴.۲ درصد بود. همچنین CPI خالص که مواد غذایی و انرژی را شامل نمی‌شود، از ۳.۰ درصد در ماه آوریل به ۳.۸ درصد در ماه مه افزایش یافت. آمار مدعیان اولیه بیکاری در هفته گذشته ۳۷۶ هزار نفر بودند در حالی که این آمار برای هفته پیش از آن ۳۸۵ هزار نفر بود. همچنین آمار مدعیان ادامه‌دار نیز ۳.۶ میلیون نفر کاهش یافت. در مجموع داده‌های تورم و بازار کار نشان می‌دهد که فدرال رزرو احتمالا زودتر از آنچه انتظار می‌رود شروع به حرکت خواهد کرد. در بیانیه قبلی، فدرال رزرو با اطمینان گفته بود که تورم مقطعی خواهد بود.

قیمت بیت کوین امروز با وجود آنکه الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست در بیانیه‌ای از کنگره و دیگر نهادها خواست مقررات نظارتی سختگیرانه‌تری علیه بیت کوین وضع کنند، شاهد افزایش بود. هفته گذشته شرکت JGB که بزرگترین شرکت بسته‌بندی گوشت در ایالات متحده است، ۱۱ میلیون دلار به هکر‌های روسی پرداخته است. در ماه مه نیز خط لوله کلونیال ۴ میلیون دلار به هکرها پرداخت کرد.

BTCUSD

جفت ارز BTCUSD به سطح ۳۷۷۶۷ افزایش یافته است که به طرز قابل‌ توجهی از کف قیمتی آن در ۳۰ هزار دلار دور است. در تایم فریم چهار ساعته،‌ جفت ارز بالاتر از روند نزولی صورتی رنگ و بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ و ۱۲ روزه حرکت می‌کند. این درحالی است که اندیکاتور مقاومت نسبی (RSI) به ۶۳ افزایش یافته و از سطح فیبوناچی اصلاحی ۲۳.۶٪ بالاتر رفته است. با این وجود و با توجه به اینکه حجم کاهش یافته است، این انتظار می‌رود که جفت ارز دوباره به روند نزولی خود باز گردد.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 20 خرداد - سشن آمریکا

GBPUSD

پساز انتشار گزارشاتی مبنی بر اینکه دولت بوریس جانسون در حال بررسی کاهش سرعت برنامه بازگشایی در انگلستان است و در کنار افزایش آمار مبتلایان به کرونا در انگلستان، جفت ارز GBPUSD در حال کاهش است. این جفت ارز به ۱.۴۰۷۳ سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از ۱۴ مه است. همچنین در زیر سطح حمایتی مهم ۱.۴۰۸۵ و میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۱۵ روزه قرار گرفت. به نظر می‌رسد که این جفت ارز در حال تشکیل یک الگوی سر و شانه است. به این معنی که احتمالا شاهد کاهش بیشتر آن نیز خواهیم بود.

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس 20 خرداد - سشن آمریکا

منبع: Fxstreet

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟