بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: آیا فد اشتباه کرده است؟

تحلیل روزانه بازار فارکس: آیا فد اشتباه کرده است؟

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 25 تیر (16 ژوئیه)

سماجت پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا (فد)، در موقتی خواندن تورم می‌تواند تبدیل به مشکل بزرگی برای تعداد زیادی از سرمایه گذاران شود. هر چند که سرمایه گذاران نقدینگی ارزان را دوست دارند اما تعداد زیادی از آن‌ها فکر می‌کنند بانک مرکزی نباید به هر قیمتی سیاست‌های پولی انبساطی را ادامه دهد. چشم‌پوشی پاول از افزایش تورم این سوال را ایجاد می‌کند که آیا وی در سیاست گذاری دچار اشتباه شده و آیا سیاست پولی آمریکا و بازارها به فرد مطمئنی سپرده شده‌اند؟

پاول در تستیفای این هفته خود اعلام کرد “تورم در چند ماه آینده افزایش خواهد یافت و سپس کاهش می‌یابد.” وی اضافه کرد انتظارات “به طور گسترده‌ای با هدف فد هم راستا هستند.” با این حال تورم سر به فلک کشیده است و هنوز لایحه هزینه‌کرد مالی 3.5 تریلیون دولت آمریکا تصویب نشده است. با تصویب این لایحه فشارهای تورمی بیشتر می‌شوند اما دیدگاه بانک مرکزی در مورد تورم همچنان ثابت خواهد بود. در نتیجه با توجه به داده‌ها و سخنان سوال برانگیز اخیر پاول آیا فد ناموفق عمل کرده است؟

تحلیل تکنیکال روزانه فارکس را از اینجا مطالعه کنید
 تحلیل تکنیکال فارکس 16 ژوئیه/ 25 تیر

اکثر شاخص‌های بازار بورس اروپا و آمریکا روز گذشته افت داشتند. شاخص داو جونز رشد بسیار اندکی داشت اما شاخص نزدک تقریبا 0.70% افت کرد. افزایش آمار مبتلایان می‌تواند مجددا تقاضا برای سهام حوزه تکنولوژی را افزایش دهد.

با توجه به کاهش حجم معاملات در فصل تابستان و افزایش بد‌بینی‌ها پیش‌بینی می‌شود شاخص نزدک اصلاحی بین 5 تا 7% داشته باشد و به سمت میانگین‌های متحرک 50 و 100 حرکت کند. البته چشم انداز میان مدت همچنان صعودی است چرا که انتظار می‌رود گزارشات درآمدزایی شرکت‌ها رشد خوبی را نشان دهد و شرایط سیاست‌های پولی به نفع بازار است. البته چشم‌اندازها از تصویب سیاست‌های انقباضی زودهنگام رو به افزایش هستند.

معاملات آتی FTSE حوالی 0.32% بود و سیگنال روز مثبتی برای این شاخص در روز جمعه را صادر می‌کرد. با این حال اگر فضای ریسک پذیری به دلیل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یابد و چشم اندازها از بهبود اقتصادی ضعیف‌تر افزایش یابند احتمالا شاخص FTSE 100 حمایت 7000 را از دست خواهد داد.

در پی خبر توافق عربستان و امارات متحده عربی در مورد افزایش تولید نفت، قیمت نفت WTI به سمت 70 دلار حرکت کرد. هنوز در مورد تولید نفت امارات توافقی صورت نگرفته اما اخبار اخیر حاکی از این هستند که مذاکرات اوپک در جهت درستی برای اتحاد اوپک حرکت می‌کند. هر چند این خبر برای روند صعودی نفت خبر خوبی نیست. حتی کاهش 8 میلیون بشکه نفت از ذخایر نفتی آمریکا نتوانست موجب رشد نفت شود. احتمالا محدوده 70 دلار در نفت WTI مجددا تست می‌شود و سپس قیمت نفت اصلاح بیشتری خواهد داشت. افزایش آمار مبتلایان بر سنتیمنت بازار نفت تاثیر منفی دارد. هرچند مدیر عامل خطوط هوایی دلتا (Delta Airlines) بیان کرد سفرهای تفریحی به سطوح سال 2019 بازگشته‌اند اما ریسک‌های مرتبط با ویروس کرونا هر روز در حال افزایش هستند. توافق هسته‌ای بین ایران و آمریکا می‌تواند موجب افزایش تولید نفت توسط ایران شود. دلایل برای افت قیمت نفت به زیر 70 دلار نسبت به دلایل برای افزایش قیمت نفت بالای 75 دلار بسیار بیشتر هستند.

منبع: Swissquote Bank

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟