بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: ارزهای کالا محور همچنان مورد تقاضا

تحلیل روزانه بازار فارکس: ارزهای کالا محور همچنان مورد تقاضا

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 14 تیر (5 ژوئیه)

امروز به دلیل تعطیلی رسمی (روز استقلال در آمریکا) بازار آرام دنبال خواهد شد. انتظار داریم امروز ارزهای کالا محور در کانون توجهات باشند چرا که اوپک پلاس امروز در مورد توافق بر سر افزایش تولید جلسه دیگری خواهد داشت. بانک مرکزی کانادا ارزیابی چشم انداز کسب و کارها را امروز منتشر می‌کند. فردا (ساعت 9 صبح به وقت ایران) جلسه بانک مرکزی استرالیا برگزار می‌شود.

دلار آمریکا: پس از انتشار NFP نفسی تازه می‌کند

گزارش NFP در روز جمعه هفته گذشته منتشر شد. هم گزارش NFP و هم گزارش اشتغال بالاتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شدند. دیدگاه بازارها در مورد کاهش خرید اوراق توسط بانک مرکزی آمریکا کمی آرام‌تر شد و دلار کمی عقب نشینی کرد. امروز در آمریکا تعطیلی رسمی است و انتظار می‌رود بازار آرام دنبال شود. روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا مجددا به کانون توجهات بازمی‌گردد چرا که بیانیه جلسه 16 ژوئن (27 خرداد) FOMC در آن روز منتشر خواهد شد.

قبل از آن انتظار داریم توجهات معطوف ارزهای کالامحور باشد. اوپک پلاس همچنان تلاش می‌کند امارات متحده عربی را برای تمدید توافق تا اواخر سال 2022 متقاعد کند. بانک مرکزی استرالیا فردا در مورد گام بعدی برنامه QE تصمیم گیری خواهد کرد. امروز نیز بانک مرکزی کانادا ارزیابی خود از چشم انداز کسب و کارها را منتشر خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود در بین ارزهای کالامحور در G10 دلار استرالیا همچنان بیشترین آسیب پذیری را داشته باشد چرا که هنوز خیلی زود است که بازار لحن هاوکیش بانک مرکزی استرالیا را قیمت گذاری کند. به طور کلی پیش‌بینی می‌شود دلار کانادا و کرون نروژ (NOK) عملکرد بهتری داشته باشند.

در آسیا به نظر رسید بازار چندان توجهی به داده ضعیف شاخص PMI بخش خدماتی چین (کایکسین) ماه ژوئن چین نداشت. به طور کلی به نظر می‌رسد امسال جریانات نقدی از آن چیزی که پیش‌بینی می‌کردیم پیچیده‌تر به سمت ارزهای اقتصادهای نوظهور حرکت می‌کنند. اخیرا گونه دلتای ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا، روسیه و آفریقای جنوبی پیشرفت چشم‌گیری داشته است. حتی با وجود این که بانک مرکزی آمریکا به سمت سیاست‌های انقباضی نزدیک‌تر می‌شود اما انتظار می‌رود جریانات نقدی به سمت ارزهای بازارهای نوظهور ادامه داشته باشند و این ارزها نسبت به ارزهای کم بازده در G10 مثل یورو، فرانک و ین عملکرد بهتری داشته باشند.

یورو: در انتظار داده‌ها

ناحیه یورو اخیرا سنتیمنت مثبت بسیاری دریافت کرده است و احتمال می‌رود امروز همین روند نیز ادامه داشته باشد و نظر سنجی اعتماد سرمایه گذاران Sentix ماه ژوئیه بهتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شود. (این داده 29.8 منتشر شد. پیش‌بینی برای آن 30.2 و عدد قبلی 28.1 بودند.) نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که داده‌ها بتوانند انتظارات سنتیمنت صعودی را برآورده کنند. این هفته در روز چهارشنبه تولیدات صنعتی آلمان منتشر می‌شود و شاید این روند را شاهد باشیم.

این هفته فکر می‌کنیم جفت ارز EURUSD بتواند محدوده 1.1800 را پس از انتشار بیانیه FOMC روز چهارشنبه، بشکند. تنها امید برای رشد EURUSD در حال حاضر این است که داده‌های ناحیه یورو از فعالیت‌های اقتصادی بهتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شوند و انتظارات بازار در این مورد که بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر مجبور به کاهش خرید اوراق می‌شود، افزایش یابد. در این صورت احتمالا محدوده 1.170 می‌تواند کف EURUSD باشد.

پوند: مقاومت خوبی از خود نشان داده

اخیرا جفت ارز EURGBP پایین‌تر از محدوده مقاومتی 0.8610 – 0.8615 قرار گرفته و جفت ارز GBPUSD حوالی 1.3700 حمایت شده است. این هفته نظرات دولت انگلیس در مورد بازگشایی کامل اقتصاد در 19 ژوئیه در کانون توجهات خواهد بود. البته همانطور که بانک مرکزی انگلیس اعتراف کرد این مرحله آخر از بازگشایی تاثیر کمی بر فعالیت‌ها خواهد داشت. به نظر می‌رسد جفت ارز EURGBP در محدوده نوسانی 0.8565 تا 0.8615 درجا می‌زند.

دلار کانادا: ارزیابی چشم انداز کسب و کارها بانک مرکزی کانادا جو بازار را مشخص می‌کند

همانطور که قبلا اشاره کردیم پیش‌بینی می‌کنیم تقاضا برای ارزهای کالامحور (مثل دلار کانادا در کوتاه مدت) افزایش یابد. یکی از این ارزها دلار کانادا است اما پزو مکزیک (MXN) احتمالا از بسته‌های محرک مالی آمریکا نفع بیشتری خواهد بود.

در چنین روز آرامی توجه سرمایه گذاران معطوف ارزیابی چشم‌انداز کسب و کارهای بانک مرکزی کانادا خواهد بود. در این ارزیابی از 100 شرکت در مورد چشم انداز فروش، فشارهای قیمتی، روند استخدام و سرمایه گذاری در کسب و کارها سوال می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این گزارش دلگرم کننده باشد و دیدگاه خوش‌بینانه بانک مرکزی قبل از جلسه هفته آینده این بانک را حمایت کند.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟