بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: قیمت گذاری مجدد خوش‌بینی‌ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: قیمت گذاری مجدد خوش‌بینی‌ها

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه – تاریخ 17 تیر (8 ژوئیه)

معاملات تورم عمدی تحت فشار قرار گرفتند و این مسئله بر بازار فارکس چیره شده است. خبر خوب این است که در صورتجلسه FOMC خبری از فوریت خاصی برای برداشتن سیاست‌های همساز فد نبود. پیش‌بینی می‌شود سرمایه گذاران در ادامه امسال به سمت کامودیتی‌ها برگردند و کف قیمت EURUSD در فصل تابستان 1.1700 باشد.

دلار آمریکا: لحن هاوکیش خاصی در صورت جلسه FOMC دیده نمی‌شد

به بازار دارایی‌ها که نگاه می‌کنیم مشخص است که معاملات تورم عمدی (Reflation) تحت فشار قرار گرفته‌اند. قیمت کامودیتی‌ها به طور کلی کاهش یافته‌اند. بانک مرکزی چین نرخ بهره ذخاير ضرورى (RRR) را کاهش می‌دهد که این مسئله می‌تواند تاییدی باشد که اقتصاد جهانی در مسیر یک طرفه بهبودی قرار ندارد.

نگرانی‌هایی وجود داشت که بانک مرکزی آمریکا ممکن است بدون توجه به کاهش سرعت بهبودی به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت کند. (انتشار دات پلات فد در 16 ژوئن به ترس‌ها دامن زده بود.) اما شب گذشته صورتجلسه FOMC منتشر شد و آرامش را به بازار برگرداند. البته تعداد زیادی از اعضای کمیته اعلام کرده بودند ریسک‌های صعودی برای چشم‌اندازهای تورمی وجود دارند اما حتی به کاهش خرید اوراق اشاره‌ای نشده بود چه رسد به اعمال سیاست‌های انقباضی.

بنابراین به نظرمی‌رسد ترس‌ها از لحن هاوکیش بانک مرکزی آمریکا کمی زودهنگام بودند. اما حال این سوال مطرح می‌شود. مرحله بعدی چیست؟ آیا گونه دلتای ویروس کرونا در آمریکا و کاهش معاملات تورم عمدی موجب اصلاح قیمت کامودیتی‌ها می‌شوند؟ ما کمی خوش‌بینانه‌تر هستیم و انتظار داریم در فصل سوم رشد اقتصادی و ارزهای ادواری به جای ضعف کوتاه مدت، رشد داشته باشتد. امروز آمار مدعیان بیکاری آمریکا در کانون توجهات است. ممکن است امروز دلار کمی از رشد خود را به بازار پس دهد.

یورو: بازبینی استراتژی بانک مرکزی اروپا در مرکز توجهات

در ساعت 15:30 به وقت ایران بانک مرکزی اروپا بازبینی استراتژی سیاست‌های پولی خود را منتشر می‌کند. این بازبینی مشابه بازبینی بانک مرکزی آمریکا در سال گذشته‌ است که منجر شد چارچوب هدف میانگین تورمی فد تغییر کند. انتظار می‌رود بانک مرکزی هدف تورمی 2% با جهش‌های گاه گداری را در نظر داشته باشد. (در حال حاضر هدف تورمی نزدیک اما پایین‌تر از 2% است.) مانند بانک مرکزی آمریکا (فد)، انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا آماده باشد اقتصاد را داغ‌تر اداره کند. این اقدام منجر می‌شود نرخ بهره واقعی یورو کاهش یابد و حتی منفی شود. در حال حاضر بازار لحن بانک مرکزی اروپا را بسیار داویش قیمت گذاری کرده و انتظار ندارد تا اواخر سال 2023 یا 2024 این بانک به سمت سیاست‌های انقباضی حرکت کند. بیانیه امروز بانک مرکزی اروپا ممکن است تاثیر چندانی بر یورو نداشته باشد.

اگر چرخه انقباضی بانک مرکزی آمریکا کمی پایین‌تر یا دیرتر قیمت گذاری شود، جفت ارز EURUSD ممکن است الزاما تا 1.1700 افت نداشته باشد و هر سورپرایزی می‌تواند این جفت ارز را به بالاتر از محدوده 1.1850 بازگرداند.

پوند: توجهات معطوف به نظرسنجی شرایط اعتباردهی بانک مرکزی انگلیس است

موفقیت تیم فوتبال انگلیس هنوز تاثیر چندانی در پوند نداشته است. هر چند که این ارز در برابر یورو همچنان قوی است. می‌توان گفت که بازبینی استراتژی بانک مرکزی اروپا می‌تواند برای جفت ارز EURGBP منفی باشد اما کمی بعید به نظر می‌رسد.

امروز نظرسنجی فصلی شرایط اعتباردهی بانک مرکزی انگلیس منتشر می‌شود. این نظرسنجی در مورد حجم اعتبارات داده شده بینشی به ما می‌دهد. ممکن است هنوز خیلی زود باشد که انتظار داشته باشیم حجم وام‌دهی‌ها افزایش یافته باشد. قیمت گذاری فعلی برای افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس، افزایش 0.1% نرخ بهره در تابستان 2022 و افزایش 0.25% نرخ بهره در مارس 2023 را نشان می‌دهد. جفت ارز EURGBP همچنان در محدوده نوسانی 0.8535 و 0.8615 در حال درجا زدن است.

زلوتی لهستان (PLN): بانک مرکزی لهستان (NBP) صبور است

امروز بانک مرکزی لهستان برای تعیین نرخ بهره جلسه خواهد داشت. انتظار می‌رود بانک مرکزی پیش‌بینی خود از GDP و CPI را تغییر دهد اما این بانک مثل بانک مرکزی مجارستان زودتر از موعد نرخ بهره را افزایش ندهد. پیش‌بینی می‌شود اولین افزایش نرخ بهره در نوامبر امسال رخ دهد. این مسئله می‌تواند بدین معنی باشد که EURPLN سال را حوالی 4.38 – 4.40 به اتمام خواهد رساند.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟