بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل روزانه بازار فارکس: مستقر شدن در تابستان

فارکس 10

  • مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه – تاریخ 7 تیر (28 ژوئن)

نوسانات در بازار فارکس همچنان رو به کاهش هستند و احتمالا بعد از انتشار داده NFP آمریکا در روز جمعه افت بیشتر نوسانات را شاهد خواهیم بود. امروز ویلیامز از بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد داشت. وی یکی از اعضای داویش بانک مرکزی است اما تغییر لحن او می‌تواند روند دلار را تغییر دهد.

دلار آمریکا: چه چیزی می‌تواند مانع کاهش نوسانات در بازار شود؟

نوسانات در بازار فارکس به کف امسال خود رسیدند و به نظر نمی‌رسد فعلا خبری از افزایش نوسانات باشد. جلسه هاوکیش بانک مرکزی آمریکا در 16 ژوئن موجب افرایش نوسانات تنها برای 2 روز شد. اگر تلاش‌ها برای پیدا کردن بازده بیشتر در بازار با این نوسانات پایین شبیه به تانکر نفت باشد، مشخصا تغییر مسیر این فرآیند زمان زیادی طول خواهد کشید.

مشخص نیست رویدادهای این هفته (حتی با وجود NFP) می‌توانند تغییری در مسیر پیدا کردن بازده بیشتر ایجاد کنند یا خیر. اگر آمار NFP نزدیک به یک میلیون منتشر شود احتمالا در بازار فارکس و بازده دلار آمریکا مجددا تغییراتی ایجاد خواهد شد. امروز ساعت 17:30 به وقت ایران، ویلیامز از بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد داشت. ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، فرد موثری در بانک مرکزی آمریکا است و طیف سخنان وی معمولا داویش است. باید ببینیم آیا ویلیامز عقیده دارد بانک مرکزی نیاز دارد کاهش خرید اوراق را زودتر آغاز کند یا دیدگاه جدیدی در مورد موقتی بودن تورم ارائه می‌دهد یا خیر.

با فرض این که سخنان وی تاثیری در روند معاملات انتقالی (Carry Trade) نخواهد داشت، معامله گران بازار فارکس به دنبال پیدا کردن دیگر بانک‌های مرکزی که به دنبال تغییر لحن به سمت هاوکیش باشند، هستند. شرایط سود تجاری و افزایش درآمدها به کشورهای نروژ و کانادا کمک کرده در صف سیاست‌های انقباضی در G10 اول باشند. باید منتظر باشیم ببینیم استرالیا به دنبال نرخ گذاری مجدد هست یا خیر. فردا لاو، رئیس بانک مرکزی استرالیا، سخنرانی خواهد داشت و جلسه مهم این بانک در 6 ژوئیه (15 تیر) برگزار خواهد شد.

(به جابجایی ارز از یک کشور، به کشور دیگری که نرخ بهره بالاتری می‌دهد معاملات انتقالی یا currency carry trades می‌گویند.)

برای امروز انتظار داریم شاخص دلار (DXY) در محدوده کوچکی حوالی 92 نوسان داشته باشد مگر این که سخنان ویلیامز بتواند تاثیر قابل توجه در بازار داشته باشد.

یورو: تلاطم ضمنی (Implied Volatility) یک ساله EURUSD احتمالا به زیر 6% خواهد رسید

در مورد نوسانات باید گفت به نظر می‌رسد تلاطم ضمنی جفت ارز EURUSD احتمالا برای مدت کوتاهی به زیر 6% خواهد رسید. این هفته داده‌های تورمی ماه ژوئن ناحیه یورو در کانون توجهات خواهند بود هر چند انتظار می‌رود هر دو داده‌ تورمی (اصلی و خالص) سالانه افتی را نشان دهند.

(تلاطم ضمنی تقریب ارزش آتی یک اختیار معامله با در نظر گرفتن ارزش فعلی آن است. توجه داشته باشید که نوسانات ضمنی مبتنی بر احتمال است و تنها برآوردی از قیمت‌های آتی است تا نشان دادن قطعی آن‌ها. گرچه سرمایه‌گذاران در هنگام تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری به آن توجه می‌کنند و این وابستگی ناگزیر برخی از تأثیرات خود را بر قیمت‌ها دارد، هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت اختیار از الگوی پیش‌بینی‌شده پیروی کند.)

این هفته همچنین اعضای بانک مرکزی اروپا سخنرانی خواهند داشت. ینس ویدمن، رئیس بانک فدرال آلمان (Bundesbank)، امروز سخنرانی دارد. هفته گذشته سخنان ویدمن نشان می‌داد وی به دنبال عادی سازی سیاست‌ها در سال 2022 است. احتمالا برای بازار وضعیت برنامه PEPP در جلسه 9 سپتامبر (18 شهریور) بانک مرکزی اروپا مهم خواهد بود بنابراین هر نظری راجب به این مسئله می‌تواند نوسانات در بازار را افزایش دهد.

پوند: در انتظار برای 30 ژوئن و ضرب الاجل پروتکل ایریلند شمالی

پوند کمی از رشد روز جمعه خود را پس داد که به نظر می‌رسد رویدادهای سیاسی نقشی در این افت داشته باشند. احتمالا استعفا هانکوک، وزیر بهداشت این کشور، نقشی در تضعیف پوند نداشته باشد، اما ضرب الاجل روز چهارشنبه پروتکل ایرلند شمالی بی تاثیر در این روند نیست. اخبار هفته گذشته در رابطه با این پروتکل مثبت بودند اما اگر قبل از روز چهارشنبه خبر خوبی در این مورد منتشر نشود، احتمالا  برای پوند تاثیر منفی خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود جفت ارز EURGBP تا زمانی که نتواند محدوده 0.8610 – 0.8620 را بشکند همچنان در این روند ساید باقی بماند.

کرون نروژ (NOK): جلسه اوپک مهم‌ترین رویداد این هفته برای کرون خواهد بود

به غیر از داده NFP در روز جمعه، مهم‌ترین رویداد این هفته جلسه اوپک پلاس در روز پنج‌شنبه خواهد بود. احتمالا در چند روز آینده اخبار زیادی از منابع خبری مختلف در این باره خواهیم شنید. اکثر تحلیل گران عقیده دارند اوپک پلاس با افزایش تولید 500 – 550 هزار بشکه‌ای در روز موافقت کند. اگر مقدار افزایش تولیدات بیشتر از این باشد کرون نروژ ممکن است تضعیف شود.

انتظار می‌رود EURNOK امسال کار خود را حوالی محدوده 9.8 به اتمام رساند و NOK یکی از ارزهایی باشد که در برابر دلار (حتی اگر لحن بانک مرکزی بیشتر هاوکیش شود) قوی می‌شود.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟