بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سریع ECB: چراغ سبز لاگارد به افزایش یورو در جاده ناهموار همه‌گیری و QE

تحلیل سریع ECB: چراغ سبز لاگارد به افزایش یورو در جاده ناهموار همه‌گیری و QE
  • لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، با بیان این که نرخ تبادل ارز را هدف قرار نخواهد داد، باعث رشد صعودی یورو شد.
  • بروزرسانی پیش بینی تولید ناخالص داخلی نیز باعث افزایش ارزش یورو شد.
  • ممکن است رالی صعودی محدود باشد، چرا که بانک اروپا، همه گیری را یک خطر قابل توجه می‌داند.

«نرخ تبادل را هدفگذاری نمی‌کنیم»، این جمله‌ی کریستین لاگارد، در کنار تیتری بامحتوای «بانک مرکزی اروپا ترجیح می‌دهد در برابر نرخ ارز آرام بماند»، EUR/USD را به سمت ۱.۱۹ هدایت کرد.

معمولا بانک‌های مرکزی درباره بازار فارکس اظهار نظر نمی‌کنند. اما اینبار سرمایه گذاران به دنبال چنین اظهار نظرهایی بودند. چراکه پیش‌تر زمانی که  EUR/USD به حوالی سطح ۱.۲۰ رسیده بود، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی گفته بود که آنها در حال رصد نرخ ارز هستند.

لاگارد اما تصدیق کرد که بانک مرکزی اروپا در این مورد بحث کرده است. همچنین وی گفت که نرخ ارز تاثیر مهمی بر تورم دارد اما این تاثیر در کنار سایر عوامل است.

سرمایه‌گذاران روی نقش مداخله لفظی بانک مرکزی اروپا حساب باز کرده بودند، اما هنگامی که لاگارد احتمال مداخله را رد کرد،  EUR/USD دوباره را از حدود ۱.۱۸۵۰ به ۱.۱۹ رسید. تحلیلگران همچنین انتظار داشتند که پیش‌بینی برای تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند، این اتفاق رخ داد اما فقط برای سال ۲۰۲۰. (یک موسسه مستقر در فرانکفورت پیش‌بینی کرد که تولید ۸ درصد کاهش یابد)

با این حال، برخلاف انتظارات پیشین، بانک مرکزی از ابراز اطمینان نسبت به چشم‌انداز آتی اقتصاد خودداری کرد. لاگارد با شاره به وضعیت همه‌گیری کرونا، تاکید کرد که ریسک‌پذیری در حال کاهش است. همچنین تاکید کرد که افزایش آمار مبتلایان بعد از فصل تابستان می‌تواند باعث کاهش روند رشد اقتصادی شود.

در حالی‌که لاگارد افسار یورو را برای گسترش رالی صعودی‌اش باز می‌کرد، به نکته‌ای اشاره کرد که می‌تواند حرکت یورو را محدود کند: «ویروس کرونا». اما بلافاصله پس از اینکه در مورد عدم اطمینان زیاد مربوط به کرونا هشدار داد، آمادگی بانک مرکزی را برای ارائه محرک‌های اضافی نیز اعلام کرد.

برنامه PEPP فعلی ۱.۳۵ تریلیون یورو است و در ژوئن ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد. تمدید و افزایش آن احتمالا یکی از مواردی است که در ماه‌های آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به طور کلی به نظر می‌رسد که بانک مرکزی اروپا آماده است تا بگذارد EUR/USD همچنان افزایش یابد و از سوی دیگر، به ویروس اجازه دهد تا این جفت ارز را به سمت پایین بکشد. و در ادامه، با استفاده از محرک‌های بیشتر این کاهش را تثبیت کند.

در نتیجه، رالی فعلی یورو احتمالا موقتی خواهد بود.  

منبع: FXStreet

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “تحلیل سریع ECB: چراغ سبز لاگارد به افزایش یورو در جاده ناهموار همه‌گیری و QE
  1. پویا صالحی پور گفت:

    از نگاهی دیگر شاخص یورو هنوز در برابر ارز هایی که رشد داشته اند رشد نداشته و این به معنی نگرانی بیش از حد اروپا از قوی نگه داشتن این جفت ارز هست. بنظرم منطقی ترین نرخ در میانگین میتواند بین 1.07 الی 1.12 باشد. اما یورو در بلند مدت شانس ماندگاری در این اعداد هم نخواهد داشت و به زیر 1 دلار سقوط خواهد کرد.

    1. روزبه خانجانی گفت:

      سلام… ممنون از اینکه دیدگاهتون را با ما در میان گذاشتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟