بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سریع NFP: کاهش امیدها برای تصویب بسته حمایتی در سایه آمار بیکاری 8 درصدی

 

  • تحلیل سریع NFP: کاهش امیدها برای تصویب بسته حمایتی در سایه آمار بیکاری 8 درصدیایالات متحده در ماه سپتامبر ۶۶۱ هزار شغل جدید ایجاد کرده است. آماری که ضعیف‌تر از حد انتظار بود اما نرخ بیکاری را به ۷.۹٪ کاهش داد.
  • تمرکز بازارها عمدتا بر روی محرک مالی است و درگیری‌های سیاسی شانس توافق را کاهش می‌دهد.
  • مثبت اعلام شدن تست کرونای ترامپ تمام توجهات را به خود جلب کرده و همچنین شانس توافق را بیش از پیش کاهش داده است.

مثبت اعلام شدن تست کرونای ترامپ، تمام توجهات را به خود جلب کرده است حتی اخبار مهمی مانند گزارش مشاغل آمریکا نیز از این قاعده مستثنی نبود. اما همانطور که در اوایل هفته مشاهده شد، نگرانی‌ فعلی سرمایه‌گذاران متمرکز روی بسته محرک مالی بعدی است.

خوش‌بینی در مورد توافق بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها موجب افزایش شاخص‌های سهام و بدبینی در این مورد منجر به سقوط این شاخص‌ها می‌شود. توییت ترامپ در مورد ابتلایش به کرونا تمام انرژی موجود در واشنگتن برای توافق را از بین برد و اعضای پیرتر کنگره را برای شرکت در مذاکرات ترساند. چراکه بسیاری از آنها مانند رئیس جمهور بالای هفتاد سال سن دارند.

آمار استخدام غیرکشاوری ماه سپتامبر احتمال توافق بر سر محرک را کاهش می‌دهد. اما چرا؟ چون سیاستمداران به آمار بیکاری علاقه بیشتری دارند. نرخ بیکاری نیز به ۷.۹ کاهش یافته است که بهتر از پیش‌بینی‌ها است. اما چیزی که سیاستمداران احتمالا نادیده می‌گیرند این است که این آمار دلگرم کننده با کاهش ۰.۳ درصدی نرخ مشارکت همراه بوده است.

نرخ بیکاری ۷.۹ درصدی مابقی اخبار مربوط به اشتغال را تحت الشعاع خود قرار داد. آمریکا در ماه گذشته ۶۶۱ هزار شغل جدید ایجاد کرده است که کمتر از حد انتظار (۸۵۰ هزار) بود و تنها اصلاح آمار ماه اوت اجازه نداد رشد فعلی خود را در نرخ بیکاری نشان دهد.

اگر اقتصاد حال و روز خوبی داشته باشد، سیاستمداران هاوکیش جمهوری‌خواه تمایلی به تصویب محرک مالی جدید نخواهند داشت. این دقیقا همان اتفاقی بود که ماه گذشته رخ داد؛ آمار NFP قوی باعث شد تا جمهوری‌خواهان پیشنهاد خود برای بسته محرک مالی را به زیر ۱ تریلیون دلار کاهش دهند. اما پس از آمار خرده فروشی ضعیف و سایر علائمی که نشان از کاهش سرعت بهبود اقتصادی می‌داد، پیشنهاد خود را تا ۱.۵ تریلیون دلار افزایش دادند.

به طور کلی، این گزارش تاحدودی ناامیدکننده است اما نرخ بیکاری در کنار بیماری ترامپ می‌تواند بر بازار سهام فشار وارد کرده و تقاضا برای دلار به عنوان دارایی امن را افزایش دهد. به نظر می‌رسد دلار فضای بیشتری برای افزایش در اختیار خواهد داشت.

 

منبع: www.fxstreet.com

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟