بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۱۸ مارس

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۱۸ مارس

 

مدت زمان مطالعه: ۳ دقیقه – تاریخ ۲۷ اسفند (۱۸ مارس)

  • دلار در بحبوحه جو بد بازار ثابت باقی ماند

دلار آمریکا روز گذشته در برابر رقبای اصلی خود تضعیف شد، اما تغییر منفی در حال و هوای ریسک منجر به آن شد تا امروز فشار فروش کاهش یابد. امروز داده‌های تراز تجاری ماه ژانویه از منطقه یورو و همینطور داده‌های فروش خانه‌های موجود برای ماه فوریه از ایالات متحده منتشر می‌شود. با این حال، سرمایه‌گذاران همچنان بر اخبار پیرامون بحران روسیه و اوکراین متمرکز هستند.

در اوایل هفته، اخبار مربوط به مذاکرات روسیه و اوکراین حاکی از نزدیک شدن طرفین به توافقی برای صلح بود. با این حال، روز پنجشنبه، مقامات اوکراین و روسیه خاطر نشان کردند که هیچ پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وجود ندارد. در همین حال، یک مقام غربی به رویترز گفت که هنوز شکاف زیادی بین مواضع روسیه و اوکراین وجود دارد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، در نکته‌ای نگران کننده گفت که ممکن است روسیه در فکر استفاده از حمله شیمیایی باشد.

با انعکاس اخبار بد در بازار، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده بین ۰.۳ تا ۰.۶ درصد کاهش یافت. شاخص دلار آمریکا که به صورت هفتگی ۱ درصد کاهش یافته بود، اکنون تقریبا تمام کاهش هفتگی خود را جبران کرده است.

جفت ارز EURUSD در روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود در بیش از دو هفته گذشته در ۱.۱۱۳۸ رسید اما امروز بخشی از این حرکت را از دست داده است و به زیر سطح ۱.۱۱۰۰ حرکت کرده است.

بانک انگلستان، روز گذشته مطابق انتظار نرخ بهره خود را ۲۵ نقطه پایه افزایش داد. اما GBPUSD پس از این اقدام بیش از ۱۰۰ پیپ کاهش یافت و به زیر ۱.۳۱۰۰ رسید. بیانیه سیاستی این بانک موضعی محتاطانه در مورد افزایش نرخ بهره در آینده نشان داد که این مساله تقاضا برای پوند را تحت تاثیر قرار داد. اگرچه این جفت ارز بخش بزرگی از زیان را جبران کرد و اکنون در حوالی سطح ۱.۳۱۵۰ در حال نوسان است.

جفت ارز USDJPY اکنون در زیر سطح ۱۱۹.۰۰ در حال نوسان است. بانک ژاپن در جلسه سیاست‌گذاری امروز خود سیاست‌های پولی خود را بدون تغییر باقی گذاشت. هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن خاطر نشان کرد که هنوز برای بحث در مورد جزئیات نحوه خروج از سیاست‌های تسهیلی خیلی زود است.

طلا روز پنجشنبه افزایش قابل توجهی پیدا کرد اما در نهایت نتوانست سطح ۱۹۵۰ دلار را پس بگیرد. علی‌رغم شرایط ریسک‌گریز بازار، طلا هنوز نتوانسته است مومنتوم روزهای قبل خود را احیا کند و در حال حاضر زیر سطح ۱۹۴۰ دلار معامله می‌شود.

بیت کوین پس از بهبود روز چهارشنبه، روز پنجشنبه تلاش کرد تا از افزایش خود دفاع کند. در حال حاضر هر بیتکوین نزدیک به ۴۰ هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم روز پنجشنبه برای چهارمین روز متوالی افزایش داد اما نتوانست سطح ۳۰۰۰ دلار را بشکند.

منبع: FXstreet

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟