بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۲۶ آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس ۲۶ آوریل

  • مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 آوریل: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

هفته جدید با حال و هوای نسبتا متعادلی از ریسک پذیری آغاز شده است ارزش سهام و اوراق خزانه‌داری آرام به نظر می‌رسند و دلار احتمالا در این هفته داده‌های دلگرم کننده‌ای از ایالات متحده مشاهده می‌کند اگرچه احتمالا فدرال رزرو بسیار صبور خواهد بود. و با اعلام دادگاه کارلسروهه مبنی بر اینکه اجازه تخصیص صندوق بهبود اقتصادی را می‌دهد، ممکن است شاهد رشد دلگرم کننده در اقتصاد اروپا باشیم و متعاقب آن EURCHF می‌تواند به بالای ۱.۱۱ برود.

دلار آمریکا: روند خرسی دلار کمی تحریک می‌شود

دلار در شروع هفته کمی کاهش را تجربه کرده است. با وجود بحران کرونا در هند، به نظر می‌رسد اعتقاد بر این است که جهان در مسیر بهبود قرار دارد. این اعتقاد را می‌تواند در رشد قوی در مجموعه فلزات صنعتی مشاهده کرد. به نظر می‌رسد که تنها زمان نیاز است که مس به ۱۰ هزار دلار در هر تن برسد، در حالی که سنگ آهن به رشد خود ادامه می‌دهد.

در این هفته دو رویداد مهم داریم که اولین آنها نشست فدرال رزرو در روز چهارشنبه است که احتمالا نشان می‌دهد این نهاد همچنان به داغ کردن اقتصاد ادامه می‌دهد سپس در روز پنجشنبه آمار مربوط به تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ۲۰۲۱ منتشر می‌شود که احتمالا رشد اقتصادی قوی را نشان می‌دهد. در مورد جلسه فدرال رزرو بدون شک جلسه ماه ژوئن بسیار مهمتر خواهد بود و با توجه به مدت زمان طولانی میان این دو جلسه احتمالا دلار دروضعیت دفاعی قرار می‌گیرد. همچنین در این هفته سخنرانی جو بایدن در یک نشست مشترک کنگره را خواهیم داشت. جایی که ممکن است باز هم در مورد افزایش مالیات بشنویم. برای امروز، انتظار داریم امار سفارشات کالاهای بادوام در ماه مارس رشد خوبی پیدا کرده باشند اما این نباید مانع حرکت DXY به سمت منطقه ۹۰.۶۰ شود. به ویژه اینکه پوزیشن‌های سوداگرانه دلار نسبت به ابتدای سال بسیار متعادل تر شده است.

یورو: دلیلی برای شادی

پس از مدت‌ها یورو دوباره به بالای سطح ۱.۲۱ دلار رسید. اخبار خوشایندی در جبهه سیاسی شنیده می‌شود. گفته می‌شود ماریو دراگی با کمیسیون اروپا در مورد چگونگی هزینه‌کرد سهم ایتالیا از صندوق بهبود اقتصادی به توافق رسیده است. اروپای جنوبی بزرگترین ذینفع این صندوق خواهد بود و پیشرفت در برنامه‌های هزینه‌ای می‌تواند به بهبود بهتر در نیمه دوم سال جاری منتج شود. همچنین به بازارها کمک می‌کند تا اگر آمار تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ورود اقتصاد اروپا به رکود مضاعف را تایید کرد، آن را فراموش کنند. برای امروز آمار Ifo آلمان برای ماه آوریل را خواهیم داشت. PMIهای اروپا که جمعه گذشته منتشر شد بسیار دلگرم کننده بود و اگر آمار Ifo نیز خوب باشد، ممکن است برای رسیدن EURUSD به ۱.۲۱۸۰ تا ۱.۲۲۰۰  کافی باشد.

پوند انگلستان: ارجحیت USDGBP بر EURGBP

سروصدای سیاسی پیرامون اتهامات ناخوشایند علیه دولت محافظه‌کار هنوز در قیمت پوند منعکس نشده است. در عوض تمرکز بر روی نشانه‌های اولیه افزایش فعالیت هنگام بازگشایی اقتصاد است. در آخر هفته، اندرو برودبنت از بانک انگلیس پیش‌بینی کرد که چند سه ماهه آتی شاهد رشد سریع اقتصاد انگلیس خواهیم بود. رتبه‌بندی مجدد EUR در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ نشان می‌دهد مقاومت EURGBP در ۰.۸۷۲۰ می‌تواند به طور موقت شکسته شود اما ما ترجیح می‌دهیم قدرت پوند را در برابر دلار با حرکت به بالای ۱.۴۰ بسنجیم.

فرانک سوئیس: زمانی دیگر برای افزایش EURCHF

تحولات در صحنه سیاسی اروپا نشان می‌دهد که EURCHF می‌تواند یک بار دیگر افزایش قابل توجهی داشته باشد. پیشرفت در پرداخت بودجه بهبود اتحادیه اروپا می‌تواند منجر به رشد یورو شود و چشم‌انداز تغییر سیاسی آلمان و برتری مداوم سبزها در نظرسنجی آلمان، چشم‌انداز را به سمت سیاست‌های مالی تسهیلی‌تر و ادغام و یکپارچگی بیشتر اروپا تغییر داده است. در این شرایط سرمایه‌گذاران باید از خود سوال بپرسند که چرا فرانک سوئیس را نگه می‌دارند. به ویژه‌ اینکه سوئیس منفی‌ترین نرخ بهره در دنیا را دارد. ما فکر می‌کنیم EURCHF در این هفته مقاومت ۱.۱۱۲۰ تا ۱.۱۱۵۰ شکسته شده و ممکن است تا پایان سال به ۱.۱۵ برسد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟