مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

اجلاس اوپک و داده‌های آمریکا در کانون توجهات

تحلیل روزانه فارکس و بازار جهانی

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 1 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 1 آوریل: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • رشد دلار پس از سخنرانی بایدن
  • نگرانی‌ها از افزایش آمار مبتلایان کرونا
  • اجلاس اوپک و داده‌های آمریکا در کانون توجهات

بازارها امروز (پنج‌شنبه فرمان، پنجشنبه قبل از عید پاک) نسبتا مثبت دنبال می‌شوند. بایدن برنامه کلان مالیاتی و هزینه‌کرد خود را ارائه داد. به دلیل کمبود واکسن و قرنطینه شدن فرانسه، نگرانی‌ها افزایش یافتند که بر سنتیمنت بازار تاثیر منفی داشته است. احتمال می‌رود سران اوپک پلاس کاهش تولیدات را تمدید کنند. آمار مدعیان بیکاری و شاخص PMI بخش تولیدی (گزارش موسسه ISM) آمریکا در کانون توجهات هستند.

بایدن برنامه هزینه‌کرد خود را ارائه داد. این برنامه شامل هزینه‌های قابل توجهی در بخش زیرساختی، انرژهای سبز و دیگر بخش‌ها می‌شود. تامین مالی این برنامه قرار است از افزایش مالیات‌ها صورت گیرد که مهم‌ترین مورد آن افزایش مالیات شرکت‌ها از 21% به 28% است.

این برنامه هنوز راه طولانی برای به تصویب رسیدن مخصوصا در کنگره در پیش رو دارد. شاخص S&P 500 به روند صعودی خود ادامه داد. دلار آمریکا نیز مخصوصا در برابر ارزهای کالا محور رشد کرد.

بازده اوراق 10 ساله بالای 1.70% قرار گرفت و هنوز با سقف خود فاصله دارد. طلا نیز رشد خوبی داشت و توانست سطح 1700 را دوباره پس بگیرد.

بایدن تعهد داد که میلیون‌ها شغل ایجاد خواهد کرد. امروز آمار مدعیان بیکاری (Unemployment Claims) منتشر خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود باز هم کاهشی را در این آمار شاهد باشیم. هفته گذشته این آمار 684 هزار نفر اعلام شد.

داده مهم بعدی شاخص PMI بخش تولیدی (گزارش موسسه ISM) است. این گزارش می‌تواند سرنخ‌هایی از گزارش NFP که در روز جمعه منتشر می‌شود را به ما ارائه دهد. پیش‌بینی می‌شود در بخش صنعتی شاهد بهبود خوبی باشیم. گزارش تغییرات اشتغال بخش خصوصی و غیر کشاورزی (ADP) رشد خوبی داشت و 517 هزار اعلام شد.

عرضه واکسن احتمالا با مشکلاتی همراه خواهد شد. 15 میلیون دوز واکسن شرکت Johnson & Johnson به دلیل اشتباهی که در کارخانه رخ داده از بین رفته است. ممکن است این شرکت نتواند به هدف خود برای تعداد واکسنی که قرار بود به آمریکا تحویل دهد، برسد.

به دلیل افزایش آمار مبتلایان فرانسه به مدت 4 هفته قرنطینه خواهد شد. محدودیت‌ها در ایتالیا نیز بیشتر و سخت‌گیرانه‌تر خواهند شد.

جفت ارز EURUSD همچنان حوالی 1.17 معامله می‌شود. شاخص خرده فروشی آلمان کمتر از پیش‌بینی‌ها (2%) و 1.2% اعلام شد.

انتاریو کانادا نیز به دلیل افزایش آمار مبتلایان قرنطینه خواهد شد. این خبر تاثیر منفی بر دلار کانادا (CAD) داشت. از طرفی دیگر تولید ناخالص داخلی (GDP) کانادا 0.7% اعلام شد که نسبت به پیش‌بینی‌ها (0.5%) بهتر بود.

جفت ارز USDCAD منتظر تصمیمات اوپک پلاس است. انتظار می‌رود در این جلسه کاهش تولیدات نفت تمدید شود. پیش‌بینی‌ می‌شود به دلیل افزایش آمار مبتلایان و اقدامات قرنطینه‌ای تقاضا برای نفت کاهش یابد.

بیت کوین پایین‌تر از 60 هزار دلار معامله می‌شود. اتریوم اما روند صعودی خود را ادامه داد و در حال حاضر بالاتر از 1900 دلار معامله می‌شود.

به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات عید پاک انتظار می‌رود نقدینگی در بازار کاهش یابد.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟