مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 10 فوریه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • ادامه افت دلار
  • بیت‌کوین در سقف قیمتی
  • داده‌های تورمی آمریکا و سخنرانی پاول در کانون توجهات

خوش‌بینی‌ها بازار برای بسته محرک مالی آمریکا و اخبار واکسن موجب شده که دلار به افت خود ادامه دهد. داده‌های تورمی آمریکا و سخنرانی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، توجه سرمایه‌گذاران را به خودشان جلب کرده است.

بازدهی اوراق 10 ساله خزانه داری بعد از رشدی که داشت حوالی 1.15% به ثبات رسیده است. آرامش در بازار اوراق موجب شده ریسک پذیری مجددا به بازار برگردد. هر چند که در روز سه‌شنبه شاخص S&P 500 نتوانست سقف جدیدی تشکیل دهد اما بازار سهام اروپا و آسیا رو به رشد هستند.

به نظر می‌رسد مجلس سنا فعلا تصویب بسته محرک مالی بزرگ‌تر را کنار گذاشته و بیشتر بر دادگاه استیضاح ترامپ تمرکز دارد. دلیل استیضاح ترامپ تحریک مردم و اغتشاشات مربوط به ساختمان کپیتول، است. با این حال هر پیشرفتی که در زمینه تصویب بسته صورت بگیرد توجه سرمایه‌گذاران را به خود معطوف می‌کند. دموکرات‌ها به دنبال تصویب بسته محرک بزرگ‌تری هستند. البته احتمالا این بسته، از بسته 1.9 تریلیون دلاری که بایدن پیشنهاد داده بود کمتر خواهد بود.

با این که سرعت واکسیناسیون در اروپا به کندلی پیش‌ می‌رود اما جفت ارز EURUSD توانسته بالای 1.21 قرار بگیرد. جفت ارز GBPUSD از محدوده 1.38 عبور کرد. از سال 2018 به بعد این بالاترین قیمت برای این جفت ارز است. ارزهای کالا محور نیز روند صعودی در پیش گرفتند. افزایش قیمت نفت موجب شده جفت ارز USDCAD پایین‌تر از 1.27 قرار بگیرد. نفت WTI نیز حوالی 59 دلار معامله می‌شود.

اخبار واکسن در انگلیس: تزریق دوز دوم واکسن PfizerBioNTech ایمنی بدن را تا 80% افزایش می‌دهد. انگلیس سعی دارد اقداماتی اتخاذ کند تا بتواند دوز دوم را نیز برای مردم فراهم کند.

داده‌های تورمی آمریکا برای ماه فوریه توجهات را به خود جلب کرده است. برخی اعتقاد دارند که بسته‌های محرک ممکن است باعث افزایش قیمت کالاها و تورم شوند. پیش‌بینی می‌شود هر دو داده شاخص بهای مصرف کننده (CPI) و شاخص بهای مصرف کننده خالص (Core CPI) رشدی را نشان دهند.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، قرار است امرور سخنرانی داشته باشد. پاول ممکن است در این سخنرانی اشاراتی به اقدامات بعدی بانک مرکزی داشته باشد. صحبت‌های پاول در مورد بازار کار ممکن است دیدگاه داویش بانک مرکزی را تقویت کند و تحت فشار قرار گرفتن دلار و رشد بازار سهام را به همراه داشته باشد.

بیت‌کوین حوالی 46 هزار دلار معامله می‌شود. دیگر رمزارزها نیز به رشد خود ادامه می‌دهند.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟