بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 مه

  • مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 18 مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

امروز بازار سهام آسیا با کمی رشد کار خود را خاتمه داد. شرایط ویروس در سطح دنیا رو به بهبود است. افزایش قیمت کامودیتی‌ها، فشارهای منفی بر دلار آمریکا را افزایش می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود دلار آمریکا تا قبل از جلسه FOMC فردا (چهارشنبه) روند نزولی فعلی را ادامه دهد. برنامه‌ها برای بازگشایی اقتصاد در ناحیه یورو از جمله دلایل برای رشد جفت ارز EURUSD هستند. احتمالا لحن هاوکیش (Hawkish) بانک ملی مجارستان (NBH) موجب رشد فورینت مجارستان (HUF) خواهد شد.

دلار آمریکا: عدم وجود محرک برای رشد دلار

بازار نسبتا آرام کار خود را در این هفته آغاز کرده است. نشانه‌ها از روند بهبودی اقتصاد و شرایط ویروس در بیشتر کشورها، منجر شده دلار آمریکا روند نزولی ملایم خود را ادامه دهد. امروز شاخص‌های آتی سهام کشورهای غربی رشد خوبی را نشان می‌دهند. همچنین بازار آسیا در روندی مثبت کار خود را خاتمه داد. کامودیتی‌ها همچنان تم مرکزی بازار هستند. نفت، گاز طبیعی و سنگ آهن (که هفته پیش ریزش شدیدی داشت) همگی رشد کردند. در بازار فارکس، رشد قیمت نفت و افزایش سرعت واکسیناسیون در کانادا موجب قوی شدن دلار کانادا و افت جفت ارز USDCAD شده است. پیش‌بینی می‌شود این جفت ارز در روزهای آتی بتواند به محدوده حمایتی مهم 1.20 برسد. یکی از مهم‌ترین محرک‌ها برای این جفت ارز واگرایی سیاسی است که بین این دو کشور در حال حاضر وجود دارد. در آغاز این هفته بسیاری از اعضای بانک مرکزی آمریکا از جمله کلاریدا تاکید کردند که فعلا زمان مناسبی برای صحبت در مورد کاهش خرید اوراق نیست. امروز کاپلان، رئیس فدرال رزرو دالاس، سخنرانی خواهد کرد. کاپلان معمولا لحن هاوکیش دارند اما تا سال 2023 حق رای ندارد. در تقویم اقتصادی برای آمریکا تنها داده‌های مسکن را داریم که به نظر نمی‌رسد محرکی برای بازار باشد. فاکتورهای خارجی مثل پیشرفت‌ها در زمینه ویروس کرونا و قیمت کامودیتی‌ها می‌توانند محرک‌های اصلی برای سطح ریسک پذیری بازار باشند. نشست پولی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا (FOMC) که فردا برگزار می‌شود، در مرکز توجه بازار است.

یورو: نشانه‌های مثبت از اقتصاد ایتالیا؟

ریسک پذیری در بازار می‌تواند به روند صعودی جفت ارز EURUSD کمک کند. شرایط ویروس در ناحیه یورو بهبود خوبی داشته است. ایتالیا اعلام کرده است که تا 21 ژوئن قصد دارد بیشتر محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا را لغو کند. این موضوع می‌تواند از افزایش بیشتر اسپرد بازده اوراق BTP (اوراق قرضه ایتالیا) که اخیرا به بیشترین مقدار از ماه ژانویه رسیده است، جلوگیری کند. از لحاظ آماری در تقویم اقتصادی تولید ناخالص داخلی (GDP) فصلی ناحیه یورو را در تقویم داریم که انتظار می‌رود تاثیر کمی در بازار داشته باشد.

پوند: احتمالا به رشد خود ادامه می‌دهد

کاهش آمار مبتلایان و بازگشایی اقتصاد ترکیب خوبی برای ادامه داشتن رشد پوند است. البته داده‌های آماری خوب این کشور نیز سنتیمنت مثبت برای این ارز را افزایش داده است. امروز داده‌های اشتغال این کشور منتشر شد و کاهش نرخ بیکاری (از 4.9% به 4.8%) را نشان داد. در حال حاضر با توجه به وضعیت خوبی که پوند انگلیس دارد، به راحتی می‌تواند در بالای محدوده 1.40 باقی بماند.

فورینت مجارستان (HUF): بانک ملی مجارستان می‌تواند موجب رشد فورینت شود

پیش‌بینی می‌شود بانک ملی مجارستان نرخ بهره را در جلسه ماه ژوئن افزایش دهد. انتظار می‌رود جفت ارز EURHUF بتواند محدوده 350 را تست کند و در این فصل بتواند این محدوده را بشکند. البته عملکرد خوب HUF دائمی نخواهد بود و احتمالا تا پایان سال کار خود را حوالی محدوده 355 تا 360 به اتمام خواهد رساند. سوال اصلی این خواهد بود که بانک مرکزی مجارستان قوی بودن فورینت را تا چه میزان تحمل خواهد کرد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟