مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

خریداران بازار سهام عقب نشینی کردند

خریداران بازار سهام عقب نشینی کردند

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 11 آذر

  • تمام نگاه‌ها به گزارش NFP

در روز گذشته، سنتیمنت بازار مختلط بود. خریداران بازار سهام عقب نشینی کردند، در حالی فروشندگان پس از انتظار شاخص PCE کنترل دلار را در دست گرفته بودند. تغییرات ماهانه شاخص هزینه‌های مصرف شخصی خالص (Core PCE) آمریکا در ماه اکتبر بیشتر از انتظارات کاهش یافت. هزینه‌کرد شخصی (personal Spending ) طبق انتظارات اعلام شد  و درآمدها بیشتر از انتظارات افزایش یافتند.

کاهش شاخص تورمی منجر شد دلار آمریکا برای اولین بار در تابستان سال 2021 پایین‌تر از میانگین متحرک روزانه 200 قرار بگیرد.

جفت ارز EURUSD برای اولین بار از ماه ژوئن بالاتر از محدوده 1.05 قرار گرفته است. جفت ارز GBPUSD از میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه و محدوده 1.22 عبور کرد. جفت ارز USDJPY نیز پایین‌تر از محدوده 135 قرار گرفته است.

به نظر معجزه‌ای در بازار رخ داده اما توجه داشته باشد، با توجه به فعالیت‌ها در بازار سواپ (Swap) قیمت گذاری سقف نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا این هفته به 4.9% کاهش یافت که نشانه هشدار دهنده‌ای است که بازار به خوبی پیام‌های فدرال رزرو را قیمت گذاری نمی‌کند. بانک مرکزی آمریکا احتمالا نرخ بهره را فراتر از محدوده 5% خواهد رساند و مدتی نرخ‌‌ها در این محدوده باقی خواهد ماند. حداقل این چیزی است که مقامات بانک مرکزی آمریکا تلاش می‌کنند، عنوان کنند.

بنابراین این احتمال وجود دارد که ما شاهد حرکت یک طرفه دلار در هفته‌های آینده نباشیم. دلار آمریکا ممکن است به آرامی که در یک سال و نیم گذشته تقویت شده، کاهش نیابد و هر خبر یا داده‌ای که قیمت گذاری فدرال رزرو را اصلاح کند، می‌تواند افت اخیر دلار را جبران کند.

پیش از انتشار NFP شاخص‌های بازار سهام آمریکا در محدوده حساسی قرار دارند

روز گذشته معاملات بازار سهام آمریکا نسبت به بازار فارکس سرخوشی کمتری داشتند، چرا که شاخص مدیران خرید موسسه ISM این هشدار را داد که فعالیت‌های بخش تولیدی ایالات متحده برای اولین بار از تابستان 2020 به زیر 50، منطقه انقباض، کاهش یافته است.

شاخص S&P 500 در حوالی محدوده 4100 نوسان کرد و شاخص نزدک در محدوده میانگین متحرک روزانه 200 که کمی بالاتر از محدوده 12000 قرار دارد، معامله می‌شود.

امروز داده‌های اشتغال آمریکا مشخص خواهد کرد که شاخص S&P 500 می‌تواند از روند نزولی خارج شود یا باید همچنان در این روند باقی بماند.

طی هفته گذشته یا ابتدای هفته جاری، تحلیل‌گران عقیده داشتند حتی اگر داده NFP قوی منتشر شود، بازار سهام واکنش ضعیفی نشان خواهد داد چرا که بانک مرکزی آمریکا به دنبال بدتر شدن شرایط بازار کار به منظور مبارزه با تورم است و داده‌های قوی اشتغال تنها انتظارات هاوکیش فدرال رزرو را احیا می‌کند و منجر به افت بازار سهام خواهد شد.

در سخنرانی چهارشنبه پاول شاهد اطلاعات جدیدی نبودیم، اما یک سرخوشی عجیب در دارایی‌های ریسکی رخ داد. پس از این خوش‌بینی بیش از حد بازار در واکنش به سخنان پاول، احتمالا سرمایه‌گذاران در حال قیمت گذاری این سناریو هستند که ترکیبی شیرین از کاهش تورم، رکود اقتصادی خفیف که به معنای بدتر شدن خفیف داده‌های اشتغال ایالات متحده است، را شاهد باشیم.

بنابراین، انتشار قوی‌تر گزارش NFP در محدوده 200000 یا کمی بالاتر می‌تواند منجر به افزایش ریسک پذیری شود و به شاخص S&P 500 کمک کند بالاتر از میانگین متحرک 200 در تایم فریم روزانه قرار بگیرد.

انتشار ضعیف‌تر، همانند گزارش ADP روز چهارشنبه می‌تواند انتظارات برای رکود را افزایش دهد و بازار سهام را تحت فشار نزولی قرار دهد.

البته این احتمال بسیار پایین وجود دارد که شاهد انتشار بسیار قوی گزارش NFP در محدوده 300000 یا بالاتر باشیم. در این صورت اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا مجددا قدرت را در دست خواهند گرفت و منجر به افت بازار سهام خواهند شد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟