بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 20 آوریل: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

به نظر می‌رسد افت دلار همچنان ادامه داشته باشد. جدا از بهبود غیر قابل اغماض جفت ارز EURUSD، به نظر می‌رسد این جفت ارز در کوتاه مدت همچنان پایین‌تر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شود. در مورد دلار نیوزیلند (NZD)، می‌توان گفت شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در فصل اول نیوزیلند می‌تواند ریسک‌های صعودی را برای این ارز به همراه داشته باشد.

دلار آمریکا: محو شدن جذابیت

دلار آمریکا که در روز گذشته افت کرده بود همچنان به افت خود ادامه می‌دهد. اخیرا دلار آمریکا نسبت به داده‌های قوی آمریکا واکنش مثبت چندانی نشان نمی‌دهد که می‌تواند نشانه این باشد که بیشتر اخبار در مورد بهبودی اقتصاد آمریکا از قبل در قیمت لحاظ شده‌اند. پتانسیل روند صعودی دلار در حال محو شدن است. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد جهانی به طور موازی و هماهنگ در نیمه دوم سال رو به بهبودی حرکت کند (مخصوصا اقتصاد ناحیه یورو) و پیش‌بینی می‌کنیم شاخص دلار (DXY) به محدوده 90 برگردد و در فصل تابستان این سطح را به پایین بشکند.

یورو: علی‌رغم رشد اخیر هنوز جا برای رشد دارد

بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل سخت، جفت ارز EURUSD به روند بهبودی خود ادامه می‌دهد و به سمت 1.21 حرکت می‌کند. بر اساس مدل‌های ارزش مالی منصفانه کوتاه مدت ما این جفت ارز حدود 1.5% پایین‌تر از ارزش خود معامله می‌شود. این بدین معنی است که در روزها و هفته‌های آتی جفت ارز EURUSD می‌تواند همچنان رشد داشته باشد. کرون نروژ (NOK) دیگر ارزی است که با افت دلار بیشترین رشد را داشته است. جفت ارز EURNOK در حال حاضر پایین‌تر از محدوده 10 معامله می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم با بهبود اقتصاد جهانی و هاوکیش شدن (Hawkish) لحن بانک نورگس ( Norges Bank، بانک دولتی نروژ)، کرون نروژ رشد بیشتری را در ادامه امسال تجربه کند. هدف قیمتی ما برای جفت ارز EURNOK حوالی 9.75 است.

پوند: دو دلیل برای رشد پوند

جفت ارز GBPUSD به دو دلیل در حال رشد است: 1. اتمام معاملات لانگ اسکوئیز، 2. رشد جفت ارز EURUSD. پیش‌بینی می‌کنیم جفت ارز GBPUSD در این فصل به بالای محدوده 1.40 برسد و جفت ارز EURGBP احتمالا به محدوده 0.85 خواهد رسید. احتمالا در این فصل به دلیل سرعت واکسیناسیون بالا و اثرات بازگشایی اقتصاد شاهد داده‌های قوی از انگلیس باشیم.

( لانگ اسکوئیز (Long Squeeze) به زمانی می‌گویند که قیمت در حال افت سریع است و دارندگان پوزیشن خرید، برای محدود کردن زیان خود مجبور به فروش می‌شوند و این فروش‌ها فشار فروش را بیشتر می‌کند و به افت بیشتر دامن می‌زند)

نیوزیلند: بهبود پایدار تورم می‌تواند منجر شود بانک مرکزی نیوزیلند سیاست‌های انقباضی را در نظر بگیرد

اخیرا اخبار محرک برای انتظارات نرخ بهره بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ)، اقدامات محدود کننده در مورد حباب قیمت مسکن در نیوزیلند بوده است. شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) فردا ساعت 3:15 به وقت ایران منتشر می‌شود. با توجه به قیمت مسکن فعلا کاهش بیشتر نرخ بهره جز گزینه‌های بانک مرکزی نخواهد بود و در حالی که نرخ تورم به 2% نزدیک می‌شود (پیش‌بینی 1.5%) به نظر می‌رسد ریسک‌ها برای دلار نیوزیلند صعودی باشند. هنوز مشخص نیست بانک مرکزی نیوزیلند نسبت به افزایش نرخ تورم چه واکنشی نشان می‌دهد. در بلند مدت آثار اقدامات دولت برای محدود کردن قیمت مسکن فاکتوری کلیدی خواهد بود. اگر تورم با همین سرعت خوب بهبود را ادامه دهد بازار قیمت گذاری مجدد برای برخی اقدامات انقباضی بانک مرکزی را آغاز خواهد کرد

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟