بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 دسامبر: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • افزایش دلار به دلیل کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا
  • افزایش قیمت طلا به دلیل بسته محرک مالی آمریکا
  • مذاکرات برگزیت همچنان در کانون توجهات

به دلیل کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس، پروازها به این کشور لغو شدند و نگرانی‌ها افزایش یافتند. به همین دلیل، فضای ریسک‌گریزی در بازار بیشتر شد و دلار آمریکا افزایش یافت. همچنین قیمت طلا بعد از این که قانون‌گذاران آمریکا به توافقی برای بسته محرک 900 میلیارد دلاری رسیدند، افزایش یافت. اخبار در مورد واکسن کرونا و برگزیت در مرکز توجهات هستند.

نوع جدیدی از ویروس کرونا، که قدرت سرایت آن نسبت به نوع قبلی 70% بیشتر است، در انگلیس کشف شده است. به گفته مت هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس، این نوع جدید “غیرقابل کنترل” است. وی همچنین اذعان کرد “این گونه جدید که به عنوان VIU-202012/01 شناخته می‌شود، احتمالا خطرناک‌تر از گونه قبلی نیست و احتمالا در برابر واکسن مقاوم نخواهد بود.”

انگلستان نسبت به دیگر کشورها توالی‌ ژنتیک (Genetic Sequencing) بیشتری انجام داده است. ترس در بازار باعث شده که دارایی‌های امن مثل دلار با افزایش قیمت مواجه شوند. احتمالا در آینده اطلاعات بیشتری در مورد این نوع جدید ویروس منتشر خواهد شد.

انگلستان نوع جدید از محدودیت‌ها (سطح 4) در لندن و اطراف لندن اعمال کرده است. چندین کشور سفرهای هوایی‌شان به انگلیس را لغو کردند که احتمالا انگلیس را در زنجیره عرضه محصولات در نزدیکی کریسمس با مشکل مواجه خواهد کرد. روز دوشنبه (امروز) بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، جلسه ویژه‌ای در مورد این ویروس خواهد داشت. جفت ارز GBPUSD با افت 1% مواجه شد که علاوه بر ویروس جدید، متوقف شدن مذاکرات برگزیت نیز نقشی در این افت داشته است.

برگزیت: طبق آخرین گزارشات نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا در پایان هفته نیز به مذاکرات ادامه داده‌اند اما همچنان اختلافات بسیاری مخصوصا در بحث ماهیگیری وجود دارند. مذاکرات حتی از ضرب‌الاجلی که توسط پارلمان اتحادیه اروپا (روز یک‌شنبه) مشخص شده بود، نیز بیشتر طول خواهد کشید.

بسته محرک مالی آمریکا: سناتور میچ‌ مک‌کانل اذعان کرد که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بر سر بسته 900 میلیارد دلاری به توافق رسیده‌اند. این بسته دومین بسته بزرگ محرک مالی در تاریخ ( بسته اول 2 تریلیون دلاری) شناخته می‌شود. این بسته کمک‌هایی از قبیل چک‌، مزایای بیمه بیکاری و کمک به کسب و کارهای کوچک را شامل می‌شود.

موفقیت در بسته مالی بعد از این که سناتور پت تومی، از اظهاراتش در مورد محدود کردن قدرت فدرال رزرو در وام‌دهی، عقب‌نشینی کرد، میسر شد. این خبر باعث شد که بازار قرارداد‌های آتی سهام آمریکا ،حتی با وجود نگرانی‌ها در مورد ویروس جدید، در وضعیت خوبی قرار گیرند. همچنین در واکنش به این خبر طلا توانست به بالای 1900 دلار برسد.

واکسن: بعد از این که سازمان FDA در روز جمعه مجوز واکسن Moderna را صادر کرد، آمریکا واکسیناسیون را نیز از روز دوشنبه شروع خواهد کرد. سازمان مقررات دارویی اروپا (EMA) احتمالا اجازه استفاده از واکسن شرکت Pfizer و BioNTech را صادر خواهد کرد.

قرنطینه: انتاریو، که بیشترین جمعیت را در کانادا دارد، احتمالا مجددا قرنطینه خواهد شد. این خبر باعث شد دلار کانادا تحت فشار قرار گیرد. چندین کشور اروپایی، از جمله ایتالیا اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را در برابر ویروس اعمال کرده‌اند. در ایتالیا یک مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا شناسایی شده است.

معامله‌گران همچنین اخبار مربوط به حملات سایبری ادارات آمریکا توسط هکرهای روسیه و همچنین دادخواهی از شرکت‌های تکنولوژی را زیر نظر دارند. در تقویم اقتصادی امروز، داده‌های چندان مهمی دیده نمی‌شوند به همین دلیل اخبار مرتبط با ویروس و اخبار سیاسی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. قیمت نفت نیز به دلیل نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا نفت آمریکا (WTI) کاهش داشته و به زیر 48 دلار رسیده است.

در پایان هفته قیمت بیت‌کوین، بالای 24 هزار دلار تثبیت شد. همچنین ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت تسلا، در مورد سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین اظهاراتی را بیان کرد.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟