بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 نوامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 نوامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 آبان

  • بازگشت مجدد نگرانی‌ها از ویروس کرونا در چین

در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه چین اولین مرگ خود را در شش ماه گذشته بر اثر ویروس کرونا در روز یکشنبه گزارش کرد و دو مورد مرگ دیگر نیز پس از آن ثبت شد، بازار سهام آسیا در روز دوشنبه سقوط کرد. بدیهی است که این خبر، این ترس‌ها را برانگیخته که دولت می‌تواند تصمیم خود را برای کاهش قوانین سختگیرانه کویید صفر تغییر دهد و باری دیگر بازارهای چین را ویران کند. در حالی که شاخص هنگ سنگ (Hang Seng) در دو هفته اول نوامبر بهبودی 26 درصدی داشت، امروز این شاخص بیش از 2% افت کرد. شاخص CSI، شاخص بازارهای بورس شانگهای و بورس شنژن، نیز افت 1.5 درصدی داشت.

هیچ کس نمی‌تواند بگوید که آیا شی جین پینگ از برنامه‌های بازگشایی عقب نشینی می‌کند یا خیر. در صورت عقب نشینی از این برنامه، فاجعه دیگری برای بازار سهام چین و برای اعتماد سرمایه گذاران به وجود خواهد آمد.

خداحافظی با رالی پس از انتشار داده تورمی

رالی که پس از انتشار داده تورمی آمریکا رخ داده بود، هفته گذشته محو شد. انتشار بسیار قوی شاخص خرده فروشی آمریکا و اظهارات هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا از جمله بولارد منجر به افت شاخص‌های بازار سهام شد. بولارد عقیده دارد نرخ ترمینال بانک مرکزی آمریکا می‌تواند به 7% برسد.

هفته گذشته شاخص S&P 500 افت 0.7 درصدی داشت در حالی که شاخص داو جونز تغییر چندانی نداشت و شاخص نزدک 1.6% افت کرد.

این هفته، سرمایه گذاران بر افزایش نرخ بهره و حراج جمعهٔ سیاه تمرکز خواهند کرد. انتظار می‌رود بانک مرکزی نیوزیلند در روز چهارشنبه این هفته نرخ بهره را 0.75% افزایش دهد. همچنین در روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا، صورتجلسه آخرین نشست خود را منتشر خواهد کرد. پس از اینکه علی بابا فروش خود را در سال جاری مخفی نگه داشت و هفته گذشته ما درآمد سه ماهه سوم تاریکی را از شرکت Target داشتیم، متوجه خواهپم شد که مردم چه مقدار و چه چیزی را در این جمعه سیاه (Black Friday) خواهند خرید.

حراج جمعه سیاه تصویر واضح‌تری از سلامت مصرف کنندگان آمریکایی و وضعیت مالی آنها در این محیط تورمی ترسیم می‌کند. توجه داشته باشید که فروش خوب برای سنتیمنت بازار خوب است، اما فروش بیش از حد خوب، انتظارات تورمی و اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا را تقویت می‌کند که ممکن است برای اشتهای ریسک پذیری سرمایه‌گذاران خوب نباشد.

در حال حاضر، این “امید” وجود دارد که هزینه‌کردها در ایالات متحده کند شود. به عنوان مثال، تحلیلگران سیتی درباره «رکود ناشی از مصرف‌کننده» در سال 2023 هشدار می‌دهند، و این دقیقاً همان چیزی است که فدرال رزرو برای رسیدن به آن تلاش می‌کند: مبارزه با تورم از طریق از بین بردن تقاضا.

افت نفت

حتی اخبار بازگشایی اقتصاد چین نیز نتوانست به طلای سیاه کمک کند. هفته گذشته نفت خام آمریکا زیر سطح روانی 80 دلار قرار گرفت. چشم انداز کوتاه مدت از خنثی به کمی منفی تغییر کرده و در حال حاضر هدف قیمتی بعدی برای فروشندگان 76 دلار یعنی کف قیمتی ماه دسامبر است.

بازار فارکس

با عقب نشینی از انتظارات داویش بانک مرکزی آمریکا، دلار آمریکا هفته را مبثت آغاز کرد.

دلار آمریکا قوی‌تر احتمالاً در جلسات آتی منجر به افت طلا خواهد شد و ما می‌توانیم شاهد عقب نشینی قیمت اونس به سمت میانگین متحرک 100 در تایم فریم روزانه باشیم که در نزدیکی سطح 1712 دلار قرار دارد.

هفته گذشته جفت ارز EURUSD محدوده مهم تکنیکالی را لمس کرد و به محدوده 1.05 رسید. ممکن است شاهد اصلاح قیمتی و سیو سودی باشیم و این جفت ارز به محدوده 1.0190 برسد.

پنج‌شنبه این هفته بانک مرکزی اروپا، صورتجلسه آخرین نشست خود را منتشر خواهد کرد. هر چند با اظهارات واضح لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، مبنی بر این که «پیش‌بینی‌های راهبردی دیگری وجود ندارد که انتظارات را شکل دهد و سرمایه‌گذاران باید داده‌ها را زیرنظر داشته باشند تا حدس بزنند که سیاست پولی آینده اروپا چیست» انتظارات برای انتشار این صورتجلسه زیاد بالا نیست. بنابراین، داده‌های PMI ماه نوامبر را زیرنظر خواهیم داشت تا بفهمیم که آیا فعالیت اقتصادی در این ماه کند شده است یا خیر. انتظارات برای این داده‌ها حاکی از کند شدن فعالیت‌های اقتصادی با سرعت بیشتری هستند.

ریزش رمزارزها

سرایت اخبار ناشی از سقوط صرافی FTX همچنان سرفصل اخبار رمزارزها است. طبق آخرین اخبار، FTX بیش از 3 میلیارد دلار به طلبکاران بدون وثیقه خود بدهکار است که تنها ده نفر از آنها ادعا می‌کنند هر کدام بیش از 100 میلیون دلار طلبکار هستند. این بدان معناست که در روزهای آینده می‌توانیم بشنویم که موسسات رمزارز بیشتری با مشکل مواجه می‌شوند.

خبر مهم دیگر این است که صرافی‌های Crypto.com، Binance و OKX واریز استیبل کوین‌های با پشتوانه دلار، USDC و Tether، را قبل از تعطیلات آخر هفته گذشته معلق کردند. وجه مشترک بین USDC و Tether این است که هر دو بر اساس بلاک چین سولانا (Solana) هستند و سولانا به دلیل ارتباط نزدیک با FTX در معرض تهدید است. این واقعیت که دو استیبل کوین اصلی دیگر در برخی صرافی‌های بزرگ در دسترس نخواهند بود، سؤالاتی را در مورد ثبات و قابل اطمینان بودن سولانا پس از سقوط FTX ایجاد می‌کند.

در حالی که بیت‌کوین با این که تحت فشار نزولی شدیدی قرار داشت، نتوانست حمایت مهمی را بشکند، سولانا همچنان افت خود را ادامه می‌دهد کف‌های پایین‌تری ثبت می‌کند.

شروع جام جهانی

گران‌ترین جام جهانی جهان در روز یک‌شنبه وسط صحرای قطر با اخبار غیرمعمول از جمله گمانه‌زنی‌ها و واکنش‌های شدید در مورد انتشار CO2 و فروش محدود الکل، در کنار دیگر انتقادات آغاز شد.

شرکت‌های نوشیدنی مانند Ambev و Anheuser-Busch InBev معمولاً در طول جام جهانی افزایش فروش شدیدی را داشتند.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

1 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 21 نوامبر
  1. mamad گفت:

    very good..thanks

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟