مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 دسامبر

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 22 دسامبر:

تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • کشف گونه جدید ویروس کرونا، مانع از خوشحالی بازار از تصویب بسته محرک مالی آمریکا شد
  • برگزیت همچنان در کانون توجهات

دلار آمریکا، به عنوان دارایی امن، به دلیل نگرانی‌هایی که در مورد کشف گونه جدید ویروس کرونا به وجود آمده، افزایش یافت. کنگره، طبق انتظارات، بسته محرک مالی را تصویب کرد. امیدها برای توافق در مذاکرات برگزیت باعث رشد پوند شد. داده‌های رشد اقتصادی آمریکا و پیشرفت‌ها در زمینه واکسن کرونا، تحت نظر معامله‌گران هستند.

گونه جدید ویروس کرونا: این گونه جدید که در انگلیس کشف شد، لرزه به تن بازار انداخت، اما همان ساعات اولیه دوشنبه این حس ترس از بین رفت. بازار سهام آمریکا افت خود را پس گرفت و دلار آمریکا که رشد کرده بود، کمی از رشد خود را پس داد.انگلیس و فرانسه احتمالا حمل و نقل بارها را مجددا آغاز کنند و مرزها بازگشایی خواهند شد.

نوع جهش یافته ویروس بین 40% تا 70% قابلیت سرایت بیشتری نسبت به گونه قبل، دارد. البته همچنان شواهدی وجود ندارد که این گونه جدید در برابر واکسن‌های کشف شده مقاوم هست یا خیر. سازمان مقررات دارویی اروپا (EMA) مجوز استفاده از واکسن شرکت‌های BioNTechPfizer را صادر کرد. هنوز مشخص نشده است آیا گونه جدید ویروس در کشورهای دیگر وجود دارد یا خیر، چون هیچ کشوری مثل انگلیس توالی ژنتیک (Genetic Sequencing) انجام نمی‌دهد.

بسته محرک مالی آمریکا: کنگره بسته محرک 900 میلیارد دلاری را تصویب کرد. در چند روز آینده پرداخت‌ها به بیکاران، مشاغل کوچک و دیگر افرادی که شامل این بسته می‌شوند، آغاز خواهد شد. این بسته همچنین مانع از تعطیلی دولت می‌شود.

البته خبر تصویب این بسته، از قبل در بازار لحاظ شده بود و تاثیر چندانی در بازار نگذاشت. طلا در واکنش به این خبر، ابتدا جهشی داشت اما در حال حاضر در حوالی 1875 دلار، در حال نوسان است.

برگزیت: طبق گزارشات، انگلیس حاضر شده امتیازات زیادی به اتحادیه اروپا بدهد و مطالبه خود برای کاهش دسترسی کشورهای اتحادیه اروپا را از 60% به 35% کاهش داده است. البته اتحادیه اروپا کاهش 25% را مطالبه کرده بود. لابی‌گران صنعت ماهیگیری اتحادیه اروپا، ترس داشتند که میشل بارنیر، مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا، ممکن است امتیازات زیادی به انگلیس واگذار کند.

پیش‌بینی‌ها از آمار نهایی تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا برای فصل سوم، احتمال افزایش 33.1% را می‌دهند. همچنین پیش‌بینی می‌شود آمار فروش خانه های دست دوم برای ماه نوامبر نیز رشد داشته باشد.

جفت ارز AUDUSD علی‌رغم داده‌ خوبی که از شاخص خرده فروشی ماه نوامبر منتشر شد، واکنش چندان مثبتی به آن نشان نداد.

رمزارزها: بیت‌کوین در روز دوشنبه به زیر 23 هزار رسید و در همان حوالی همچنان در حال نوسان است. رمزارز XRP (ریپل) به این دلیل که مقامات آمریکایی قصد شکایت از شرکت Ripple را دارند، ریزش شدیدی داشت.

با نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، نقدشوندگی در بازار کاهش می‌یابد که ممکن است منجر به نوسانات شدیدی در بازار شود.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟