بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

سنتیمنت شکننده بازار به دلیل عدم قطعیت‌ها در مورد سیاست‌های چین

سنتیمنت شکننده بازار به دلیل عدم قطعیت‌ها در مورد سیاست‌های چین

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 1 آذر

  • سنتیمنت شکننده بازار به دلیل عدم قطعیت‌ها در مورد سیاست‌های چین

سنتیمنت بازار به دلیل عدم اطمینان در مورد اینکه آیا چین در برنامه‌های مرتبط با ویروس کرونا خود چرخشی خواهد کرد یا نه، شکننده است.

اسپرد بازده اوراق 2 و 10 ساله ایالات متحده بیشترین وارونگی را از اواسط دهه 80 نشان می‌دهد. بازده اوراق 3 ماهه و 10 ساله ایالات متحده، هشدار می‌دهد که رکود اجتناب ناپذیر خواهد بود.

در دهه‌های گذشته، زمانی که ما چنین وارونگی‌های پایداری داشتیم، یک رکود در سال بعد رخ داده است.

بازگشت نفت از محدوده 75 دلار

از صبح دوشنبه نگرانی‌ها در زمینه رکود بر نفت فشار می‌آورد، چرا که اخبار مبنی بر افزایش تولید نفت اوپک پلاس به میزان نیم میلیون بشکه در روز در نشست آتی چهارم دسامبر، دیروز فاجعه‌ای به بار آورد.

قیمت نفت به محدوده 75 دلار رسید که پایین‌تر از کف قیمتی ماه سپتامبر بود. اما سپس عربستان این گزارش را تکذیب کرد و امروز صبح قیمت به 80 دلار بازگشت.

اما ترس از دور دیگری از قرنطینه‌های ویروس کرونا و قیمت‌گذاری رکود به بازی در برابر خریداران نفتی ادامه خواهد داد.

با این حال، خریداران دو عامل مثبت را پیش رو دارند. اول، ایالات متحده فروش ذخایر استراتژیک نفت خود را متوقف خواهد کرد و دوم، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه در ماه دسامبر اجرایی می‌شود که هر دو، باید از قیمت نفت حمایت کنند.

در حالی که مورد اول محتمل به نظر می‌رسد چرا که نه تنها آمریکایی‌ها باید فروش ذخایر خود را در مقطعی متوقف کنند، بلکه به فکر پر کردن مجدد آنها نیز باشند، تأثیر تحریم‌های اروپا بر نفت مشخص نیست. بر اساس آخرین اخبار، روسیه حتی قبل از شروع تحریم‌ها حدود 90% از بازار نفت اروپا را از دست داده است.

بنابراین، چشم انداز نفت در کوتاه مدت خنثی تا اندکی منفی باقی می‌ماند. اکنون در نزدیکی محدوده 75/76 دلار الگوی کف دو قلویی تشکیل شده که اوپک پلاس برای حفظ این محدوده مبارزه خواهد کرد. از طرفی، بهبود قیمت نفت بالای 95 دلار قبل از پایان سال بعید به نظر می‌رسد.

رشد دلار، افت بازار سهام

روز گذشته، آخرین داده شاخص قیمت تولید کننده آلمان افت 4.2 درصدی در ماه اکتبر نشان داد. کاهش قیمت نفت و گاز مطمئناً در این مسئله نقشی داشته، اما این کاهش شدید به عنوان نشانه‌ای از یک رکود قریب الوقوع تعبیر شده است.

جفت ارز EURUSD به محدوده 1.0222 رسید و می‌تواند افت بیشتری داشته باشد چرا که شاهد هستیم دلار پس از برخورد به محدوده حمایتی مهمی، مومنتوم صعودی آن افزایش یافته است.

دالی، عضو بانک مرکزی آمریکا، هشدار داد “سیاست‌های انقباضی بیش از حد می‌تواند برای اقتصاد ” بی جهت دردناک” باشد. با این حال، این اظهار نظر نتوانست منجر به رشد بازار سهام شود.

اخص S&P 500 افت 0.39 درصدی داشت، در حالی که شاخص نزدک بیش از 1% افت کرد.

سقوط بازار رمزارزها

بازار رمزارزها تحت فشار سقوط صرافی FTX باقی مانده است.

جنسیس به سرمایه‌گذاران هشدار داد اگر نتواند برای نجات واحد وام دهی خود که همراه با FTX سقوط کرده، سرمایه جمع‌آوری کند، می‌تواند اعلام ورشکستگی کند.

بیت کوین در حال حاضر پایین‌تر از محدوده 16 هزار دلار معامله می‌شود. اگر کسانی که ترجیح می‌دهند کوین‌های خود را حفظ کنند، نتوانند از سقوط آزاد قیمت جلوگیری کنند، متقاعد کردن ورود پول جدید به بازار در میانه آشفتگی فعلی سخت خواهد بود. قیمت بیت کوین می‌تواند به کف 12 هزار دلار برسد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟