مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 23 فوریه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • رشد طلا
  • عقب نشینی دلار و بیت کوین
  • سخنرانی پاول در کانون توجهات

 بازدهی اوراق کمی از سقف خودش فاصله گرفت و فضای بازار رو به بهبودی حرکت کرد. نگرانی‌ها از افزایش تورم موجب رشد کامودیتی‌ها و ارزهای کالامحور شد. بیت کوین با اصلاح قیمتی مواجه شد. امروز تمام توجهات به شهادت جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، معطوف شده است.

قراردادهای آتی S&P 500 مجددا رو به رشد هستند و بازدهی اوراق قرضه 10 ساله از سقف خود (1.40%) فاصله گرفته است. دلار نیز کمی عقب نشینی کرده است. جفت ارز GBPUSD پایین‌تر از 1.41 و جفت ارز EURUSD بالاتر از 1.2150 معامله می‌شوند.

ارزهای کالا محور رشد خوبی را تجربه کرده‌اند. جفت ارز AUDUSD بالاتر از 0.79، جفت ارز NZDUSD بالاتر از 0.73 و جفت ارز USDCAD پایین‌تر از 1.26 معامله می‌شوند. دلار کانادا (Loonie) به دلیل افزایش قیمت نفت نسبت به دلار قوی‌تر شده است. اوضاع در آمریکا بعد از سرمای شدیدی که در تگزاس رخ داده بود، در حال بهتر شدن است و خروجی نفت این ایالت رو به بهبودی است، اما با این حال نفت WTI بالاتر از 62 دلار معامله می‌شود.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، قرار است مقابل کنگره شهادت دهد. افزایش بازدهی اوراق قرضه افزایش معاملات تورم عمدی (Reflation trade) و همچنین ریسک برافروختگی اقتصاد (Overheating) را نشان می‌دهد که نشانه‌های آن را در افزایش قمیت کامودیتی‌ها می‌توان دید. پاول سعی خواهد کرد طوری صحبت کند که باعث ترس و نگرانی از کاهش زودتر از موعد بسته‌های محرک و یا استفاده بیش از حد از بسته‌های محرک نشود.

(منظور از برافروختگی اقتصاد زمانی است که ظرفیت تولیدی با رشد تقاضای کل همگام نباشد.)

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، بیان کرد که بانک مرکزی به دقت رشد اسمی بازدهی اوراق قرضه را زیر نظر دارد. این سخن وی این سیگنال را داد که بانک مرکزی آماده است تا برای کاهش دادن نرخ بازدهی اقدامی انجام دهد.

طلا روند صعودی را در پیش گرفته است، XAUUSD مجددا توانست محدوده 1800 دلار را پس بگیرد. تضعیف دلار و افزایش تقاضا برای طلا در هند باعث افزایش قیمت این فلز گران‌‌بها شده است.

روز دوشنبه بیت کوین افت 10 هزار دلاری داشت و پایین‌تر از 50 هزار دلار رسید اما مجددا توانست 50 هزار دلار را پس بگیرد.

ویروس کرونا: بیش از 500 هزار نفر در آمریکا از ویروس کرونا فوت کردند. البته با توزیع سریع واکسن آمار مبتلایان و بستریان رو به کاهش است. مطالعات جدیدی در انگلیس نشان می‌دهند که تزریق تنها یک دوز از واکسن PfizerBionTech ایمنی کافی در برابر ابتلا به بیماری ایجاد می‌کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، برنامه بازگشایی اقتصاد را اعلام کرد. این برنامه به شدت محتاطانه است و در بین هر مرحله از این برنامه فاصله 5 هفته‌ای وجود دارد. هدف از این برنامه این است که از قرنطینه دیگری جلوگیری شود. آمار بیکاری انگلیس در ماه ژانویه طبق انتظارات رشد 5% داشته و دستمزدها رشد 4.7% داشته است. مدعیان بیمه بیکاری انگلیس کاهش 20 هزار نفری را نشان داد.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟