مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

رشد بازار سهام و افت دلار پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا

رشد بازار سهام و افت دلار پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 3 آذر

  • رشد بازار سهام و افت دلار پس از انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا

روز گذشته بازار سهام آمریکا بین رشد و افت اندک مردد بود. انتشار صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا به خریداران کمک کرد چرا که این صورتجلسه تایید کرد “اکثریت قابل توجهی از اعضای بانک مرکزی آمریکا” عقیده دارند کاهش سرعت افزایش نرخ بهره می‌تواند ایده خوبی باشد.

البته این چیز جدیدی نبود، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود کاملاً واضح اعلام کرد که فدرال رزرو افزایش‌های کمتری از نرخ بهره را ارائه خواهد کرد، اما نرخ ترمینال بالاتر خواهد رفت.

همچنین در صورتجلسه گفته شد که مقامات بانک مرکزی آمریکا عقیده دارند احتمال 50 – 50 وجود دارد که آمریکا در سال آینده وارد رکود شود.

همچنین داده‌‌های PMI و مدعیان بیکاری روز گذشته، به اندازه کافی بد بودند که سرمایه‌گذاران را خوشحال کنند. شاخص PMI تولیدی بر خلاف انتظارات به زیر 50 و به ناحیه انقباض سقوط کرد و شاخص PMI بخش خدماتی نیز افت عمیق‌تری در محدوده انقباض داشت. آمار مدعیان بیکاری بیش از حد انتظارات افزایش یافته بود. با این حال سفارشات کالاهای بادوام در ماه اکتبر بهتر از انتظارات منتشر شد.

شاخص S&P 500 حدود 0.60% و شاخص نزدک حدود 1% رشد کردند. بازده اوراق 10 ساله خزانه داری آمریکا و دلار افت چشم‌گیری داشتند.

جفت ارز GBPUSD از محدوده 1.20 عبور کرد و امروز صبح به سمت محدوده 1.21 حرکت می‌کرد. جفت ارز EURUSD بالاتر از محدوده میانگین متحرک 200 که در محدوده 1.0391 قرار دارد، رشد خود را ادامه می‌دهد و امروز می‌تواند به محدوده روانی 1.05 برسد. امروز صورتجلسه بانک مرکزی اروپا منتشر خواهد شد که احتمالا واکنشی همچون صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا را در پی نخواهد داشت چرا که حجم معاملات امروز به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری احتمالا پایین خواهد بود.

نفت: یک عامل رشد از بین رفت دو عامل دیگر باقی ماندند

نفت روز گذشته نوسانات شدیدی را تجربه کرد و پیش از انتشار صورتجلسه افت خوبی داشت. با انتشار خبری مبنی بر این که اروپایی‌ها سقف قیمت نفت روسیه را حدود 65 تا 70 دلار در هر بشکه تعیین خواهند کرد، نفت خام روز گذشته 5% کاهش یافت.

اما از آنجایی که نفت روسیه در حال حاضر با تخفیف خاصی معامله می‌شود، سقف قیمتی که رهبران اروپایی دیروز پیشنهاد کردند با قیمتی که نفت روسیه برای هر کسی که مایل به خرید نفت ارزان‌تر این کشور است، مطابقت دارد. بنابراین، بدیهی است که سقف قیمتی در حدود 65/70 دلار به تولید روسیه آسیب نمی‌رساند.

در نتیجه، یکی از عوامل اصلی دیدگاه صعودی نفت دیگر وجود نخواهد داشت. به همین دلیل بود که علیرغم کاهش 3.7 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، دیروز شاهد کاهش قیمت نفت خام آمریکا به زیر 77 دلار بودیم.

با این حال، به خاطر داشته باشید که دو عامل دیگر که می‌توانند از قیمت نفت حمایت کنند، هنوز در جریان هستند. یک: آمریکایی‌ها فروش ذخایر استراتژیک خود را متوقف خواهند کرد و در نهایت شروع به پر کردن مجدد آنها می‌کنند. دو: کشورهای اوپک به محدود کردن تولید خود برای بالا نگه داشتن قیمت‌ها ادامه خواهند داد.

بنابراین، کف قیمتی 75 دلار می‌تواند حفظ شود، اما پتانسیل صعودی نفت هنوز نامشخص است، چرا که احتمال رکود جهانی همچنان یک نگرانی است و قرنطینه شدن مجدد چین به دلیل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا می‌تواند تلفات بیشتری را به همراه داشته باشد.

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟