مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 25 فوریه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • پاول به بازار توصیه کرد با افزایش بازده اوراق بهره کنار بیایند
  • داده تولید ناخالص داخلی و دیگر داده‌های آمریکا در کانون توجهات

بعد از این که پاول مجددا بیان کرد که بانک مرکزی از اقتصاد حمایت می‌کند ریسک پذیری در بازار افزایش یافت و بازار سهام رشد کرد. علی‌رغم این که بازدهی اوراق قرضه رشد کردند و سقف‌های جدیدی زدند، دلار افت داشت و بازار سهام رشد کرد. بیت کوین همان حوالی 50 هزار معامله می‌شود. سهام شرکت GameStop مجددا رشد کرد. امروز داده‌های تولید ناخالص داخلی (GDP) آمریکا، سفارشات کالاهای بادوام و مدعیان بیکاری در کانون توجهات هستند.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، بار دیگر در سخنانش نگرانی‌ها از تورم را بی‌مورد دانست و ابراز امیدواری کرد که بانک مرکزی در طول 3 سال آینده بتواند به هدف تورمی 2% خود برسد. همچنین بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که 10 میلیون نفر به دلیل ویروس کرونا شغل خود را از دست داده‌اند.

سخنان پاول همراه با اخبار مثبت از واکسن کرونا موجب خوشنودی بازار سهام و رشد آن شد. از جمله اخبار خوش‌بینانه در زمینه واکسن می‌توان به رای مثبت سازمان FDA مبنی بر اثرگذار و ایمن بودن واکسن Johnson & Johnson و داده‌های منتشر شده از اسرائیل مبنی بر اثرگذاری 94% واکسن Pfizer در کاهش ابتلا به ویروس کرونا نام برد. شاخص S&P 500، NASDAQ و Dow Jones رشد خوبی را تجربه کردند.

بازدهی اوراق قرضه 10 ساله از محدوده 1.40% عبور کرد اما دلار کمی عقب نشینی کرد. ارزهای کالامحور نیز رشد خوبی داشتند. جفت ارز AUDUSD به سمت 0.80 حرکت می‌‌کند و جفت ارز USDCAD حوالی 1.25 معامله می‌شود. نفت WTI بالاتر از 63 دلار معامله می‌شود. در سمت دیگر طلا افت کرد و پایین‌تر از 1800 دلار معامله می‌شود.

امروز داده‌های زیادی برای آمریکا قرار است منتشر شوند. انتشار تولید ناخالص داخلی (GDP) برای 3 ماهه فصل چهارم 2020 و سفارش کالاهای بادوام، که پیش‌بینی می‌شود هر دو بهتر از قبل اعلام شوند، از جمله این داده‌ها هستند. همچنین انتظار می‌رود داده مدعیان بیمه بیکاری برخلاف هفته گذشته که افزایش یافته بود، این هفته کاهشی را نشان دهد.

بیت کوین حوالی 50 هزار دلار معامله می‌شود و از نوساناتی که در اول هفته رخ داد کمی کاسته شده است. اتروم و XRP نیز کمی متعادل‌تر معامله می‌شوند.

رشد شدید سهام شرکت GameStop منجر شد بار دیگر توجه عموم به این شرکت جلب شود. ممکن است شاهد شورت اسکوئیز (Short Squeeze) دیگری در سهام شرکت GME و سهام Reddit باشیم.

(شورت اسکوئیز به زمانی می‌گویند که قیمت در حال رشد سریع است و دارندگان پوزیشن فروش، برای محدود کردن زیان خود مجبور به خرید می‌شوند و این خریدها فشار خرید را بیشتر می‌کند و به رشد بیشتر دامن می‌زند)

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟