بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 مه

تحلیل فارکس

  • مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 26 مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

جلسه بانک مرکزی نیوزیلند سورپرایزی به همراه داشت و سیگنال واضح تغییر لحن به هاوکیش را صادر کرد. این موضوع می‌تواند موجب رشد دلار نیوزیلند (NZD) شود. مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) کاهش سیاست‌های QE در زمان فعلی را غیرمحتمل خواندند اما پیش‌بینی نمی‌شود این موضوع بتواند موجب افت یورو شود. احتمال نمی‌رود عملکرد ضعیف پوند انگلیس در این هفته برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

دلار آمریکا: افت دلار همچنان ادامه دارد

مقامات بانک مرکزی همچنان اصرار دارند ذات فعلی تورم گذرا خواهد بود. به همین دلیل بازار فعلا به دنبال قیمت گذاری عادی‌سازی سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا نیست. بهبود اقتصاد جهانی و نشانه‌ها از چشم انداز بهتر، فضا را برای افت بیشتر دلار مهیا می‌کند. مخصوصا در زمان فعلی که نرخ بهره واقعی در محدوده منفی قرار گرفته است. در آسیا جفت ارز USDCNY همچنان به افت خود ادامه می‌دهد و در حال حاضر این جفت ارز پایین‌تر از محدوده روانی 6.40 قرار گرفته است. در بازارهای نوظهور، رند آفریقای جنوبی (ZAR) بهترین عملکرد را در بین ارزهای خارجی بازارهای نوظهور (EMFX) داشته است. (رشد 6 درصدی در برابر دلار آمریکا) جفت ارز USDZAR می‌تواند با شکست حمایت 13.80 تا 13.85 به روند نزولی خود ادامه دهد.

یورو: بعید به نظر می‌رسد نظرات اعضای بانک مرکزی اروپا بتواند به یورو صدمه بزند

مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) کاهش سیاست‌های تسهیل کمی (QE) در زمان فعلی را غیرمحتمل خواندند. (روز گذشته ویلروی از بانک مرکزی اروپا اذعان کرد هر احتمالی در ارتباط با کاهش خریدها در فصل سوم کاملا گمانه‌زنی است.) پیش‌بینی نمی‌شود این سخنان و احتمالات بتوانند موجب کاهش شدید یورو شوند. فعلا ضعف دلار آمریکا در فضای بازار غالب است و بانک مرکزی آمریکا نیز عجله‌ای برای عادی سازی سیاست‌های پولی ندارد. احتمالا جفت ارز EURUSD به رشد خود ادامه دهد. جلسه روز گذشته بانک ملی مجارستان (NBH) سورپرایزی نداشت و این سیگنال را به ما داد که چرخه سیاست‌های انقباضی از نشست ماه ژوئن این بانک آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود این موضوع بتواند موجب قوی شدن فورینت مجارستان (HUF) در این فصل شود. رئیس بانک ملی چک (CNB) روز گذشته اعلام کرد باید هر چه سریع‌تر تصمیم بگیریم که در ماه ژوئن یا در ماه آگوست نرخ بهره را افزایش دهیم. احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن هنوز 50:50 است.

پوند: افت به دلیل نگرانی‌ها از گونه هندی ویروس کرونا

دولت انگلیس ممکن است در نواحی که ویروس کرونا هندی بیشتر پخش شده است، محدودیت‌های اعمال کند. همین موضوع نگرانی بازار را در پی داشت و موجب افت پوند شد. البته گفته شده واکسن‌ها در برابر گونه هندی ویروس اثرگذار هستند. همچنین سرعت واکسیناسیون در انگلیس مجددا رو به افزایش است. به همین دلایل پیش‌بینی نمی‌شود این موضوع بتواند در بازگشت اقتصادی انگلیس در این فصل و فصل آینده تاثیر منفی زیادی داشته باشد. می‌توان حدس زد خرید پوند انگلیس مخصوصا در برابر دلار آمریکا هنوز برای سرمایه گذاران جذابیت داشته باشد.

دلار نیوزیلند: لحن هاوکیش بانک مرکزی

در بیانیه سیاست‌های پولی بانک مرکزی نیوزیلند (RBNZ) تغییرات چندانی دیده نشد و همین موضوع انتظارات هاوکیش (Hawkish) در مورد کاهش خرید اوراق را ناامید کرد. اما چشم‌اندازهای نرخ بهره رسمی (OCR) در بیانیه سیاست‌های پولی سیگنال هاوکیش  روشن و غیرمنتظره‌ای را صادر کرد. بانک مرکزی نیوزیلند در اقدامی که شبیه به اقدام بانک مرکزی کانادا (در ماه آوریل) بود، اذعان کرد در نیمه دوم سال 2022 انتظار افزایش نرخ بهره را دارد. البته بانک شروط بسیاری برای این سیاست لفظی جدید (Forward Guidance) تعیین کرد چرا که مسیر بهبودی هنوز با عدم قطعیت بسیاری همراه است. با این اقدام بانک مرکزی نیوزیلند نیز در بین گروه 10 (G10) هاوکیش بانک‌های مرکزی قرار گرفت و جذابیت دلار نیوزیلند (NZD) برای سرمایه گذاران بیشتر خواهد شد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟