مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

سنتیمنت ریسک برای یک اصلاح بزرگ دلار بسیار شکننده است

سنتیمنت ریسک برای یک اصلاح بزرگ دلار بسیار شکننده است

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 اسفند

سنتیمنت ریسک برای یک اصلاح بزرگ دلار بسیار شکننده است

دلار آمریکا پس از یک شروع ضعیف در هفته جدید، امروز صبح مجددا در حال قدرت گرفتن بود. جریان داده‌ها هیچ گونه کاهشی از شرط‌های هاوکیش فدرال رزرو را تأیید نمی‌کند و بهبود بیشتر سنتیمنت ریسک ممکن است سخت‌تر باشد. امروز تورم فرانسه و اسپانیا زیرنظر هستند.

دلار آمریکا: عدم اطمینان به یک بازگشت بزرگ در سنتیمنت ریسک

دلار امروز صبح پس از یک اصلاح که به دلیل بازگشت مجدد بازار سهام جهانی و احتمالاً برخی جریانات پایان ماه بود، کمی قوی‌تر شد. ما اخیراً نشان داده‌ایم که چگونه روایت دلار از نظر ساختاری حمایتی‌تر شده و بازگشت به روند نزولی دلار زمان می‌برد و ممکن است بسیار تدریجی باشد. این در صورتی است که داده‌های دریافتی تصویر متفاوتی را برای چشم انداز اقتصادی و تورمی ایالات متحده ترسیم کنند که باعث می‌شود تا حدی از شرط بندی‌های اخیر فدرال رزرو کاسته شود.

مهم‌ترین داده‌‌های این هفته نظرسنجی‌های ISM و به خصوص نظرسنجی بخش خدماتی ISM (شاخص مدیران خرید بخش خدماتی موسسه ISM) روز جمعه است که به عنوان معیاری برای نوسانات سریع در سنتیمنت رشد ایالات متحده در دو دفعه قبلی عمل کرده است. با این حال، امروز نیز داده‌های جالبی منتشر خواهند شد. شاخص اطمینان مصرف کننده CB (فوریه) انتظار می‌رود پس از یک انقباض کوچک در ژانویه افزایش یابد و شاخص تولیدی فدرال رزرو ریچموند (فوریه) انتظار می‌رود بهبود یابد. پیش‌بینی می‌شود تغییرات ماهانه موجودی عمده‌فروشی آمریکا در ارزیابی ماه ژانویه همان 0.1% باقی بماند.

داده‌های ایالات متحده ممکن است امروز بازار را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار ندهند. بنابراین دلار ممکن است در درجه اول توسط سنتیمنت ریسک جهانی هدایت شود. در شرایطی که محیط ارزش گذاری بازار سهام بدتر شده، پیش‌بینی بهبود قوی و پایداری در بازارهای سهام جهانی دشوار است و با توجه به این که داده‌ها از اعضای هاوکیش بانک مرکزی آمریکا حمایت می‌کنند، سوگیری کوتاه مدت برای دلار همچنان خنثی و به مقدار کمی صعودی است. در صورتی که داده روز جمعه خوب منتشر شود احتمال این که شاخص دلار بالاتر از محدوده 105 قرار بگیرد، ممکن به نظر می‌رسد.

یورو: داده‌های CPI در کانون توجهات

داده‌های تورمی ناحیه یورو برای ماه فوریه، مهم‌ترین رویداد هفته برای ناحیه یورو هستند و داده‌های امروز فرانسه و اسپانیا می‌تواند محرک بازار شوند. به یاد داشته باشید که تورم در هر دوی این کشورها در ژانویه بهبود یافت، که مبنای روایت اخیر هاوکیش بانک مرکزی اروپا بود. پیش‌بینی‌ها برای تورم هماهنگ شده (harmonized) فرانسه ثبات در محدوده 7% و برای اسپانیا کاهش از 5.9% به 5.7% هستند.

اگر شاهد یک شگفتی در جهت نزولی نباشیم – که نشان دهنده کاهش گسترده‌تر فشار قیمت‌ها در ناحیه یورو باشد – ارقام امروزی CPI منطقه‌ای ممکن است انتظارات هاوکیش را برای سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی اروپا کاهش ندهد. بازارها در حال حاضر انقباض 1.3 – 1.4 درصدی نرخ بهره را برای بانک مرکزی اروپا پیش از رسیدن به اوج نرخ بهره پیش‌بینی می‌کنند. این مسئله می‌تواند منجر به حمایت از یورو شود. در حال حاضر انتظار داریم هر گونه تقویت مجددی در دلار بر ارزهای کامودیتی محور های بتا تاثیر بیشتری نسبت به یورو داشته باشد. با این حال همچنان ریسک رسیدن به محدوده 1.0500 در میان مدت بالا باقی مانده است.

پوند: تاثیر توافق جدید پروتکل ایرلند شمالی ممکن است کوتاه مدت باشد

پس از تایید توافق جدید بریتانیا و اتحادیه اروپا در زمینه ایرلند شمالی، پوند یکی از بهترین عملکردها از ابتدای هفته را داشته است. «چارچوب ویندزور (Windsor Framework)» برخی از نکات مهم پروتکل ایرلند شمالی موجود را بررسی می‌کند و اساساً تعداد بررسی‌های تجاری بین ایرلند شمالی و بریتانیا را کاهش می‌دهد. تأثیر مستقیم این مسئله بر اقتصاد بریتانیا نباید قابل توجه باشد، اما بازارها احتمالاً از گام‌های آشتی‌جویانه در روابط تجاری بریتانیا و اتحادیه اروپا استقبال می‌کنند. (چارچوب ویندزور یک توافق بین المللی بین بریتانیا و اتحادیه اروپا است که بر اساس آن طرفین متعهد به تعهدات الزام آور حقوق بین الملل از جمله تغییرات در خود پروتکل هستند.)

با این حال، سخت به نظر می‌رسد که پوند صرفاً بر اساس قرارداد جدید پروتکل ایرلند شمالی بهبود پایداری داشته باشد. در عوض، داستان بانک مرکزی باید محوری‌ترین محرک پوند باقی بماند و با توجه به عدم انتشار داده‌ای در روز جاری، بازارها امروز سه سخنرانی کانلیف، پیل و مان، اعضای بانک مرکزی انگلیس، را زیرنظر خواهند داشت. افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در ماه مارس به طور کامل قیمت گذاری شده است و به نظر می‌رسد که بحث بیشتر بر این موضوع متمرکز باشد که آیا بانک باید پس از ماه مارس به سیاست‌های انقباضی ادامه دهد یا خیر. بازارها قطعاً به سمت هاوکیش متمایل هستند و پیش از رسیدن به اوج نرخ بهره انتظار دارند در مجموع 0.80% دیگر نرخ بهره افزایش یابد.

در حال حاضر، روایت بانک‌های مرکزی جهانی و بهبود داده‌های بریتانیا دلایل زیادی برای کاهش چنین انتظارات هاوکیشی را ارائه نمی‌دهد و ممکن است پوند نسبت به سایر ارزهای وابسته به چرخه‌ها تاب‌آورتر باشد.

منبع: ING

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟