بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

افت سنتیمنت مثبت به دلیل اعتراضات در چین و نظرات هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا

افت سنتیمنت مثبت به دلیل اعتراضات در چین و نظرات هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 8 آذر

  • افت سنتیمنت مثبت به دلیل اعتراضات در چین و نظرات هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا

این هفته با فشار فروشی در بازار سهام در سطح جهان آغاز شد. اعتراضات در چین به دلیل سیاست‌ کووید صفر با نظرات هاوکیش اعضای بانک مرکزی آمریکا ترکیب شد و منجر شد شاهد فشار فروشی شدیدی در بازار سهام آسیا، اروپا و آمریکا باشیم.

در بازار رمزارزها، باز هم خبری دیگر در مورد ورشکستگی اعلام شد. این بار پلتفرم وام دهی بلاک‌فای (Blockfi) که ارتباط قوی با صرافی FTX داشت، اعلام ورشکستگی کرد.

پیش‌تر اعلام شده بود که خوش بینی اخیر بازار کمی بیش از حد بوده و سرمایه‌گذاران فقط توجه کردند که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره خود را در ماه‌های آینده پس از کاهش تورم کندتر خواهد کرد، اما این ایده را که نرخ ترمینال بالاتر از گذشته خواهد بود کاملا نادیده گرفتند.

همچنین آخرین صورتجلسه بانک مرکزی آمریکا به اندازه‌ای که سرمایه‌گذاران تصور می‌کردند، داویش نبود. در نهایت این که مقصد بانک مرکزی آمریکا کجاست اهمیت بیشتری نسبت به سرعت این بانک دارد.

در نتیجه بولارد، عضو بانک مرکزی آمریکا، بار دیگر تکرار کرد که بازارها احتمال نرخ‌های بالاتر را دست کم گرفته‌اند. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، نیز اعلام کرد فدرال رزرو کار بیشتری برای مهار تورم باید انجام دهد.

روز دوشنبه شاخص S&P 500 و نزدک 1.5% افت کردند.

همچنان امیدی وجود دارد که پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، در مورد افزایش کمتر نرخ بهره در سخنرانی خود صحبت کند اما نباید سخنان وی را نصفه و نیمه فهمید. بانک مرکزی آمریکا آماده است تا سرعت نرخ بهره را کاهش دهد اما این کاهش به این دلیل است که این بانک تمایل دارد سطح نرخ بهره را فراتر از 5% برساند.

تأخیر بازگشایی در چین چه تأثیراتی دارد؟

ابهامات زیادی در مورد تأثیر ناآرامی‌های چین بر اقتصاد جهانی وجود دارد.

از یک سو، مقامات چینی از سیاست کووید صفر حمایت می‌کنند، که این بدین معنی است که بازگشایی چین به تعویق خواهد افتاد. تاخیر در بازگشایی چین به معنای فشار منفی بیشتر بر قیمت انرژی و کامودیتی‌ها و کاهش تورم برای بقیه جهان است.

اما از سوی دیگر، ناآرامی‌های چین احتمال بروز مجدد بحران زنجیره تامین را افزایش می‌دهد – اگرچه ایالات متحده اعلام کرد که هنوز انتظار اختلال در عرضه به دلیل ناآرامی‌ها را ندارد.

روز دوشنبه نفت به محدوده 73 دلار سقوط کرد اما علی‌رغم نگرانی‌ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی چین، بازگشتی داشت و امروز محدوده 80 دلار را لمس کرد.

شورون پس از اینکه تقریباً سه سال پیش به دلیل تحریم‌ها مجبور به توقف تمام فعالیت‌هایش شده بود، اجازه دارد تا شش ماه آینده تولید نفت در ونزوئلا را از سر بگیرد. خبر خوب این است که ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر اثبات شده نفت جهان است و قبل از تحریم‌ها روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد. اما خبر بد این است که گفته می‌شود شورون می‌تواند تولید نفت را حدود 20 تا 30 هزار بشکه در روز افزایش دهد که در مقایسه با تقاضای روزانه حدود 100 میلیون بشکه ناچیز است. دیروز سهام شرکت شورون تقریبا 3% افت کرد.

به علاوه، اوپک در نشست بعدی خود که برای 4 دسامبر برنامه ریزی شده، از ناآرامی‌ها در چین برای توجیه تولیدات محدود خود استفاده خواهد کرد.

در نهایت، اروپایی‌ها هنوز سقف قیمتی مشخصی برای نفت روسیه ندارند، در حالی که به ضرب‌الاجل 5 دسامبر زمانی که قرار است سقف قیمتی اعمال شود، نزدیک می‌شویم.

به طور خلاصه، محرک‌های صعودی و نزولی برای قیمت نفت وجود دارند. احتمالا نفت خام آمریکا محدوده مقاومتی 80 دلار و سپس 85 دلار را که میانگین متحرک 50 در تایم فریم روزانه در آنجا قرار دارد را لمس خواهد کرد. همچنین خریداران در محدوده روانی 70 دلار در انتظار خرید خواهند بود.

اما یک مساله قطعی است. امسال قیمت به 200 دلار آنطور که بسیاری در ابتدای سال پیش بینی می‌کردند، نخواهد رسید

منبع: Swissquote

برای پیگیری اخبار روز و فوری فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرام UtoFX بپیوندید.

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟