مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 آوریل

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 آوریل

  • مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 30 آوریل: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

نوسانات بازار اوراق آمریکا همچنان محرک بازار است. پیش‌بینی‌ها حاکی از این هستند که بازده اوراق افزایش خواهند یافت. با این حال پیش‌بینی می‌شود افزایش بهبودی در اتحادیه اروپا می‌تواند موجب شود یورو نسبت به ماه‌های فوریه و مارس در برابر افزایش بازده اوراق آمریکا مقاومت بهتری از خود نشان دهد. لندن فیکس (ساعت 19:30 به وقت ایران) روز آخر ماه آوریل می‌تواند فشار فروش بر دلار آمریکا را افزایش دهد.

دلار آمریکا: جریانات پولی آخر ماه می‌تواند برای دلار منفی باشد

بعد از نشست FOMC در روز چهارشنبه، کمی از قدرت دلار کاهش یافت. روز گذشته (پنج‌شنبه) بازده اوراق خزانه داری افزایش یافت. بازده اوراق مانند خاری در چشم افرادی شده که اعتقاد دارند روند دلار نزولی است. مشخص است که با توجه به افزایش قیمت کامودیتی‌ها در سراسر جهان و شکاف کوچکی که در خروجی اقتصاد آمریکا نسبت به دیگر اقتصادی برتر جهان وجود دارد، احتمال افزایش تورم در آمریکا بسیار زیاد است. اظهارات بانک مرکزی آمریکا در مورد موقتی بودن تورم موجب می‌شود بازار اوراق با فشار فروش همراه شود. برخی از تحلیل‌گران عقیده دارند تقاضا برای اوراق آمریکا از سمت صندوق‌های بازنشستگی رو به افزایش است. همچنین بسیاری دیگر عقیده دارند بازده اوراق خزانه داری آمریکا نسبت به ماه‌های فوریه و مارس که عدم قطعیت‌ها بسیار زیاد بودند، افزایش بیشتری داشته باشد. به طور خلاصه پیش‌بینی می‌شود علی‌رغم افزایش بازده اوراق آمریکا ارزهایی که تحت تاثیر چرخه کسب و کار جهانی هستند، عملکرد خوبی داشته باشند. امروز داده‌های درآمد فردی در آمریکا و شاخص تمایلات مصرف کننده دانشگاه میشیگان منتشر می‌شود. همچنین امروز، روز آخر ماه آوریل است بنابراین در لندن فیکس (London Fix ساعت 19:30 به وقت ایران) باید مواظب نوسانات شدیدی ناشی از تنظیم پورتفوی موسسات باشید. ممکن است به همین دلیل فشار فروش در دلار افزایش یابد. شاخص دلار (DXY) امروز احتمالا حوالی 90.50 تا 91 احتمالا نوسان خواهد کرد.

یورو: رکود تکنیکالی، خبری جدیدی برای این ارز نیست

امروز تولید ناخالص فصلی ناحیه یورو برای فصل اول امسال منتشر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این داده افت %0.8- را نشان دهد که رکود تکنیکالی را سبب می‌شود. (البته فعلا تولید ناخالص داخلی فرانسه که پیش‌بینی می‌شد 0% باشد بهتر از پیش‌بینی‌ها و %0.4 اعلام شد.) با این حال فصل اول ضعیف در قیمت یورو لحاظ شده است و موجب اصلاح جفت ارز EURUSD تا محدوده 1.17 شد. به همین دلیل تمرکزها احتمالا بر داده‌های مثبت از اندیکاتورهای اقتصادی این ناحیه و افزایش سرعت واکسیناسیون در این ناحیه خواهد بود. همچنین احتمال می‌رود بودجه بهبودی ناحیه یورو در ماه ژوئیه منتشر شود. گزارشات درآمدزایی بانک‌های ناحیه یورو تا به الان نسبتا مثبت بودند. یورو در برابر جریانات ریسک گریزی و افزایش بازده اوراق آمریکا احتمالا مقاومت بیشتری از خود نشان خواهد داد. جفت ارز EURUSD از اوایل ماه آوریل تقریبا در یک روند صعودی قرار دارد. در ماه می معمولا دلار قوی می‌شود به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود این جفت ارز در اوایل ماه می کمی روند ساید داشته باشد. احتمالا جفت ارز EURUSD حوالی 1.1980 تا 1.20 مجددا حمایت می‌شود و سپس تا حوالی 1.2350 رشد داشته باشد.

پوند انگلیس: بخش مالی شاخص FTSE می‌تواند موجب رشد این شاخص شود

بخش مالی انگلیس عملکرد خوبی دارد. انتشار ذخایر زیان وام و افزایش شیب منحنی نرخ بازده اوراق می‌تواند کمی از فشارهای وارد شده بر حاشیه سود خالص بانک‌ها را کاهش دهد. داده‌ها نشان می‌دهند شاخص FTSE انگلیس نسبت به دیگر شاخص‌ها عملکرد ضعیف‌تری داشته است. داده‌های سالانه نشان می‌دهد شاخص FTSE رشد 7.7% داشته در حالی که شاخص Eurostoxx 50 رشد 12.5% و شاخص S&P 500 رشد 12.2% داشته‌اند. با این حال عملکرد خوب بخش مالی می‌تواند موجب افزایش شاخص FTSE شود چرا که 18% این شاخص را بخش مالی تشکیل می‌دهد در حالی که در شاخص Eurostoxx 50 این بخش 14% و در شاخص S&P 500، بخش مالی تنها 11.5% را شامل می‌شوند. البته که در رابطه با پوند انگلیس ریسک‌های زیادی وجود دارند اما پیش‌بینی می‌شود جفت ارز GBPUSD بتواند سطح 1.40 را به زودی بشکند. هفته آینده نشست بانک مرکزی انگلیس برگذار می‌شود که می‌تواند حاوی نکات جالبی باشد.

زلوتی لهستان (PLN): شاخص سالانه بهای مصرف کننده لهستان ممکن است به 4% برسد

شاخص بهای مصرف کننده (CPI) لهستان امروز منتشر می‌شود. انتظارات برای این شاخص 3.9% است اما برخی عقیده دارند ممکن است این داده بیشتر اعلام شود. بانک مرکزی لهستان (NBP) فعلا تمایلی به استفاده از سیاست‌های انقباضی ندارد.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟