بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 مه

  • مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 4 مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

نرخ بازار پول آمریکا به کف 0.01% رسیده که بدین معنی است هزینه‌ پوشش ریسک (Hedging) دلار آمریکا در برابر برخی ارزها، به ارزان‌ترین مقدار از سال 2014 رسیده است. با وجود این که اقتصاد آمریکا در فصل‌های آتی احتمالا قوی خواهد بود اما پیش‌بینی می‌شود این امر موجب تقاضا برای دلار نشود. همچنین کسری تجاری شدید آمریکا می‌تواند دلیل دیگر برای افت دلار باشد.

دلار آمریکا: آیا تراز تجاری نقطه ضعف آمریکا است ؟

روز جمعه دلار رشد خوبی را تجربه کرد. پیش‌بینی می‌شود این هفته، هفته حساسی برای بانک مرکزی آمریکا باشد چرا که داده‌های خوب از اقتصاد آمریکا می‌تواند دیدگاه داویش (Dovish) بانک مرکزی را تحت تاثیر قرار دهد. البته روز گذشته با انتشار داده PMI بخش تولیدی گزارش موسسه ISM و سخنان پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، مبنی بر این که بهبودی اقتصاد آمریکا ناهموار است می‌توانند موجب شوند نرخ دلار در بازار افت کند. (داده PMI بخش تولیدی گزارش موسسه ISM بدتر از پیش‌بینی و 60.7 اعلام شد که پیش‌بینی برای این داده 65 بود)

در همین حین سیاست‌گذاران نسبت به بهبودی جهانی اقتصاد خوش‌بین هستند اما مانند بانک مرکزی آمریکا خبری از کاهش برنامه‌های محرک در دیگر کشورها نیز نیست. این موضوع منجر می‌شود که داستان تورم عمدی (Reflation) مجددا در کانون توجهات قرار گیرد و افزایش قیمت کامودیتی‌ها و افزایش شیب منحنی نرخ بازده را سبب شود. اما پیش‌بینی‌ها برای دلار آمریکا چیست؟ پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که فعلا تقاضا برای دلار بالا نباشد. نرخ بازار پول آمریکا به کف 0.01% رسیده که برای سرمایه گذاران ژاپنی در بازار اوراق آمریکا بدین معنی است که هزینه‌های پوشش ریسک در بازار فارکس نسبت به سال 2014 به پایین‌ترین مقدار رسیده است. بنابراین هر ورود سرمایه جدیدی به بازارهای درآمد ثابت آمریکا می‌تواند به دلیل پوشش ریسک باشد. مدت طولانی است که سرمایه گذاران بازار سهام آمریکا را برای سرمایه گذاری ترجیح می‌دهند اما حال با وجود بهبود جهانی اقتصاد ممکن است گزینه‌های دیگری برای سرمایه گذاران وجود داشته باشد. امروز داده تراز تجاری آمریکا منتشر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود رکورد ماهانه جدیدی را برای آمریکا شاهد باشیم و این داده حوالی منفی 74 میلیارد دلار اعلام شود. احتمال می‌رود در ماه‌های آینده این کسری افزایش بیشتری داشته باشد. احتمالا رشد دلار موقتی باشد و امروز شاخص دلار (DXY) حوالی 91.35 تا 91.55 نوسان داشته باشد.

یورو: افزایش سرعت واکسیناسیون

به نظر می‌رسد نرخ واکسیناسیون در آلمان و ایتالیا رو به افزایش است. همین امر می‌تواند احتمال بازگشایی مجدد اقتصاد برای فصل دوم را افزایش دهد. در واقع به نظر می‌رسد سفرها در داخل اتحادیه اروپا مجددا آغاز شود البته این سفرها با احتیاط و نظارت دقیق انجام خواهد شد. احتمال می‌رود در ادامه سال 2021 بازگشایی اقتصاد در اروپا و افزایش سرعت واکسیناسیون در بازار فارکس در کانون توجهات باشد، به خصوص اگر پیشرفتی در زمینه صندوق بهبودی اقتصاد حاصل شود و این بودجه تا ماه ژوئیه تصویب شود. امروز در تقویم اقتصادی برای یورو خبر خاصی وجود ندارد. پیش‌بینی می‌شود جفت ارز EURUSD روند صعودی داشته باشد و حوالی 1.1980 تا 1.20 مورد حمایت قرار گیرد. اگر این جفت ارز بتواند بالاتر از محدوده 1.2080 تا 1.21 تثبیت شود، احتمال روند صعودی این جفت ارز قدرت بیشتری خواهد گرفت.

پوند: احتیاط به دلیل وقایع ریسکی پیش‌رو

روز پنج‌شنبه جلسه بانک مرکزی انگلیس (BOE) و انتخابات پارلمان اسکاتلند برگزار می‌شود. جلسه بانک مرکزی انگلیس، می‌تواند موجب رشد پوند شود چرا که در حال حاضر بازار نسبت به کلمه کاهش خرید (Tapering) به شدت حساس است. جفت ارز GBPUSD حوالی 1.38 می‌تواند حمایت شود و این هفته می‌تواند تا محدوده 1.40 رشد کند.

منبع: ING

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟