بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 ژانویه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 ژانویه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • گونه جدید ویروس کرونا، داده‌های آمریکا و انتخابات حساس جورجیا زیرنظر معامله‌گران

به قرنطینه رفتن انگلیس برای سومین بار به دلیل شیوع گونه جدید ویروس کرونا، موجب افزایش نگرانی‌های شده است و به همین دلیل معامله‌گران محتاطانه عمل می‌کنند. این نگرانی‌ها همچنین به دلیل نزدیک شدن به انتخابات جورجیا افزایش یافته است. شاخص PMI بخش تولیدی (گزارش موسسه ISM) امروز منتشر می‌شود.

ویروس کرونا: بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، سومین تعطیلی در سطح کشور را که شامل مدارس نیز می‌شود، اعلام کرد. این تعطیلی یادآور قرنطینه‌ای است که در فصل بهار اتفاق افتاد. این اقدام در واکنش به افزایش آمار مبتلایان کرونا که بیمارستان‌ها را دچار مشکل کرده است، اتخاذ شده است.

گونه جدید ویروس کرونا (B.1.1.7) دلیل افزایش آمار مبتلایان است. همچنین احتمال اثرگذاری پایین واکسن‌های موجود علیه گونه کشف شده ویروس در آفریقای جنوبی، موجب افزایش نگرانی‌ها شده است. نخشت وزیر انگلیس اعلام کرده زمان پایان یافتن قرنطینه بستگی به برنامه واکسیناسیون دارد. این کشور واکسیناسیون توسط واکسن شرکت‌های Oxford/AstraZeneca را نیز آغاز کرده است. خبر قرنطینه انگلیس، تاثیر منفی بر پوند و دیگر بازارها داشت.

اروپا: آلمان نیز به دلیل افزایش آمار مبتلایان قرنطینه را تا پایان ماه ژانویه تمدید کرد. آلمان و فرانسه به دلیل این که در روند ایمن سازی توسط واکسن کند عمل کردند، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. این دو کشور تصمیم دارند که روند توزیع واکسن را افزایش دهند.

اخبار سیاسی آمریکا: شهروندان جورجیا امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا مشخص کنند چه حزبی مجلس سنا را کنترل خواهد کرد. در این انتخابات دیوید پرود (David Perdue) جمهوری‌خواه با جان آساف (Jon Ossof) دموکرات و همچنین سناتور کلی لوفلر (Kelly Loeffler) جمهوری‌خواه با رافایل وارناک (Raphael Warnock) رقابت می‌کنند. دو نامزد دموکرات باید در این انتخابات پیروز شوند تا بایدن کنترل خوبی بر مجلس سنا داشته باشد.

پیش‌بینی می‌شود دموکرات‌ها در این انتخابات نیز پیروز شوند. طلا نیز به همین دلیل به رشد خود ادامه می‌دهد. چون پیروزی دموکرات‌ها می‌تواند در را برای تصویب بسته‌های محرک چند میلیارد دلاری باز کند.

ترامپ هنوز در تلاش است تا بتواند نتیجه انتخابات را مردود اعلام کند. اقدامات وی باعث ایجاد اختلافاتی در حزب جمهوری‌خواه نیز شده است. نتیجه انتخابات و تلاش‌های ترامپ، بر سنتیمنت بازار در روز دوشنبه تاثیر منفی گذاشتند.

پیش‌بینی می‌شود شاخص PMI بخش تولیدی (گزارش موسسه ISM) برای ماه دسامبر رشد در بخش صنعتی را نشان دهد. این آمار می‌تواند نشانه‌هایی از آمار NFP روز جمعه برای ما مشخص کند.

بعد از این که نشست اوپک پلاس در روز دوشنبه بدون نتیجه خاصی پایان یافت، قیمت نفت در حوالی 47 دلار تثبیت شد. مذاکرات در مورد کاهش تولیدات سه‌شنبه (امروز) ادامه خواهند داشت.

بیت‌کوین حوالی 31 هزار معامله می‌شود و کمی از سقفش فاصله گرفته است. موسسه JP Morgan پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین می‌تواند به 146 هزار دلار برسد. اتریوم حوالی 1000 دلار معامله می‌شود و XRP همچنان در حال در جا زدن است.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

2 دیدگاه در “تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 5 ژانویه
  1. علیرضا گفت:

    سلام
    ببخشید با این اوصاف تفاوت تحلیل بنیادی و تحلیل سنتیمنت در چیست؟

    1. ادمین گفت:

      تحلیل بنیادی به تعیین عواملی که موجب روندهای بلندمدت میشن میگن.
      سنتیمنت به جو بازار و تعیین واکنش بازار نسبت به اخبار و داده ها در کوتاه مدت گفته میشه و اینکه چند وقت بازار تحت تاثیر یک خبره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟