بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 مه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 مه

  • مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 6 مه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

جلسات متعدد بانک‌های مرکزی

توجهات معطوف به جلسات متعدد بانکهای مرکزی است. بانک انگلیس باید یک قدم به کاهش خرید دارایی نزدیک‌تر شود که این برای پوند مثبت است؛ اما در همین حال بانک‌های مرکزی نروژ، جمهوری چک و ترکیه هنوز از هرگونه تغییر سیاست‌هایشان دست نگه‌داشته‌اند. اما درهرحال هرگونه سخت‌گیری احتمالی پولی از سوی بانکهای مرکزی نروژ و جمهوری چک در نیمه دوم سال، باید حمایتی برای ارز این کشورها به حساب آید.

 

دلار آمریکا: امروز حرف زیادی درباره دلار وجود ندارد

با توجه به نبود داده‌های اقتصادی مهم برای دلار آمریکا و وجود جلسات متعدد بانک‌های مرکزی دیگر، امروز انتظار داریم دلار روند مشخص و شفافی نداشته باشد. اعلامیه‌های تعلیق رسمی گفتگوی اقتصادی بین چین و استرالیا نباید تأثیری پایدار در بازارها داشته باشد چراکه این دو کشور، پیش از این رویداد نیز روابطی تیره با یکدیگر داشتند. در ترکیه احتمالا بانک مرکزی از هرگونه تغییر سیاست دست نگه‌دارد چراکه تورم در ترکیه همچنان بالاست. عدم اتخاذ لحن و سیاست داویش و عدم اشاره به هرگونه کاهش نرخ بهره به لیر ترکیه کمک می‌کند تا در کوتاه مدت، ثبات خود را بازیابد و بیش از این فروش معنادار و بزرگی در این ارز رخ ندهد.

یورو: هیچ اقدام غیرمنتظره‌ای از سوی بانک مرکزی نروژ انتظار نمی‌رود

جفت ارز EURUSD امروز باید در محدوده 1.2000 بماند چون پرایس اکشن دیگر جفت‌های یورو از قبیل EURGBP و EURNOK چنین برداشتی برای ما ایجاد کرده است. با توجه به بهبود اقتصادی اخیر در ناحیه یورو انتظار داریم شاخص خرده فروشی این ناحیه در ماه مارس رشد کرده باشد. نورگس بانک نروژ احتمالا کار شگفت‌آوری نکند. تغییری در پیش‌بینی‌های قبلی ایجاد نشده است. این بانک به این موضوع اشاره کرده است که از سه‌ماهه چهارم سال جاری سیاست‌های سختگیرانه‌تر اتخاذ خواهد کرد بنابراین جلسه امروز، تاثیری محدود بر این ارز خواهد داشت. جفت ارز EURNOK در محدوده 10 در نوسان است ولی سوگیری نزولی دارد.

پوند انگلیس: احتمال ایجاد یک حاشیه حمایتی برای پوند از سوی بانک انگلیس

بانک انگلیس باید امروز برآوردهای جدیدی از مجموعه داده‌های اقتصادی این کشور ارائه دهد و این چشم‌انداز دلگرم‌کننده می‌تواند بانک انگلیس را مجاب کرده باشد تا کمی درباره احتمال کاهش خرید دارایی صحبت کنند. اما این موضوع چندان غیرمنتظره نیز نیست ولی یک حمایت برای پوند محسوب می‌شود به ویژه اینکه پوند در آوریل، ماه سختی را پشت سر گذاشت. جفت ارز EURGBP باید یکبار دیگر حمایت 0.8600 را تست کند. فکر نمی‌کنیم انتخابات اسکاتلند که فردا برگزار می‌شود تاثیری منفی بر پوند بگذارد زیرا رفراندم احتمالا سال‌ها به طول بینجامد، نه چند ماه. همانطور که در رفراندوم برگزیت مشاهده کردیم. هرگونه ریسکی برای پوند، فقط 6 ماه قبل از شروع رویداد رفراندوم می‌تواند خود را نشان دهد نه قبل از آن؛ همانطور که در رفراندوم سال 2014 اسکاتلند مشاهده کردیم، آن رویداد ریسک خاصی بر پوند انگلیس نداشت.

منبع: ING

بیشتر بخوانید: آشنایی با سازوکار بانک مرکزی انگلستان (BOE)

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟