بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 فوریه

تحلیل سنتیمنت روزانه فارکس 9 فوریه: تحلیل اخبار و داده های روز و تاثیر آنها بر بازارهای فارکس و بورس جهانی

  • ایلان ماسک عامل رشد بیت‌کوین
  • افت دلار و بازدهی اوراق قرضه
  • اخبار مربوط به بسته محرک مالی و واکسن در کانون توجهات

سرمایه‌گذاری شرکت تسلا در بیت‌کوین، خوشنودی بازار رمزارزها را به دنبال داشت و باعث شد بیت‌کوین به 48 هزار دلار برسد. دلار و بازدهی اوراق قرضه افت کردند. گمانه‌‌زنی‌ها در مورد بسته محرک مالی آمریکا همچنان ادامه دارند. اخبار مربوط به واکسن و تقویم اقتصادی توجهات را به خود جلب کرده‌اند.

بعد از این که شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که 1.5 میلیارد دلار در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده است، بیت‌کوین به بالای 48 هزار دلار رسید. ایلان ماسک اعلام کرد که این شرکت تحت شرایط خاصی بیت‌کوین را به عنوان روشی برای پرداخت قبول خواهد کرد. ایلان ماسک در هفته‌های اخیر در مورد Dogecoin نیز توییتی‌هایی نوشته بود. برخی گمان می‌کنند که سایر شرکت‌ها نیز از تسلا پیروی خواهند کرد.

کاهش بازدهی ارواق قرضه تاثیر منفی بر دلار گذاشت. دلار به عنوان دارایی امن در نظر گرفته می‌شود و خوش‌بینی‌های به وجود آمده (مثل رکورد بعضی از شرکت‌ها در گزارشات درآمدزایی) منجر شده دلار افت کند. جفت ارز EURUSD به سمت 1.21 و جفت ارز GBPUSD به سمت 1.38 در حال حرکت هستند.

بسته محرک مالی آمریکا: بایدن و دیگر دموکرات‌ها در مورد جزئیات بسته محرک مالی در حال مذاکره هستند. بایدن تصمیم دارد این بسته را در پایان ماه فوریه به تصویب برساند. میانه‌روها و لیبرال‌ها در مورد پرداخت چک‌های 1400 دلاری اختلافاتی دارند.

دادگاه استیضاح ترامپ در روز شه‌شنبه (امروز) آغاز می‌شود که توجهات را به سمت خودش جلب کرده است. البته سرمایه‌گذاران بیشتر تمرکزشان معطوف بر اندازه بسته محرک مالی (احتمالا 1.9 تریلیون دلار) که قرار است تصویب شود، شده است. در اویل ماه فوریه اعلام شد که شاید اندازه بسته محرک بزرگ‌تر شود که در واکنش به آن دلار رشد کرد.

طلا نیز به دلیل افزایش احتمال تصویب بسته محرک رشد کرد و حوالی 1840 دلار معامله می‌شود. نقره که به موقتا مورد توجه معامله‌گران خرد قرار گرفته بود کمی از رشد خود عقب مانده است.

ویروس کرونا: اتحادیه اروپا بعد از دریافت واکسن از شرکت AstraZeneca دور جدیدی از واکسیناسیون را آغاز کرده است. البته طبق مطالعات این واکسن در برابر گونه کشف شده ویروس در آفریقای جنوبی اثرگذاری مطلوبی ندارد. انگلیس و آمریکا روند واکسیناسیون را با سرعت تمام ادامه می‌دهند.

نفت: روند صعودی خودش را ادامه می‌دهد. یک روز بعد از این که نفت Brent توانست از 60 دلار عبور کند، نفت WTI نیز به بالای 58 دلار رسید. انتظارات برای افزایش تقاضا نفت منجر شده این طلای سیاه رشد کند.

جهت پیگیری اخبار و تحلیل های فارکس و بازارهای جهانی به کانال تلگرامی UtoFX بپیوندید.

برای یادگیری معامله بر اساس تحلیل سنتیمنت و اخبار به مطالب زیر مراجعه کنید:

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟