بروکر ارانته
مطالب پیشنهادی
دوره اوراق قرضه
دوره طلا
اشتراک گذاری
برچسب‌ها

تحلیل طلا؛ بررسی علت سقوط طلا و سرنوشت آن در آینده

تحلیل طلاپس از انتشار اخبار واکسن از سوی فایزر، قیمت طلا سقوط شدیدی را تجربه کرد به طوری که معاملات آتی طلا در یک روز شاهد بیشترین سقوط تاریخ ۷ سال گذشته بود. اما چرا؟ اولین جواب این است که اگر دنیا به شرایط عادی بازگردد، نرخ بهره افزایش پیدا می‌کند و طلا دیگر جذاب نیست. اکنون علاوه بر فایزر، مدرنا نیز به تصویر بهبود اقتصادی کمک بیشتری کرده است. به نظر می‌رسد واکسن مدرنا از فایزر موثرتر و ذخیره‌سازی آن آسان‌تر نیز باشد بنابراین احتمالا در سال آینده کرونا به خوبی تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

تحلیل طلا؛ بخریم، بفروشیم یا نگه داریم؟

در اینجا برخی عواملی که باید در نظر گرفته شود، آورده شده است:
۱. تقاضای مصرف‌کننده ممکن است در کوتاه مدت افزایش یابد. چین و هند بزرگترین خریداران طلا در جهان هستند. خرید‌های چین مطمئنا در سال جدید چینی انجام خواهد شد و قیمت طلا را از اواخر دسامبر تا ژانویه افزایش می‌دهد. آمار مربوط به ۱۰ سال گذشته را در زیر مشاهده می‌کنید.

تحلیل طلا؛ بررسی علت سقوط طلا و سرنوشت آن در آیندهطلا احتمالا در این زمان رشد خواهد کرد چرا که چین سال نوی خود را جشن می‌گیرد. تعطیلات هفته طلایی از ۱ تا ۷ اکتبر در چین آغاز شد و ۶۳۷ میلیون نفر در سراسر این کشور به مسافرت پرداختند بدون این که موارد ابتلا به کرونا افزایش پیدا کند. پس می‌توان نتیجه گرفت که جشن سال نوی چینی نیز به صورت عادی برگزار خواهد شد و قیمت طلا را حداقل در کوتاه مدت افزایش می‌دهد.
۲. ریسک‌های جهانی هنوز پابرجا هستند. برگزیت، مشکلات دولت آمریکا و تاثیرات گسترده کرونا همچنان بر اقتصاد جهانی سایه افکنده است اگر یکی از این بحران‌ها شعله‌ور شود ممکن است جذابیت بیشتری به طلا بدهند.
۳. سیاست‌های تسهیل پولی همچنان برقرار است. فدرال رزرو قرار است نرخ‌ بهره را تا سال ۲۰۲۳ در پایین‌ترین سطح حفظ کند. بنابراین نرخ بهره در کوتاه مدت مطمئنا افزایش نمی‌یابد.
۴. برخی از ETFهای خریدار طلا، خریدهای خود را کاهش دادند. SPDR Gold که بزرگترین ETF آمریکا است،‌ هفته گذشته ۲۶ تن طلا به فروش رساند. این بزرگترین میزان جریان خروج سرمایه از سال ۲۰۱۶ بود. بنابراین به نظر می‌رسد برخی سرمایه‌گذاران اخبار واکسن را به عنوان پایان بحران دانسته و در حال فروش طلای خود هستند.
۵. نرخ اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری افزایش پیدا کرده است؛ این موضوع جذابیت طلا را کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی:

در تحلیل طلا برای کوتاه مدت، به طور بالقوه به نظر می‌رسد حدود ۲۳ دسامبر تا پایان ژانویه بهترین زمان برای خرید طلا باشد. از طرف دیگر سرمایه‌گذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حال ارسال این پیام هستند که رالی قدرتمند طلا به پایان رسیده است.

تحلیل طلا؛ بررسی علت سقوط طلا و سرنوشت آن در آینده

بیشتر بخوانید: دلایلی که چرا باید طلا بخریم؟

منبع: FXStreet

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟