مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

تحلیل طلا در هفته دوم جولای: نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو (Kitco Gold)

تحلیل اونس طلا کیتکو Gold Kitco

یک قدم به جلو و دو قدم به عقب برای گاو‌های طلا! اما وال استریت، روی طلا همچنان صعودی است

بر اساس نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو، وال استریت و مین استریت باز هم هفته آینده نظر صعودی روی طلا داشته و هر دو گروه انتظار دارند قیمت‌های بالاتری را در این هفته ببینند. اگرچه قیمت همچنان زیر سطح ۱۸۰۰ دلار در هر اونس نوسان می‌کند.

طلا یک هفته پس از ثبت بدترین عملکرد ماهانه خود در چهار سال گذشته، تقریبا  بدون تغییر هفته را پشت سر‌گذاشت و فقط 0.25 درصد افزایش را شاهد بود.

ترجمه نظرسنجی هفته گذشته کیتکو را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

پس از آنکه گزارش اشتغال ماه ژوئن منتشر شد،  بازارها تمرکز خود  را بر روی صورتجلسه سیاست پولی فدرال رزرو  در ماه ژوئن قرار خواهند داد. همه منتظرند ببینند که آیا نظرات  هاوکیش گفته شده با صورتجلسه مطابقت دارد یا خیر.

  • بارت ملک، رئیس استراتژی جهانی TD Securities به کیتکو گفت:« بازارها انتظار تمایلات هاوکیش دارند و اگر ثابت شود این لحن به اندازه‌ای که در بازار قیمت‌‌گذاری شده هاوکیش نیست، طلا می‌تواند رشد کند.»

نظرسنجی طلای کیتکو نشان می‌دهد که از ۱۳ تحلیلگر وال استریت، ۶۹.۲ درصد، در هفته آینده صعودی و ۳۰.۸ درصد خنثی بودند اما هیچ  تحلیلگری  اعتقاد به  کاهش طلا نداشت.

در بین معامله‌گران مین استریت، ۲۵۶ نفر در نظرسنجی  شرکت کردند که در این میان ۴۹.۶  درصد صعودی،  ۲۵.۸ درصد نزولی و ۲۴.۶ درصد خنثی بودند.

Gold Kitco 20210704

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته دوم جولای

بسیاری از تحلیلگران پرایش اکشن این هفته را  برای گاوهای طلا ناامید کننده توصیف کردند.

  • شان لوسک، مدیر والش تریدینگ گفت:« پرایس اکشن طلا یک قدم به جلو و دو قدم به عقب است. طلا نتوانست سطح ۱۸۰۰ را بشکند و به پایین ترین سطح از اواسط آوریل رسید و تا حدود ۱۷۶۰ دلار کاهش یافت. اکنون ما در مورد داده‌های بیکاری اطلاعات بیشتری داریم. همه‌چیز می‌گوید که تورم بالا است اما مشکل این است که دلار آمریکا نیز در حال افزایش است.»
  • مارک چندلر، مدیرعامل بنکبورن گلوبال فارکس نیز گفت:« منطقه ۱۸۰۰ تا ۱۸۱۵ دلار اولین مانع طلا در هفته آینده خواهد بود. من به دنبال آن هستم که طلا بعد از حمایت شدن از حوالی ۱۷۵۰ دلار، افزایش پیدا کند. همچنین به نظر می‌رسد که اندیکاتورهای مومنتوم تشکیل کف داده‌اند.»
  • دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کامودیتی‌ها در RJO Futures گفت که قیمت ۱۸۲۰ دلار یک سطح مقاومتی کلیدی برای زیر نظر گرفتن است و بریک اوت و بسته شدن قیمت روی آن، سیگنال مناسبی برای خرید است.
    پاویلونیس گفت:« طلا در پایان سه ماهه دوم شاهد یک افت شدید بود. همین اتفاق در سه ماهه اول و پس از بیانیه فدرال رزرو نیز رخ داد. ما شاهد مقاومت در میانگین متحرک ۲۰۰ روزه هستیم. اگر قیمت طلا بتواند از سطح ۱۸۲۰ بالاتر برود می‌تواند باز هم افزایش پیدا کند و حتی به سقف تاریخی خود نیز برسد. به ویژه اینکه دلار آمریکا به سقف خود رسیده است.»

تحلیلگران هشداردادند که حجم معاملات روز دوشنبه به خاطر تعطیلات چهارم ژوئیه (روز استقلال ایالات متحده) کم خواهد بود.

  • کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management گفت: « من انتظار دارم روز دوشنبه بازار ساکت باشد، اما به طور کلی از نظر تکنیکال به نظر می‌رسد طلا قیمت‌های بحرانی را پشت سر گذاشته است و رو به بهبود است و روند افزایشی فعلی می‌تواند ادامه داشته باشد.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته دوم جولای

  • جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو گفت که یک روش خوب برای تشخیص صعودی یا نزولی بودن روند طلا در این هفته، مشاهده محدوده رینج ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ دلار است.
    ویکوف توضیح داد:«قیمت‌ در محدوده معاملات ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ دلار به دام افتاده است. قیمت از هر طرف که خارج شود به احتمال زیاد جهت حرکت بعدی روند را شکل خواهد داد.

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟