مطالب پیشنهادی
اشتراک گذاری
برچسب ها

نظرسنجی هفتگی سایت کیتکو درباره طلا در هفته دوم ژوئن (17 تا 21 خرداد)

Kitco Gold

طلا با افزایش دستمزدها، در «نقطه مطلوب» است اما آیا امید به افزایش دوباره قیمت به بالای ۱۹۰۰ وجود دارد؟

سنتیمنت طلا همچنان صعودی باقی مانده است چرا که این فلز گرانبها جایگاه مطلوب خود در بازارهای مالی را پیدا کرده است.

برخی از تحلیلگران خاطر نشان می‌کنند که انتظار می‌رود داده‌های اقتصادی، تورم بالاتر را نشان دهند. با این وجود، این اعداد آنقدر قوی نیستند که فدرال رزرو را مجبور کند سیاست‌های پولی خود را به این زودی تغییر دهد.

ترجمه نظرسنجی هفته‌های گذشته را در لینک زیر بخوانید:
صفحه اختصاصی تحلیل اونس طلا

آخرین نظرسنجی طلای کیتکو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد و تحلیلگران وال استریت همچنان در مورد طلا صعودی هستند. با این حال، احساسات نزولی در حال افزایش است چرا که برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند بازار بالای قیمت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس در حال اشباع خرید به سر می‌برد.

  • مارک چندلر، مدیرعامل Bannockburn Global Forex گفت که طلا پس از داده‌های ناامید کننده اشتغال ماه مه، شاهد یک جهش شدید بوده است.
    وی گفت: «با این وجود، من در صورت افزایش بیشتر قیمت، فروشنده‌ام. اندیکاتورهای MACD و Slow Stochastic در حال چرخش هستند و من گمان می‌کنم آن چیزی که تا اکنون دیده‌ایم اولین مرحله از اصلاح سه مرحله‌ای به سمت پایین است.»

این هفته ۱۶ تحلیلگر در نظرسنجی طلای کیتکو شرکت کردند. از این تعداد ۱۱ تحلیلگر یا ۶۹ درصد معتقد بودند طلا در هفته آینده صعودی است. در همین حال، دو تحلیل گر یا ۱۳ درصد اعتقاد داشتند که هفته‌ آینده قیمت طلا نزولی خواهد بود. ۳ تحلیلگر یا ۱۹ درصد نیز اعتقاد داشتند که قیمت نوسانی خواهد بود.

در همین حال، از مجموع ۱۰۲۳ رای که در نظرسنجی‌های آنلاین مین استریت به دست آمد، ۵۵۲ نفر یا ۵۴ درصد معتقد بودند که طلا در هفته اینده صعودی خواهد بود. همچنین ۳۰۱ پاسخ دهنده یا ۲۹ درصد نظر به کاهش قیمت طلا داشتند و ۱۷۰ نفر یا ۱۷ درصد معتقد بودند قیمت طلا در هفته آینده خنثی خواهد بود.

تحلیل هفتگی طلا کیتکو

نتیجه نظرسنجی کیتکو از تحلیگران وال استریت و مین استریت برای هفته دوم ژوئن

این احساسات صعودی در حالی است که طلا برای اولین بار در چهار هفته گذشته عملکرد نزولی از خود نشان داده است. معاملات آتی طلا برای ماه اوت این هفته در قیمت ۱۸۹۶.۵۰ بسته شد که نسبت به هفته گذشته ۰.۵ درصد افت داشته است.

اگرچه شاخص‌های مومنتوم در بازار طلا، کشیده (stretched) به نظر می‌رسند، اما برخی از تحلیلگران گفته‌اند که این فلز گرانبها پتانسیل صعود بیشتری نیز دارد. آنها گفته‌اند که چشم‌انداز فاندامنتال حمایت جدی از روند صعودی را فراهم می‌کند.

اگرچه بازار طلا هفته را با افت تمام کرد و روز پنجشنبه نیز افتی دو درصدی را تجربه کرد اما توانست از کف خود حمایت شود. آمار ناامید کننده اشتغال برای ماه مه به طلا کمک کرد تا مقداری از افت‌های خود را جبران کند.

رو جمعه، اداره کار آمریکا گفت که اقتصاد ایالات متحده در ماه گذشته ۵۵۹ هزار شغل ایجاد کرده است. اقتصاددانان انتظار داشتند که ۶۴۵ هزار شغل ایجاد شود. در همین زمان، تورم دستمزد در ماه گذشته نیز ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

  • آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی Adrian Day گفت:« آخرین گزارش اشتغال ایالات متحده بدتر از حد انتظار بود و همچنین افزایش دستمزد را نشان می‌داد. این مساله نگرانی‌هایی در مورد تورم ایجاد می‌کند. افزایش دستمزدها چسبندگی دارد و تعداد جدید استخدام‌ها نشان می‌دهد که ممکن است شرکت‌ها مجبور شوند که دستمزدها را باز هم افزایش دهند تا مردم به کار برگردند. این برای دلار منفی و برای طلا مثبت است.»

تحلیلگران دیگر گفتند که حرکت طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار در هر اونس در ماه مه نشان می‌دهد که حرکت صعودی طلا از قدرت خوبی برخوردار است. ماه گذشته بازار طلا بیشترین صعود ماهانه خود از ماه ژوئیه را تجربه کرد.

  • جان فنک، بنیان‌گذار Feneck Consultants گفت:« طلا سطح مقاومت روانی خود در ۱۹۰۰ دلار را شسکت و اگرچه در سوم ژوئن عقب نشینی داشت اما همچنان در روند صعودی باقی مانده است.»
  • کوین گرادی، رئیس Phoenix Futures and Options نیز گفت که علی‌رغم فروش روز پنجشنبه، بازار طلا در یک روند صعودی قوی و نسبتا پایدار قرار دارد و توانسته است سطح حمایت بحرانی خود را حفظ کند.
    با این حال، وی افزود که در مورد طلا بی‌طرف است چرا که انتظار دارد فدرال رزرو در مورد فشارهای تورمی کاری انجام دهد. وی گفت که قیمت طلا برای نگه داشتن سطح ۱۹۰۰ دلار در هر اونس تلاش خواهد کرد.
    همچنین وی افزود:« فدرال رزرو نمی‌تواند از عهده تورم بر بیاید. ماندگاری آن بیشتر از انتظار خواهد بود. به همین خاطر طلا جا برای حرکت به سمت بالا دارد. اما زمانی می‌رسد که فدرال رزرو مجبور به کاهش خرید اوراق قرضه می‌شود. این موضوع باعث کاهش قیمت طلا خواهد شد.»

تحلیل هفتگی فارکس را نیز از اینجا بخوانید:
تحلیل هفتگی فارکس و بازار جهانی در هفته دوم ژوئن

  • دارین نیوزوم، رئیس Darin Newsom Analysis نیز گفت با توجه به اینکه قیمت طلا نتوانست هفته را در بالای سطح ۱۹۰۵.۳۰ تمام کند، در کوتاه مدت نزولی خواهد بود.
    وی گفت:« مسیر طلا در هفته آینده نزولی خواهد بود. اما اگر قیمت می‌توانست بالای سطح ۱۹۰۵.۳۰ بسته شود قیمت صعودی می‌بود.»

منبع: Kitco

اولین نفر از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شو

ایمیل خود را وارد نمایید تا از اطلاعیه ها و تخفیفات ما زودتر باخبر شوی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟